hvalfangeren Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 er PATA (IDE) kompatibelt sammen med SATA?? jeg har SATA, noen av PATA diskene mine funker ikke sammen med SATA mens andre funker helt fint. er det diskene som er ødelagt??? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Er litt usikker på dette, men sett bort fra at du trenger overgangskabler (med S-ATA og P-ATA kontakter), trengs de i noen tilfeller egne konverterere. Mener også å ha lest at de forskjellige overgangskablene ikke fungerer med alle chip sett. (Sjekk litt omkring selv, google og nettbutikker kan hjelpe deg et stykke på veien) Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 noen vet vel dette??? (hvis noen ikke skjønte det så lurte jeg på om pata kan kjøre SAMTIDIG med sata) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Ja, det er ingen grunn til at PATA og SATA ikkje skal kunne kjøre samtidig. Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Ja, det er ingen grunn til at PATA og SATA ikkje skal kunne kjøre samtidig. men hvorfor funker to av PATAdiskene mine sammen med SATAdisken min da??? (foressten så funker den bare på IDE2 utgangen) Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Ja, det er ingen grunn til at PATA og SATA ikkje skal kunne kjøre samtidig. men hvorfor funker to av PATAdiskene mine sammen med SATAdisken min da??? (foressten så funker den bare på IDE2 utgangen) hæ? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Hadde omtrent samme problemet selv, der pata-disken dukket av og til opp i windows men ikke alttid. Samt når det tok ekstra lang tid å finne disken, var tolmodigheten min slutt og jeg byttet ut disken med en sata disk. Så nå er booten raskere, og ting funker fint igjen. Endret 5. april 2004 av kjhanken Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Ja, det er ingen grunn til at PATA og SATA ikkje skal kunne kjøre samtidig. men hvorfor funker to av PATAdiskene mine sammen med SATAdisken min da??? (foressten så funker den bare på IDE2 utgangen) hæ? når jeg tar og plugger i PATA disken i IDE1 utgangen, så finner den den ikke. men hvis jeg bytter om og setter den i IDE2 utgangen funker den fint.... litt rotete og uforstålig kansje.... sorry meg.,... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Ja, det er ingen grunn til at PATA og SATA ikkje skal kunne kjøre samtidig. men hvorfor funker to av PATAdiskene mine sammen med SATAdisken min da??? (foressten så funker den bare på IDE2 utgangen) hæ? når jeg tar og plugger i PATA disken i IDE1 utgangen, så finner den den ikke. men hvis jeg bytter om og setter den i IDE2 utgangen funker den fint.... litt rotete og uforstålig kansje.... sorry meg.,... Var nok bare jeg som misforsto litt der ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå