Gå til innhold

Bør jeg oppgradere min 700mhz?

Anbefalte innlegg

Er det noe vits i å oppgradere dennen pc-en, eller bør jeg kjøre den på dynga og bygge meg en ny?

Abit kt7

AMD duron 700 mhz @ 900

384 mb ram

Creative Geforce2 32 mb

40 gb hd

Den funker egentlig helt greit til det jeg bruker den til (bilderedigering, musikk og sånne ting), men den duger selvsagt ikke til de nyeste spillene. Vil den funke ok til spill hvis jeg kjøper et nytt skjermkort og en ny cpu - eller er det bortkastede penger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er lite å hente på å oppgradere systemet.

hovedkortet takler ikke raskere enn Tbird 1400 cpu'er og de er vanskelig å få tak i og koster mer en de er verdt i dag.

en ny maskin er ett bedre alternativ, det vil koste mer men etter min mening være mer verdt pengene enn å oppgradere den eksisterende maskinen.

det er og ikke mye penger å hente på å selge gamlemaskinen.. jeg sier, behold den, undervolt og underklokk den, røsk ut viftene og sett inn en enkel 120x120 vifte, nyt stillheten og bruk den som en musikk/videoboks på stuen eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Er det noe vits i å oppgradere dennen pc-en, eller bør jeg kjøre den på dynga og bygge meg en ny?

Abit kt7

AMD duron 700 mhz @ 900

384 mb ram

Creative Geforce2 32 mb

40 gb hd

Den funker egentlig helt greit til det jeg bruker den til (bilderedigering, musikk og sånne ting), men den duger selvsagt ikke til de nyeste spillene. Vil den funke ok til spill hvis jeg kjøper et nytt skjermkort og en ny cpu - eller er det bortkastede penger?

Du kan bruke den maskinen som en server vettu :) Invester i et par harddisker og så er den klar som en perfekt server :thumbup:

Lenke til kommentar

Abit kt7

AMD duron 700 mhz @ 900

384 mb ram

Creative Geforce2 32 mb

40 gb hd

Du kan bruke den maskinen som en server vettu :) Invester i et par harddisker og så er den klar som en perfekt server :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte nylig en maskin her hjemme, den var sammensatt av Duron 700 (kjørte den på 850 om jeg ikke husker feil), A7V (KT133), 384MB PC133 minne og GF4Ti4200/128MB.

Med denne maskinen så klarte jeg ikke å kjøre BF, BFV, Halo, Far Cry eller noen andre nye spill som har bra grafikk.

Løsningen for meg ble å kjøpe et demobrukt nForce 2 HK, Duron 1600 samt 512MB med PC3700 minne (hadde et par brikker liggende å slenge men det holder i masser med PC3200 minne).

Forskjellen var så stor at jeg ikke kjente igjen maskinen i det hele tatt, alle nevnte spilllene kjørte ganske greit med denne oppgraderingen og det kostet heller ikke mye (det holder med en 256MB brikke i starten, kjøp en ekstra når du får råd), selvfølgelig kunne jeg ikke kjøre i høyeste oppløsning og med et hav av effekter men nå ble den tilfredsstillende spillbar.

Et demobrukt nForce 2 HK koster ca. 4-450 kr. Duron 1600 koster 3-350 kr. Men desverre så må man betale litt for minnet, ca. 350 kr. for 256MB og ca. 650 kr. for 512MB.

Alt i alt så kostet denne oppgraderingen(se bort fra at jeg bruker PC3700 minne) ca. 1400 kr med en 512MB brikke.

Skjermkortet ditt er er også litt svakt men man kan vel kansje bruke det til noen av de nye spillene men jeg ville ha anbefalt et GF4Ti4200 som man ofte finner for 5-600kr. hos komplett (demovare).

Lenke til kommentar

Sant det der, satt sammen nylig en maskin til en kompis

MSI Km2m + Duron 1.4ghz (Måtte flashe biosen) + 20gb hd + 2x 128 PC133 SDRAM + GeforceTi4400 64mb på et micro ATX desktop lignende sak fra Aopen som var ganske liten. Alt dette for ca 2000 og dette er heller ikke no dårlig på spill som feks CS eller wc3. Men javli varm er den cpu-en... burde kanskje ha skaffet en XP-M vet.

Lenke til kommentar
Sant det der, satt sammen nylig en maskin til en kompis

MSI Km2m + Duron 1.4ghz (Måtte flashe biosen) + 20gb hd + 2x 128 PC133 SDRAM + GeforceTi4400 64mb på et micro ATX desktop lignende sak fra Aopen som var ganske liten. Alt dette for ca 2000 og dette er heller ikke no dårlig på spill som feks CS eller wc3. Men javli varm er den cpu-en... burde kanskje ha skaffet en XP-M vet.

:wow: joda funker fett det:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...