Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali.. Hva mener dere om det firmaet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sendte min skriftlig pr. post. Tror dette er best. Tiscali svarer som kjent ikke på mail...........

Det er lov å håpe er det ikke? :p

Hvis du sender pr brev, så ta kopi av det og få gjerne en kvittering på at det er sendt, og opplys i brevet at dette er gjort.

Hvis de forsatt sender purringer etter dette, så bare mail og si at alle referanser blir tatt vare på til det evnt kommer opp som sak. Da vil de nok gi seg til slutt. De har uansett ingenting de skulle ha sagt(og det vet de).

Lenke til kommentar
Nå er det gått 2 dager, men intet svar fra tiscali annet enn automatisk bekreftelse på at mailen min kom fram.

 

Stille før stormen? :scared:

2 dager..?? Tiscali svarer sjelden og aldri etter to dager, bare i helt spesielle tilfeller der du har vært "dyktig nok" i utformingen av mailen, til at han/hun som har sett den er blitt provosert til å svare raskt.

 

Ellers må du regne med enten en måneds tid, eller ingenting i det hele tatt. Er det en ren oppsigelse, vil de sannsynligvis ikke bry seg om å svare i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Nå er det gått 2 dager, men intet svar fra tiscali annet enn automatisk bekreftelse på at mailen min kom fram.

 

Stille før stormen? :scared:

2 dager..?? Tiscali svarer sjelden og aldri etter to dager, bare i helt spesielle tilfeller der du har vært "dyktig nok" i utformingen av mailen, til at han/hun som har sett den er blitt provosert til å svare raskt.

 

Ellers må du regne med enten en måneds tid, eller ingenting i det hele tatt. Er det en ren oppsigelse, vil de sannsynligvis ikke bry seg om å svare i det hele tatt.

Vel... Slikt kan ikke jeg finne meg i... Blir vel en del telefonsamtaler/brev og mail før jeg er kvitt møkka :(

Lenke til kommentar
Nå er det gått 2 dager, men intet svar fra tiscali annet enn automatisk bekreftelse på at mailen min kom fram.

 

Stille før stormen? :scared:

2 dager..?? Tiscali svarer sjelden og aldri etter to dager, bare i helt spesielle tilfeller der du har vært "dyktig nok" i utformingen av mailen, til at han/hun som har sett den er blitt provosert til å svare raskt.

 

Ellers må du regne med enten en måneds tid, eller ingenting i det hele tatt. Er det en ren oppsigelse, vil de sannsynligvis ikke bry seg om å svare i det hele tatt.

Vel... Slikt kan ikke jeg finne meg i... Blir vel en del telefonsamtaler/brev og mail før jeg er kvitt møkka :(

Det holder med ET brev (tror de kan forlange det pr.brev) Hvis du (som jeg skrev litt ovenfor) tar kopi av det, og får en kvittering på at det er sendt, kan du legge til side event. purringer som måtte komme og trygt lene deg tilbake uten å gjøre mer.

 

I en sak vil de da ikke ha noenting de skulle ha sagt når du har disse referansene å vise til. Men så langt går de ikke likevel.

Lenke til kommentar
OK, da er dato satt for første omgang med Forliksrådet.

Jeg kommer tilbake med opplysinger på slutten av måneden.

Leste tilbake om din sak litt her og tenker på en ting. Har du advokat med deg på denne saken?

 

Har aldri vært i sånn sak, så jeg har ikke så greie på det, men lurer på om det ikke hadde vært best å rådføre seg med en advokat også.

Lenke til kommentar

Sende brev hjelper like lite som alt annet spør du meg, har sendt brev 3 ganger. Har ikke fått svar en eneste gang, ikke annet en et inkassokrav (noe de ifølge norsk lov ikke har lov til så lenge det er tvist om en sak)

 

Det jeg til slutt gjorde var å ringe til Lindorf å klage, der snakket jeg faktisk med en utrolig service innstilt fyr. Så fikk tilbake litt troen på Lindorf etter det. Det hele endte opp med at jeg måtte sende alle brevene jeg hadde sendt til Tiscali over til Lindorf så skulle dem prøve å løse saken. Dersom det ikke gikk skulle det bli Forliksråd. Problemet nå er at jeg har heller ikke fått noe svar fra Lindorf, og det begynner å bli noen uker siden jeg sendte brev til dem nå.

Lenke til kommentar
Sende brev hjelper like lite som alt annet spør du meg, har sendt brev 3 ganger. Har ikke fått svar en eneste gang, ikke annet en et inkassokrav (noe de ifølge norsk lov ikke har lov til så lenge det er tvist om en sak)

 

Det jeg til slutt gjorde var å ringe til Lindorf å klage, der snakket jeg faktisk med en utrolig service innstilt fyr. Så fikk tilbake litt troen på Lindorf etter det. Det hele endte opp med at jeg måtte sende alle brevene jeg hadde sendt til Tiscali over til Lindorf så skulle dem prøve å løse saken. Dersom det ikke gikk skulle det bli Forliksråd. Problemet nå er at jeg har heller ikke fått noe svar fra Lindorf, og det begynner å bli noen uker siden jeg sendte brev til dem nå.

 

Var litt vanskelig dette. En gang til: hvis du tar kopi av brevet, og får en kvittering (på postkontoret) på at du har sendt det, så har du en dokumentasjon å vise til som jeg mener bør holde.

Da skulle du ikke behøve gjøre mer før Tiscali/Lindorff event. bringer det opp til sak.

Du trenger med andre ord ikke bry deg om de ikke svarer, eller fortsetter å sende purringer. Bare legge dem til side, det blir Tiscalis problem.

 

Da vet du at du har dette å vise til, og du skulle har ditt på det rene. Eller tar jeg feil på noen måte her?? :huh:

 

Og som jeg sier, hvis du også skriver i brevet at dette er gjort, tviler jeg på at det engang blir noen sak

Lenke til kommentar
OK, da er dato satt for første omgang med Forliksrådet.

Jeg kommer tilbake med opplysinger på slutten av måneden.

Leste tilbake om din sak litt her og tenker på en ting. Har du advokat med deg på denne saken?

 

Har aldri vært i sånn sak, så jeg har ikke så greie på det, men lurer på om det ikke hadde vært best å rådføre seg med en advokat også.

I forliksrådet, som er første rettslige instans møter man uten advokat.

Jeg har selvfølgelig Forbrukerrådet med meg, men de avventer utfallet av saken.

Dersom jeg vinner er det greit, men om jeg taper vil jeg avvente svar på en eventuell anke. En anke som går til rettslig møte kommer på tale om Forbrukerrådet stiller opp. Det tror jeg de gjør. Vi får se.

Lenke til kommentar
Blir absolutt spennende abdobe, sørg for guds skyld for at du ikke glemmer å oppdatere oss her på forumet! :)

Jeg lover å følge opp, da jeg vet at dette gjelder mange.

Skulle jeg vinne frem, så er det kanskje noen som ønkser å ta opp igjen saken sin?

Tiscali har ikke villet lage felles løsninger, så da får vi bruke dette forumet som et samlende sted (om ikke administrator har noe imot det).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg vært i forliksrådet, og jeg endte opp med å betale 50 % av det opprinnelige kravet, samt at Tiscali er dømt til å betale saksomkostningene.

I bunn og grunn hadde jeg et stort overforbruk, men forliksrådet fant det som uhørt at Tiscali ikke hadde svart på mine eller Forbrukerrådets henvendelser, samt at de hadde forholdt seg passivt gjennom hele saken.

Jeg kunne nok fått enda mer avslag, men det handler jo om forlik og for meg var dette mer en sak om prinsipper fremfor pengene.

Det er i alle fall en stor forskjell på å betale 3000 kroner under inkassotrussler og å betale 1500 kroner for å vise velvilje.

 

Med saksomkostningene på 3000 kroner og at de bare fikk inn halve beløpet, har dermed Tiscali tapt langt mer en de har vunnet på meg. Det hadde faktisk vært billigere for Tiscali å ettergi kravet.

 

Jeg gratulerer Tiscali med nok et eksempel på dårlig resultat etter sin åpenlyse kundeforakt og manglende evne til å forstå hva service er.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Mine erfaringer med Tiscali er at leveringen gikk raskt. det tok under 1 uke fra jeg bestillte adsl til jeg hadde adsl modemet her, og jeg ble koblet opp 1 uke senere. Altså ca 2 uker fra bestillingen var gjort til jeg var på nett med adsl :D
tilkoblingen er så stabil som den kan bli og man får 5 dynamiske ip adresser med i adsl abonemanget og dette kan være veldig praktisk når du har feks en server eller 2 som trenger egen internet ip :thumbup:
Det har nesten aldri tatt mer enn 1-3 min før jeg har fått svar fra supporten på tlf og de har alltid vært hyggelige å prate med :)
Eneste ulempen jeg kan se med tiscali er bindingstiden på adsl som er 12 mnd :dontgetit:

Men uten om det så er Tiscali mange ganger bedre enn Telenor og de fleste andre Norske ISP'er (med noen få unntak da) :thumbup: ¨


Mvh en meget fornøyd Tiscali kunde.
Lenke til kommentar

Eneste ulempen jeg kan se med tiscali er bindingstiden på adsl som er 12 mnd  :dontgetit:

 

Men uten om det så er Tiscali mange ganger bedre enn Telenor og de fleste andre Norske ISP'er (med noen få unntak da)  :thumbup: ¨

 

 

Mvh en meget fornøyd Tiscali kunde.

Ja da vet ikke du mye om hva som skjer hos Tiscali...Hvordan kan du påstå at Tiscali er mange ganger bedre enn de fleste Norske Isp`er når det er så mange som klager på det møkkaselskapet da....Ta et søk her på forumet og se hvor mange som klager på de du...Er jo klart at det må være en og annen som er fornøyd med Tiscali, men og påstå at de er en av de beste i Norge er vel som og skyte seg sjøl i foten...

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig, hva skjer? :

Jeg skal flytte nå, og hadde derfor noen spørsmål. Jeg sendte derfor en mail. Etter noen timer kom jeg på noen andre tanker og sendte enda en mail. Jeg fikk svar allerede dagen etter, på begge mailen.

 

Men det hadde jeg ikke regnet med, så jeg ringte samme dagen jeg sendte mailen. Jeg regnet jo ikke med at de ville svare så fort på mail. Men tror du ikke jeg ventet i sirkus 3 minutter?

 

Hurra

 

Og jeg kan nevne det igjen..Jeg har ingen ting negatift å si på linja mi.. Jeg har ikke hatt noe mer enn 40 minutter nedetid siden oktober i fjor, som jeg har lagt merke til.

Lenke til kommentar
Det er helt utrolig, hva skjer? :

Jeg skal flytte nå, og hadde derfor noen spørsmål. Jeg sendte derfor en mail. Etter noen timer kom jeg på noen andre tanker og sendte enda en mail. Jeg fikk svar allerede dagen etter, på begge mailen.

 

Men det hadde jeg ikke regnet med, så jeg ringte samme dagen jeg sendte mailen. Jeg regnet jo ikke med at de ville svare så fort på mail. Men tror du ikke jeg ventet i sirkus 3 minutter?

 

Hurra

 

Og jeg kan nevne det igjen..Jeg har ingen ting negatift å si på linja mi.. Jeg har ikke hatt noe mer enn 40 minutter nedetid siden oktober i fjor, som jeg har lagt merke til.

Om Tiscali har lært av sine feil så er jo det flott!

 

Få klager har dreid seg om oppetid eller linjer, men support tilgang og unnfallende forretningsdrift, der kundene føler at de blir utsatt for arroganse og kundeforrakt.

 

Ingenting er bedre en at noen utvilker seg til det bedre. Tiscali er ikke høyere hatet en det de i øyeblikket utsonderer av gørr.

 

Lykke til med abonnementet, og håper at Tiscali fortsetter på den gode sti.

(trodde Tiscali hadde gitt opp og solgt unna...)

Lenke til kommentar

Eg har ennå problemer med den "18 måneders etterfaktureringen", fekk eit krav på rundt 10 tusen. Men når eg ettergjekk listene dei sente over, så hadde dei mange dager fakturert meg for over 100kr uten at eg hadde overforbruk i det heile tatt (det er snakk om fleire tusen kr dei fakturerte uten grunn), nevnte alt i fleire klage brev som blei send rekommandert til tiscali. Høyrte ikkje noko meir før eit par måneder siden når inkasso varselet kom fra Lindorff, sendte på ny eit rekomandert brev, og bestridet kravet + spurte etter svar på dei andre breva. Har ikkje høyrt noko meir ennå, får vel kansje ein ny inkasso om ein 3 måneders tid... Men ikkje søren om eg gjer meg med det første.

 

Hadde også problemer med oppsigelsen og (sa opp rett etter regningen kom), fekk regninger i fleire måneder uansett kor mange emailer eg sente, fekk svar om at dei var kreditert og alt var ordnet, men neste måned kom ein ny regning. Tilslutt i januar kom der ein inkasso fra lindorff på tre regninger som eg ikkje eingang hadde mottatt. Då snakket eg både med lindorff og tiscali, og sente eit rekomandert brev angående dette, då blei saken endeleg løyst. (Får eg håpe... har iallefall ikkje høyrt noko meir angående dette det siste halve året.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...