Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ping out på NGT i Onlinespill


Anbefalte innlegg

Som jeg skriver får jeg ofte ping out. (varierende intervall, størst problem om ettermiddag/kveld) Når jeg spiller får jeg ofte connection problemer, etterfølgt av at pingen stiger til over 1000 (fra 30) før den teller ned igjen til til 30 ms. Jeg har jevnling reinstallert, tweaket nettverket, skiftet ledninger, fått ny router. Ingenting hjelper. Jeg er 3000 meter fra sentralen, noe som en kundekonsulent i NGT syntes var mye, mens en annen mente det var uten betydning??? Jeg har minst 6 ganger siste halvåret blitt fortalt at jeg blir konkaktet av 2. linje (de som har peiling) aldri hørt noe, bortsettt fra en mail som fortalte de hadde forsøkt å få tak i meg (jeg har ISDN/ mobil, MAO jeg vet at det ikke er tilefellet) men at problemet nå var løst, hvilket det ikke var. Jeg hadde 1024/256 fra Telenor i 2 år utet et teknisk problem (selvsagt var det mye annet kluss). Jeg har hevdet ovenfor NGT at problemet er da det er størst trafikk, men blir bruskt avvist med at det ikke er en mulighet. Hva skal jeg gjøre?? Har mulighet får å kjøre linjetester fra NGT, men hvis de ikke finner feil blir jeg fakturert 998,- kr. (Bastards) Er det noen som har samme problem, evt. løsning? Mener jeg har prøvd "alt", samt en kompis som er VELDIG flink på nettverk ikke aner hva problemet kan være. Er temmelig desperat, flyr helikopter med 10 man i BF Vietnam, før jeg får disconnetction prob. 1000 i ping og krasjer, skal si jeg får kjeft da....

 

Håper en Einstein har løsingen :yes:

 

NB! SouthBridge er varm, siden den står rett nedenfor mitt hypervarme FX5800U, konstant 70 grader. Kan det være en løsning.

 

Håper på hjelp,

MVH

Ben Dover

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg skriver får jeg ofte ping out. (varierende intervall, størst problem om ettermiddag/kveld) Når jeg spiller får jeg ofte connection problemer, etterfølgt av at pingen stiger til over 1000 (fra 30) før den teller ned igjen til til 30 ms. Jeg har jevnling reinstallert, tweaket nettverket, skiftet ledninger, fått ny router. Ingenting hjelper. Jeg er 3000 meter fra sentralen, noe som en kundekonsulent i NGT syntes var mye, mens en annen mente det var uten betydning??? Jeg har minst 6 ganger siste halvåret blitt fortalt at jeg blir konkaktet av 2. linje (de som har peiling) aldri hørt noe, bortsettt fra en mail som fortalte de hadde forsøkt å få tak i meg (jeg har ISDN/ mobil, MAO jeg vet at det ikke er tilefellet) men at problemet nå var løst, hvilket det ikke var. Jeg hadde 1024/256 fra Telenor i 2 år utet et teknisk problem (selvsagt var det mye annet kluss). Jeg har hevdet ovenfor NGT at problemet er da det er størst trafikk, men blir bruskt avvist med at det ikke er en mulighet. Hva skal jeg gjøre?? Har mulighet får å kjøre linjetester fra NGT, men hvis de ikke finner feil blir jeg fakturert 998,- kr. (Bastards) Er det noen som har samme problem, evt. løsning? Mener jeg har prøvd "alt", samt en kompis som er VELDIG flink på nettverk ikke aner hva problemet kan være. Er temmelig desperat, flyr helikopter med 10 man i BF Vietnam, før jeg får disconnetction prob. 1000 i ping og krasjer, skal si jeg får kjeft da....

 

Håper en Einstein har løsingen :yes:

 

NB! SouthBridge er varm, siden den står rett nedenfor mitt hypervarme FX5800U, konstant 70 grader. Kan det være en løsning.

 

Håper på hjelp,

MVH

Ben Dover

Spiller du med andre som har ngt? Kanskje ett dumt forslag men det kan jo rett og slett være routing problemer. Hvis du tracer routen til serveren kan du jo sjekke om det er mange hopp og eventuelt om det ligger noen flaskehalser der?

Lenke til kommentar

Har flere kompiser som har NGT og BF Vietnam, de har ingen problemer, spiller ofte på samme server, men jeg er eneste som har problemer. Men som nevt tidligere, det er tidvis, prøvde på en av EAUK sine servere i 30 min. i morges uten problemer. Bruker linjen nesten utelukkende til internettspill, derfor er det extra irriternde :no:

Lenke til kommentar

Det at du har en varm southbridge høres ikke ut som problemet da det som oftest skjer ettermiddag/kveld, altså ikke den varmeste delen av dagen.menmen.. kan godt være mulig at det er varme som er problemet. Det at det skjer ettermiddag/kveld, det har vel ikke noe med at det er da du som oftest spiller da? at kanskje skjermkortet blir overopphetet spesielt i denne tiden av døgnet?

Lenke til kommentar

takk for linken Mars001, virker som om NGT har svin på skogen selv om de nekter hardnakket. Jaja, har bare noen mnd. igjen av bindingstid, da er NGT historie :green: Det verste er at jeg har jobb- tilbud på linjen, slik at jeg har 100 kr. mnd i avslag, derfor velgte jeg NGT, et av mitt livs største tabber. Savner Telenor noe jævli, da er det gale :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det at du har en varm southbridge høres ikke ut som problemet da det som oftest skjer ettermiddag/kveld, altså ikke den varmeste delen av dagen.menmen.. kan godt være mulig at det er varme som er problemet. Det at det skjer ettermiddag/kveld, det har vel ikke noe med at det er da du som oftest spiller da? at kanskje skjermkortet blir overopphetet spesielt i denne tiden av døgnet?

skal prøve et PCI- nettverkskort, kansje det hjelper :hmm:

Lenke til kommentar
Løsning funnet.

 

Jeg kjører NIS 2002, da jeg disablet Antivirus når jeg spilte var problemet gone :yes: Kan være en løsning hos andre også???

ja..kan være noe i det...skru av irc(mirc) msn og annet som kan ta opp bånd bredde....

 

Panda driver med mye tullball når jeg spiller...men for all del ikke slå av Firewall etc! hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...