trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Edit; AGP2 er et annet format enn 4/8, la meg si det enkelt: du får ikke presset ned et nyere kort i AGP porten. Så nyere kort kan ikke være bakoverkompatibelt med 2x? Eller finnes det 4x kort som er kompatible med 2x? Er det noen av de kortene som er nevnt ovenfor som er AGP2x kort? Hvilke andre kort er AGP2x kort i så fall? mag Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) dobbelpost.. feil med siden.. Endret 1. april 2004 av trMaG Lenke til kommentar
Straits Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 hmm.. kan du ikke bruke det du har da? Vil vel funke det? Ellers må du bare skaffe deg et brukt et da.. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 hmm.. kan du ikke bruke det du har da? Vil vel funke det? Ellers må du bare skaffe deg et brukt et da.. Lenke til kommentar
Ne_On Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Du kan kun kjøpe et grafikk kort som støtter AGP 2, som sagt jeg hadde denne maskinen før selv. Ja, men går det med kort som er bakoverkompatible med AGP2x eller må jeg ha et rent AGP2x kort? mag Det går med bakoverkompitable kort. noen av de nyere støtter 8X/4X/2X og noen er bare 8X/4X og geforce 4 serien støtter iverfall ned mot 2X AGP. Radeon 9200 tror jeg ikke støtter 2X. får du tak i et billig geforce TI så kjøp det. kikk litt rundt på bruktsider og demovarer! hvis ikke så syntes jeg du skulle kjøpe Geforce 4 MX 440 (hvis du vil bruke 400 lapper + frakt på det.) Lenke til kommentar
Ne_On Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Du kan kun kjøpe et grafikk kort som støtter AGP 2, som sagt jeg hadde denne maskinen før selv. Ja, men går det med kort som er bakoverkompatible med AGP2x eller må jeg ha et rent AGP2x kort? mag Det går med bakoverkompitable kort. noen av de nyere støtter 8X/4X/2X og noen er bare 8X/4X og geforce 4 serien støtter iverfall ned mot 2X AGP. Radeon 9200 tror jeg ikke støtter 2X. får du tak i et billig geforce TI så kjøp det. kikk litt rundt på bruktsider og demovarer! hvis ikke så syntes jeg du skulle kjøpe Geforce 4 MX 440 (hvis du vil bruke 400 lapper + frakt på det.) Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) [Du må ha et rent AGP 2 kort, jeg prøvde nemlig å oppgradere, uten å sjekke hvilket format jeg hadde, og det gikk ikke Så det at et kort er bakoverkompatibelt med 2x er bare tull? Er noen av kortene nevnt ovenfor rene 2x kort? Hvilke andre kort finnes det som er rene AGP2x-kort? mag Edit: sry.. to ganger.. men har problemer med siden.. Endret 1. april 2004 av trMaG Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 For å si det rett ut: Den maskinen er ikke verdt å koste på 5 øre (sorry men fakta, kan ikke brukes til DivX filmer uten hakking) og det hjelper ikke stort om du setter i mere minne eller nytt VGA kort. Spar heller litt og kjøp en Duron 1.6 og demobrukt nForce2 HK m/VGA + noe minne så får du en maskin som du kan gjøre litt med. tullprat norrick! hadde selv en p2 350 for ikke så lenge siden og den fungerte utmerket til divx, merket aldri hakking da. har en p4 2.4b nå og merker ingen forskjell. om du sliter med agp-porten kan du jo f.eks kjøpe et radeon 9200 pci kort? det blir ihvertfall en veldig kraftig oppgradering. du vil nok merke liten forskjell på et ti4200-kort, et r9200-kort og et r9800xt-kort på den maskina, prosessoren blir flaskehals. tror et 9200-krot vil være en bra oppgradering... Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Ja prøv dette, det vil være bedre enn det nåværende kortet: 9200 Edit; eller dette: PowerColor Endret 1. april 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
Straits Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Sorry spam men stygge skole pc'en klikke Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Sorry spam men stygge skole pc'en klikke Er ikke skole pc'en, noe galt med HW nettverket nå. Detter ut og dobbelposter i hytt og pine Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Du kan kun kjøpe et grafikk kort som støtter AGP 2, som sagt jeg hadde denne maskinen før selv. Ja, men går det med kort som er bakoverkompatible med AGP2x eller må jeg ha et rent AGP2x kort? mag Det går med bakoverkompitable kort. noen av de nyere støtter 8X/4X/2X og noen er bare 8X/4X og geforce 4 serien støtter iverfall ned mot 2X AGP. Radeon 9200 tror jeg ikke støtter 2X. får du tak i et billig geforce TI så kjøp det. kikk litt rundt på bruktsider og demovarer! hvis ikke så syntes jeg du skulle kjøpe Geforce 4 MX 440 (hvis du vil bruke 400 lapper + frakt på det.) Så et kort som er bakoverkompatibelt vil passe fysisk i agp-porten? Stigen1 mener det kan bli et problem å få kortet til å passe i porten.. mag Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg tror nok det er bakoverkompatibelt. Men det var ikke akkurat det jeg tenkte jeg skulle kommentere... jeg så at noen foreslo et geforce 3 Mx... så vidt meg bekjent ble det vel aldri lagd MX versjoner av geforce 3, ble det? Eller er det noe som kom veldig sent etter de hadde startet med geforce 4? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg tror nok det er bakoverkompatibelt. Men det var ikke akkurat det jeg tenkte jeg skulle kommentere... jeg så at noen foreslo et geforce 3 Mx... så vidt meg bekjent ble det vel aldri lagd MX versjoner av geforce 3, ble det? Eller er det noe som kom veldig sent etter de hadde startet med geforce 4? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det går ikke i denne maskinen iallefall, et eldre GF3 eller lignende kanskje. Men et Gf4 går ikke, trust me: det var det jeg prøvde med! Ville anbefalt et PCI kort som jeg gjorde over; Ati 9200 128mb/256mb. Dette holder i denne maskinen uansett. Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Ja prøv dette, det vil være bedre enn det nåværende kortet: 9200 Edit; eller dette: PowerColor blir litt mye penger igjen.. Tror heller jeg kjøper et gammelt geforce3 eller 4 kort forutsatt av at de fungerer med agp-porten.. Er det noen som kjenner noen rene AGP2x kort? mag Edit: for det er vel ikke så lett å finne disse kortene brukt? Endret 1. april 2004 av trMaG Lenke til kommentar
Ne_On Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg har selv hatt en pc med AGP 2X og den passet helt fint så tror nok geforce 4 TI går. Hadde en Geforce 4 TI4800SE på en gammel compaq presario fra 1998. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Ja prøv dette, det vil være bedre enn det nåværende kortet: 9200 Edit; eller dette: PowerColor blir litt mye penger igjen.. Tror heller jeg kjøper et gammelt geforce3 eller 4 kort forutsatt av at de fungerer med agp-porten.. Er det noen som kjenner noen rene AGP2x kort? mag Edit: for det er vel ikke så lett å finne disse kortene brukt? Her har du litt mimring og omtaler av AGP x2: Link Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 For å si det rett ut: Den maskinen er ikke verdt å koste på 5 øre (sorry men fakta, kan ikke brukes til DivX filmer uten hakking) og det hjelper ikke stort om du setter i mere minne eller nytt VGA kort. Spar heller litt og kjøp en Duron 1.6 og demobrukt nForce2 HK m/VGA + noe minne så får du en maskin som du kan gjøre litt med. tullprat norrick! hadde selv en p2 350 for ikke så lenge siden og den fungerte utmerket til divx, merket aldri hakking da. har en p4 2.4b nå og merker ingen forskjell. om du sliter med agp-porten kan du jo f.eks kjøpe et radeon 9200 pci kort? det blir ihvertfall en veldig kraftig oppgradering. du vil nok merke liten forskjell på et ti4200-kort, et r9200-kort og et r9800xt-kort på den maskina, prosessoren blir flaskehals. tror et 9200-krot vil være en bra oppgradering... Pc'en skal ikke brukes til de aller heftigste tingene(dahh ), men hadde vært fint å få til divx.. Tror dette skal gå fint siden jeg har en bærbar som har tilsvarende konfigurasjon, og det går helt fett på den.. mag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå