Gå til innhold

Hvilken Ram?

MrDude

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg minne til mit Abit Ic7-G hovedkort.

Valget står mellom:

Kingston 2x512 PC3200 CL2

Eller:

Kingston 2x512 Pc 4000 CL3

(fant ikke link til denne men den er på multicom.no)

Men alle andre forslag på ram er bra... helst noe raskt med ganske gode overklokkingsmuligheter :) å helst ikke til mere enn ca 2500 kr

Andre krav er at det er 2x512 eller en 512 brikke... siden jeg har Pentium så har det litt å si at jeg har dual...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har villet sattsa på pc3200 brikken siden det hk'et støtter max det

Om han overklokker er det smart å ha cpu/minne 1:1 Setter han feks fsb opp til 250 vil det utgjøre 500mhz på minnet (PC4000)

Til topicstarter: Skal du ha ram med gode overklokkingsmuligheter bør du velge høyere enn PC3200

Lenke til kommentar

PC4xxx minne (og 1:1 ved 250FSB) gir i beste fall heeeelt marginale ytelseforbedringer over f.eks Twinmos med Winbond (2-2-2-5) minne (@5:4 og 200MHz) - i tillegg koster det mye mer.

Skal du har ytelse for pengene så kjøper du PC3200, skal du ha noe å skryte av (og vil betale for det) så kjøp PC4xxx ;)

Lenke til kommentar
Er det sikkert at kortet mitt ikke klarer mere enn pc 3200 (400MHz)?

Å uansett... går det ikke ann å overklokke bus på minnet åsså? slik at pc3200 får høyere MHz?

Kortet ditt klarer høyere, men det som er standard er PC3200. Om du skal kjøpe HyperX brikkene du linket til (som forøvrig er et godt valg) må du sette fsb til 217 med 1:1 instillinger om du skal utnytte hastigheten på brikkene fullt ut. Du vil da samtidig overklokke cpu til 3038mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...