bjull Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg har kontor i ett hus, og bor i nabohuset ca. 20 meter unna. Jeg har nettopp bestilt en bærbar PC med trådløst kort og planlegger å ha bredbånd fra kabelTV-leverandøren, som allerede har et tilknytningspunkt i det ene huset. Jeg lurer på om jeg kan installere en trådløs router i dette huset og fremdeles sitte i det andre med full kontakt? Hjelper det f.eks. å plassere routeren mot ytterkanten av det ene huset (begge er eldre trehus)? Er det andre løsninger som kan nytte i en slik situasjon? Takker for eventuelle tips - har liten erfaring med dette. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Ja det hjelper å sette routeren så nærme som mulig. Men hvis det er 5-6 vegger, høres det kanskje ut som om det kan bli litt vanskelig likevel. I så fall vil jeg anbefalse å bruke en ekstra antenne. Litt dyrere routere / accesspoints har mulighet til å kjøpe til det, for å få bedre rekkevidde. Det er dog ikke billig... Hvordan er det med mulighet for å legge kabel fra kontoret til huset ditt, og så sette accesspointet der istedet? Vil muligens bli lettere Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Ja det hjelper å sette routeren så nærme som mulig. Men hvis det er 5-6 vegger, høres det kanskje ut som om det kan bli litt vanskelig likevel. I så fall vil jeg anbefalse å bruke en ekstra antenne. Litt dyrere routere / accesspoints har mulighet til å kjøpe til det, for å få bedre rekkevidde. Det er dog ikke billig... Hvordan er det med mulighet for å legge kabel fra kontoret til huset ditt, og så sette accesspointet der istedet? Vil muligens bli lettere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå