norrick Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Sorry spam men stygge skole pc'en klikke Er ikke skole pc'en, noe galt med HW nettverket nå. Detter ut og dobbelposter i hytt og pine Helt vanlig det, forumet fungerer sjeldent som det skal i mere enn en uke om gangen. Svarfunksjonen funker ikke, søkefunksjonenfunker ikke og en haug med feilmeldinger. Har ikke sett lignende på utenlanske forum hvor de behandler 1000ggr den lille datamengden de har her på forumet. Ufattelig! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Sorry spam men stygge skole pc'en klikke Er ikke skole pc'en, noe galt med HW nettverket nå. Detter ut og dobbelposter i hytt og pine Helt vanlig det, forumet fungerer sjeldent som det skal i mere enn en uke om gangen. Svarfunksjonen funker ikke, søkefunksjonenfunker ikke og en haug med feilmeldinger. Har ikke sett lignende på utenlanske forum hvor de behandler 1000ggr den lille datamengden de har her på forumet. Ufattelig! Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) For å si det rett ut: Den maskinen er ikke verdt å koste på 5 øre (sorry men fakta, kan ikke brukes til DivX filmer uten hakking) og det hjelper ikke stort om du setter i mere minne eller nytt VGA kort. Spar heller litt og kjøp en Duron 1.6 og demobrukt nForce2 HK m/VGA + noe minne så får du en maskin som du kan gjøre litt med. Denne posten og den du nettopp kom med ang dine negative holdninger om HW; hvorfor gidder du å svare, åpne kjeften din når du har noe konstruktivt å komme med! Denne pc'en fungerer aldeles utmerket på DivX og til de fleste applikasjoner(se bort i fra nyere 3D spill). Så fremt minnet og skjermkort er oppgradert. Endret 1. april 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 For å si det rett ut: Den maskinen er ikke verdt å koste på 5 øre (sorry men fakta, kan ikke brukes til DivX filmer uten hakking) og det hjelper ikke stort om du setter i mere minne eller nytt VGA kort. Spar heller litt og kjøp en Duron 1.6 og demobrukt nForce2 HK m/VGA + noe minne så får du en maskin som du kan gjøre litt med. tullprat norrick! hadde selv en p2 350 for ikke så lenge siden og den fungerte utmerket til divx, merket aldri hakking da. har en p4 2.4b nå og merker ingen forskjell. om du sliter med agp-porten kan du jo f.eks kjøpe et radeon 9200 pci kort? det blir ihvertfall en veldig kraftig oppgradering. du vil nok merke liten forskjell på et ti4200-kort, et r9200-kort og et r9800xt-kort på den maskina, prosessoren blir flaskehals. tror et 9200-krot vil være en bra oppgradering... Pc'en skal ikke brukes til de aller heftigste tingene(dahh ), men hadde vært fint å få til divx.. Tror dette skal gå fint siden jeg har en bærbar som har tilsvarende konfigurasjon, og det går helt fett på den.. mag Trust me. Til divx er det ingen problem. Har kjørt nok av filmer på en P2 350MHz med 256MB ram. Og jeg er da en smule kresen, så hakking ville ikke vært godt nok. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Jepp, DivX var aldri noe problem for meg heller, samme specs som deg trMag, men hadde 384MB i minne. Edit; var faktisk veldig fornøyd med denne pc'en i sin tid, hadde ingen problemer(jeg hadde den fra 01.98-07.99) Men nå var den også gratis igjennom jobben Endret 1. april 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Det går ikke i denne maskinen iallefall, et eldre GF3 eller lignende kanskje. Men et Gf4 går ikke, trust me: det var det jeg prøvde med! Ville anbefalt et PCI kort som jeg gjorde over; Ati 9200 128mb/256mb. Dette holder i denne maskinen uansett. Stigen1 mener det ikke går med geforce4, mens Ne_on sier det omvendte.. Ikke lett å bli klok på dette her. Burde jo selvfølgelig bare prøve ut, men problemet er jo at jeg ikke sitter på allverdens av kort her i huset.. Forresten, tror vi kanskje har et geforce3 i den andre pc'en.. *Går å sjekker* mag Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det går ikke i denne maskinen iallefall, et eldre GF3 eller lignende kanskje. Men et Gf4 går ikke, trust me: det var det jeg prøvde med! Ville anbefalt et PCI kort som jeg gjorde over; Ati 9200 128mb/256mb. Dette holder i denne maskinen uansett. Stigen1 mener det ikke går med geforce4, mens Ne_on sier det omvendte.. Ikke lett å bli klok på dette her. Burde jo selvfølgelig bare prøve ut, men problemet er jo at jeg ikke sitter på allverdens av kort her i huset.. Forresten, tror vi kanskje har et geforce3 i den andre pc'en.. *Går å sjekker* mag Gjør det, kom med en tilbakemelding, så skal vi finne ut av det Lenke til kommentar
norrick Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 For å si det rett ut: Den maskinen er ikke verdt å koste på 5 øre (sorry men fakta, kan ikke brukes til DivX filmer uten hakking) og det hjelper ikke stort om du setter i mere minne eller nytt VGA kort. Spar heller litt og kjøp en Duron 1.6 og demobrukt nForce2 HK m/VGA + noe minne så får du en maskin som du kan gjøre litt med. Denne posten og den du nettopp kom med ang dine negative holdninger om HW; hvorfor gidder du å svare, åpne kjeften din når du har noe konstruktivt å komme med! Denne pc'en fungerer aldeles utmerket på DivX og til de fleste applikasjoner(se bort i fra nyere 3D spill). Så fremt minnet og skjermkort er oppgradert. Det var bare ment som et hint, det er virkelig såvidt man kan kjøre DivX filmer på den og skal maskinen være tilkoblet fastnett så må han kjøre brannmur/antivirusprogram og da er det svært lite ressurser igjen. Selvfølgelig går det ann å kjøre DivX filmer men det kan tenkes at en eller annen frames blir fryst og det er svært irriterende. BTW: Negative holdninger er vel noe helt annet enn facts? Det er sjeldent dette forumet fungerer som det skal over tid, jeg bruker ikke HW's sitt forum i stor grad men en god del av de gangene jeg skal inn på dette forumet så har det ikke har fungert som det skal (forumet blir forresten ikke administrert av HW alene så det er ikke HW kritiserer men selve forumløsningen/tilbyder). Kan nevne at jeg helst bruker utenlanske forum for der er det ofte flere som svarer og stiller spørsmål og på de forumene så er det virkelig sjeldent med problemer på de sidene. Ikke noe vondt ment om maskinen det er snakk om, men heller ment som et lite billig oppgraderingstips. Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Det går ikke i denne maskinen iallefall, et eldre GF3 eller lignende kanskje. Men et Gf4 går ikke, trust me: det var det jeg prøvde med! Ville anbefalt et PCI kort som jeg gjorde over; Ati 9200 128mb/256mb. Dette holder i denne maskinen uansett. Stigen1 mener det ikke går med geforce4, mens Ne_on sier det omvendte.. Ikke lett å bli klok på dette her. Burde jo selvfølgelig bare prøve ut, men problemet er jo at jeg ikke sitter på allverdens av kort her i huset.. Forresten, tror vi kanskje har et geforce3 i den andre pc'en.. *Går å sjekker* mag Gjør det, kom med en tilbakemelding, så skal vi finne ut av det Forresten: hvis det ikke er kompatibelt men passer i slot (hvis mulig) - vil dette kunne skade pc'en/hovedkortet på noen måte? Er det noe jeg burde passe på? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Nei, passer det i går det greitt. Skal ikke være noe fare for at det skjer noe galt. Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Da er vi igang.. - står at minnestørrelsen på skjermkortet er forandret; jeg vil ikke i setup og trykker enter - windows starter opp.. - alt virker fint - starter opp med 640*480 - Alt funker fett; nvidia geforce3 Ti 200 er nå inne i pc'en.. 64 MB med ram og greier.. Vil Geforce4 fungere også? Kan jo forsåvidt bare prøve å finne et Geforce3 kort nå da.. Thx for all hjelp og engasjement!! Tråden fortsetter da jeg ikke har bestemt meg for hvilket kort jeg vil ha ennå - trenger hjelp til å finne og velge!! mag edit: kjøleribben er småvarm, men dette er kanskje vanlig - har ikke sjekka i pc'en der den stod før.. Endret 1. april 2004 av trMaG Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Da er vi igang..- står at minnestørrelsen på skjermkortet er forandret; jeg vil ikke i setup og trykker enter - windows starter opp.. - alt virker fint - starter opp med 640*480 - Alt funker fett; nvidia geforce3 Ti 200 er nå inne i pc'en.. 64 MB med ram og greier.. Vil Geforce4 fungere også? Kan jo forsåvidt bare prøve å finne et Geforce3 kort nå da.. Thx for all hjelp og engasjement!! Tråden fortsetter da jeg ikke har bestemt meg for hvilket kort jeg vil ha ennå - trenger hjelp til å finne og velge!! mag edit: kjøleribben er småvarm, men dette er kanskje vanlig - har ikke sjekka i pc'en der den stod før.. Ja det vil se slik ut at du kan bruke Gf4, jeg gikk opp på loftet å sjekket selv: det var en liten bit som var brukket avi ene sporet i AGP porten, derfor gikk det ikke tydeligvis, Så ville prøvd med et Gf4, men husk kjøp mer minne. Lykke til, bra at det ordnet seg Edit: Kjøleribben skal være litt varm, men du kan sjekke av og til i begynnelsen for sikkerhets skyld. Endret 1. april 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Da er vi igang..- står at minnestørrelsen på skjermkortet er forandret; jeg vil ikke i setup og trykker enter - windows starter opp.. - alt virker fint - starter opp med 640*480 - Alt funker fett; nvidia geforce3 Ti 200 er nå inne i pc'en.. 64 MB med ram og greier.. Vil Geforce4 fungere også? Kan jo forsåvidt bare prøve å finne et Geforce3 kort nå da.. Thx for all hjelp og engasjement!! Tråden fortsetter da jeg ikke har bestemt meg for hvilket kort jeg vil ha ennå - trenger hjelp til å finne og velge!! mag edit: kjøleribben er småvarm, men dette er kanskje vanlig - har ikke sjekka i pc'en der den stod før.. Ja det vil se slik ut at du kan bruke Gf4, jeg gikk opp på loftet å sjekket selv: det var en liten bit som var brukket avi ene sporet i AGP porten, derfor gikk det ikke tydeligvis, Så ville prøvd med et Gf4, men husk kjøp mer minne. Lykke til, bra at det ordnet seg Vet du om noen steder/bruktmarkeder de kan ha geforce4 kort? Skal gå gjennom bruktmarkedet på hw først selvfølgelig - men greit å sjekke ut litt priser? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Ja de pleier å ha gode demo-priser på Komplett. For ca en måned siden var det enormt mange GF4 kort der, men nå er alle vekk, beklageligvis for deg. Følg med der litt, og sjekk bruktmarkedet her og, men vær nå forsiktig med kjøp på bruktmarkedet(pris og kvalitet varierer voldsomt). Edit; hvilken pris er du villig til å betale for kortet da? Endret 1. april 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 AGP kort bakoverkompabilitet er vanligvis kompatible 1.stepp bakover . Dvs. et max AGP=8X kort kompatibelt til AGP4X Og et max AGP=4X kort kompatibelt til AGP2X . ...... Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Edit; hvilken pris er du villig til å betale for kortet da? Helst under 400kr. Som sagt er ikke dette spillpc'en akkurat.. Noen som vet hva jeg får for denne prisen; minimum burde jo være et geforce3 ti200 (men da burde prisen være lavere - i og med denne: geforce4 for 427kr) Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Edit; hvilken pris er du villig til å betale for kortet da? Helst under 400kr. Som sagt er ikke dette spillpc'en akkurat.. Noen som vet hva jeg får for denne prisen; minimum burde jo være et geforce3 ti200 (men da burde prisen være lavere - i og med denne: geforce4 for 427kr) Se her: GF3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Husk å sjekke om HK har 1,5v eller 3,3v eller universal AGP-port: http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå