Tafsen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 En dag fant eg ut at skulle instalere win 98 på min pc, der eg allerede hadde win xp. Men så eg satte inn en ny hd og gjorde den til C: Etter at eg gjorde det, så fant eg kun win 98. Er det noen måte eg kan få fiksa det sånn at eg får en dual-boot? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Start opp fra xp platen Velg å reparere en tidligere installasjon, så skal det være i boks Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Edit. Endret 1. april 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Start opp fra xp platenVelg å reparere en tidligere installasjon, så skal det være i boks Det går ikkje, Då får eg berre feilen NTLDR is missing. Det må då være ein måte å fikse det sånn at eg slepp å instalere xp på nytt? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Tror nok du må inst. win98 først og XP deretter for å få multiboot...... Endret 1. april 2004 av jarmo Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) prøv å starte fra xp cden og prøv med fixboot og fixmbr og rediger boot.ini fila. evt. copier inn ntldr på nytt edit: en fin guide her: http://www.windows.no/art.php?artikkelid=1461 Endret 1. april 2004 av _Finch_ Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 har testa både fixboot og fixmbr får forsatt mbldr is missing. Og ka mbldr forresten? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 ntldr er OS lasteren. start fra platen da, velg å installere, da vil xp finne igjen den forrige installasjonen, og spør deg om du vil reparere den. Velg reparer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Kjører du XPèn på NTFS filsystem ? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Kjører du XPèn på NTFS filsystem ? Filsystemet som xp kjører på har ingen betydning for dette, og man trenger nødvendigvis ikke installere 98 før xp. Alt kan repareres Edit : http://support.microsoft.com/default.aspx?...3&Product=winxp Endret 1. april 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Kjører du XPèn på NTFS filsystem ? Filsystemet som xp kjører på har ingen betydning for dette, og man trenger nødvendigvis ikke installere 98 før xp. Alt kan repareres Jepp ! vi får se om han får det til..... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Eg tok likegått og instalerte windows på nytt. Det tok ikkje så lang tid sida eg allerede hadde det instalert... =) men takk for tipsa uanz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå