Gå til innhold

Oppgraderinger på gammel pc, hvilket skjermkort?

trMaG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk å sjekke om HK har 1,5v eller 3,3v eller universal AGP-port:

http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html ;)

Det kortet som satt i pc'en fra før ser ut som det øverste av det to kortene som vises: Et AGP3.3 keyed card

Geforce 3 Ti200 kortet som jeg har prøvd (og som fortsatt står i) og ser ut som det nederste: Et universal AGP card.

På hovedkortet ser det ut som om jeg har en 3.3V AGP slot...

Dette betyr vel at det ikke har noe å si hvilken spenning kortet jeg kjøper har, både AGP 3.3V og AGP universal grafikkort fungere jo..

Lenke til kommentar
trMaG: Takk for glimrende link. Endelig en link som viser forskjellen mellom de ulike AGP-standardene.

Ja måtte få klarhet i dette her nå.. har jobbet i noen timer nå med dette her da.. hehe.. må bare takke for alle poster! Dette har vært moro! ;)

Geforce3 ti200 virker jo interessant det siden dette fungere. Er det noen andre kort jeg kunne se etter med ca samme ytelse?

Tror jeg tar kontakt med han fra linken stigen1, men må nok få det ned i pris for at det skal være interessant..

mag

Lenke til kommentar
Universalport kan ta begge deler, altså 1,5v og 3,3v

skjermkortene med universalkey er kompatible......

Slik jeg forstår det har hk en 3.3V AGP slot; dette betyr at jeg kan bruke et 3.3V eller Universal AGP kort.. Men ikke 1.5V AGP siden dette ikke vil passe i slotten..

Lenke til kommentar
Universalport kan ta begge deler, altså 1,5v og 3,3v

skjermkortene med universalkey er kompatible......

Slik jeg forstår det har hk en 3.3V AGP slot; dette betyr at jeg kan bruke et 3.3V eller Universal AGP kort.. Men ikke 1.5V AGP siden dette ikke vil passe i slotten..

Riktig !

Lenke til kommentar

Selv om det var mye snakk om geforce4 mx440 mm så ble det et geforce2 mx400 tilslutt..

Fikk med kortet når jeg kjøpte 2 rambrikker til pc'en, så nå har pc'en disse (heftige :p ) spesifikasjonenen:

Hovedkort: IBM V66M

CPU: P3 450MHz

Skjermkort: Geforce2 MX400 32MB minne(med universell AGP kontakt)

Minne: 3x128MB SDRAM PC100

Harddisk: Maxtor 13GB harddisk.. ! (trenger ikke mer for å kjøre word og explorer)

Kjører windows xp home og pc'en funker fint til surfing, word og exel! Supert.

Takk for all hjelp.

magnus

Edit: hvilken driver burde jeg bruke til skjermkortet? Er av merket ASUS

Endret av trMaG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...