fomlepung Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har en 704/128 Tiscali Xtra som funker strålende for min del. 99,9% oppetid med den hastigheten jeg skal ha. Alle ISP'er har vel problemer her og der... og Tiscali er nok inget unntak der tror jeg. Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Endelig en bra tråd.. Tiscali ja, la oss gjøre en lang historie enda lengre.. Sa opp mitt Adsl abonement den 01.09.02 fra tiscali, siden de ikke kunne flytte det til min nye adresse. Vi var 2 som delte linja, vi dro begge på postkontoret og sendte modemet + en skriftlig oppsigelse til Tiscali. Da regnet jeg med saken var i orden, gjett om jeg tok feil.. Etter 4 måneder i ny leilighet UTEN internett kom det første inkassokravet fra Lindorf, uten at jeg hadde motatt noe faktura fra Tiscali. Lindorf hadde fått min nye adresse, men Tiscali sendte enda regninger til min gamle adresse. Etter en sinnsykt mange telefoner og mail både til Tiscali og Lindorf, uten noe svar selvfølgelig. Ga jeg rett og slett opp, har verken tid eller råd til å sitte i telefonen timevis hver dag for å vente på kundeservice. Sendte endel mails til, prøvde å ringe etpar ganger til, men uten hell. Nå har det gått endel tid siden jeg sa opp abonementet, jeg motar enda regninger. Forbrukerrådet sa at de hadde flere saker på Tiscali, men uten hell der også. Det som virkelig imponerer meg er: Hvordan kan en linje enda være åpen etter 18 måneder uten at jeg har betalt for den, trodde alle tele/internett selskap stengte slikt etter en hvis tid uten betaling. Men dette gjelder vist ikke Tiscali. Fikk nettopp en faktura for mars/april, helt sykt.. Men men.. siste utvei var Namsmannen/politiet, så man får se hva de får til. Blir nok ikke noe linje fra tiscali på meg nei, har aldri hvert borti værre behandling av kunder. Men det er jo fint og se at jeg ikke er den eneste som sliter med dem Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 "Etter en sinnsykt mange telefoner og mail både til Tiscali og Lindorf, uten noe svar selvfølgelig. Ga jeg rett og slett opp, har verken tid eller råd til å sitte i telefonen timevis hver dag for å vente på kundeservice. Det som virkelig imponerer meg er: Hvordan kan en linje enda være åpen etter 18 måneder uten at jeg har betalt for den, trodde alle tele/internett selskap stengte slikt etter en hvis tid uten betaling. Men dette gjelder vist ikke Tiscali. Fikk nettopp en faktura for mars/april, helt sykt.." Det er nettopp dette som er problemet. Jeg kalte Tiscalis forretningsdrift for mafiavirksomhet, nettopp fordi du kidnappes (tvunget abonnement ved å ignorere din oppsigelse), og presses direkte fra Lindorff. Tiscali har vel operert med en oppsigelsestid innefor noen av sine abonementer, men det spiller ingen rolle for min del. Nå skal firmaet selges, og jeg jubler over det. Mitt råd til firmaer som får søknad om arbeid fra lederne av Tiscali, er at de sjekker deres moralske evne til å lede noe som helst. Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Tiscali har vært et råttent selskap ut fra min erfaring - håper de nye eierne greier å drifte systemet bedre. Selv signet jeg opp med det som het "World Online"(?) i sin tid - og det fungerte utmerket. Såvel linje (modem, den gang), tjenester (endre abbonnement på nett - no problem) som fakturering. Etter at Tiscali overtok, opprettholdt de god stabilitet på linje. Alt annet fikk en kvalitet som fikk en til å tenke på miljøer som er under konstant oppsyn av politimyndighetene. Det tok meg vel ett års tid å komme ut av systemet deres - og da kun fordi jeg kommuniserte med kundetjenesten skriftlig; og kunne dokumentere hva som hadde blitt skrevet (og avtalt) til enhver tid. Til og med Kvalito fremsto som en mer seriøs aktør enn Tiscali... Lenke til kommentar
Ponnypetra Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har hatt gode erfaringer med suport fra tiscali. Har opplevd at jeg ikke kom gjennom på telefon en gang, men da var hele Troms og Finnmark uten adsl-dekning, og samtlige sto nok i kø til suporten. Når jeg melder inn et problem opplever jeg å bli tatt på alvor og at problemet blir løst i løpet av kort tid. Har opplevd at jeg i tidsperioder ikke fikk den hastigheten jeg skulle ha. Det var mellom 16:00 og 20:00 og jeg fåreslo for dem at sentralen deres kanskje ble overbelastet i denne perioden på døgnet. To uker seinere hadde de bygd ut sentralen, og nå suser jeg avgårde med 1024/256 Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Er det noen på østlandet - hedemark som har tiscali og har hatt problemer med internetten i helgen? Grunnen til at jeg spør er at internetten min vært nede nesten hele fredagen, store deler av lørdagen og så og si hele søndagen Dette er uakseptabelt synes jeg, så jeg skal i dag levere min oppsigelse av abbenomanget hos tiscali... Gratulerer tiscali: Dere har nå mistet enda en kunde Lenke til kommentar
palh Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 leverte min oppsigelse 26.mai pga. for liten hastighet til for mye penger. ustabilt, dårlig kundeservice og alt det andre som har blitt sagt her. jeg finner ikke EN positiv ting om tiscali. 3 mnd oppsigelse er det også.. Terningkast: Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 HEisann! Jeg la oppsigelsen min til Tiscali i posten idag, og det er fordi jeg har opplevd mye av det som står skrevet her. Elendig kundeservice, ingen svar på mail, nedetid, lang oppsigelsestid og mye mer. Jeg føler det som en straff hver gang jeg ser regningen i postakssa fra Lindorf og får enda mer vondt i magen når jeg tenker på hvordan det kan gå med oppsigelsen. Spørs om de slipper meg avgårde etter 3 mnd......"#¤%"#¤ Tiscali-Svin!! Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 HEisann! Jeg la oppsigelsen min til Tiscali i posten idag, og det er fordi jeg har opplevd mye av det som står skrevet her. Elendig kundeservice, ingen svar på mail, nedetid, lang oppsigelsestid og mye mer. Jeg føler det som en straff hver gang jeg ser regningen i postakssa fra Lindorf og får enda mer vondt i magen når jeg tenker på hvordan det kan gå med oppsigelsen. Spørs om de slipper meg avgårde etter 3 mnd......"#¤%"#¤ Tiscali-Svin!! Skal vi se hvem av oss som først faktisk slipper unna tiscali? (Må bare få formulert meg på en høffelig måte i mailen min først... *ikke lett*) Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Det kan vi godt..... Jeg skrev i oppsigelsen min at jeg ville ha den bekreftet fra Tiscali sin side via TLF eller mail....så får vi se. Jeg ringer dem hvis jeg ikke har hørt noe før fredag...så får vi se. Lenke til kommentar
palh Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Tiscali er ikke veldig seriøse. De presterte å kreve betaling for internett i en periode som jeg ikke hadde hatt tiscali abb i. Når jeg ringte kundeservice og spurte uskyldig om når det sto registrert at jeg hadde sagt opp abbet så ble det oppgitt en dato som var før perioden som jeg fikk regning for. Ringte forbrukerrådet og sa ifra til Tiscali samtidig..så presterte de å sende meg regning for en annen periode. Jævlig dårlig. Sliter med det samme selv Jeg får stadig vekk purringer på en regning på 11000.- som de krever for overforbruk i en periode på 6 månder etter at jeg sa opp forholdet med tiscali. Har kun brukt ADSL etter at jeg sa opp tiscali, men de klarer enda å sende meg en mega rengning for det. De får ikke 5 flate øre fra meg! Tiscali svindler folk! det er jeg overbevist om! He he, jeg er i samme situasjon. De krever meg for over 2500 kroner. Jeg har ført saken via Forbrukerrådet, samt egne brev til dem. De svarer ikke på brev men sender ut trussler om inkasso. Forbrukerrådet har heller ikke fått svar fra dem, så de sendt dem et brev om at de regnet saken som ute av verden siden de ikke svarte. Det gikk 3 dager, så mottok jeg ny inkassotrussel. Tiscali er useriøst!!! Tiscali driver med mafiametoder (trussler), Tiscali svarer ikke på henvendelser. Tiscali viser til kjøpsavtalen på sine nettsider. Det morsomme er at når man laster ned avtalen (pdf) og konverterer denne så er det et Word dokument. Word har den egenskapen at man man se i properties når det sist var endret, og der står det hvem som endret avtalen og når. De har endret avtalen flere ganger siden jeg kjøpte Tiscaliabonnement. Det må jo være litt tricky? For den som ennå ikke har forstått det, så er Tiscali et italiensk selskap som driver utseriøst, og det kan nå dokumenteres. Råedet er derfor: Ligg langt unna. hvor finner du denne pdf'n ? jeg finner den ikke på sidene deres. kan du sende link evt. beskrivelse på hvor jeg finner denne på sidene. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg er vell rimelig nøytral når det gjelder Tiscali. Tiscali passer bra for meg. De har god oppetid (har lagt merket til ca 30min nedetid på et halvt år), og god hastighet på linja( + - ). Det jeg derimot reagere litt på er deres måte å håntere penge innkreving på. Jeg hadde for en tid tilbake en regning jeg ikke skjønte en dritt av. Skrev derfor en mail til Tiscali, som de aldri svare på. Tilslutt kom de inkassovarsel som jeg valgte å betale.. Etter det kom det en regning på 1000kroner, noe som er ca 3 ganger så mye som vanlig, denne har jeg igjen sendt en ny mail på... Men dette er første gang det har vært noe surr i det hele tatt, får håpe at den er den siste gangen også.. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvis det er noen mail som Tiscali ikke svarer på, så er det de mailene som gjelder betaling. Prøvde å komme igjennom med en regningsklage engang jeg også, men ga tilslutt opp og betalte dritten. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvis det er noen mail som Tiscali ikke svarer på, så er det de mailene som gjelder betaling. Prøvde å komme igjennom med en regningsklage engang jeg også, men ga tilslutt opp og betalte dritten. Er jo akkurat det det de håper folk skal gjøre da....Flere som gir opp jo mer penger i kassa...Derfor er det så jævli dumt og gi opp.... Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg sliter fortsatt med den regningen jeg fikk på overforbruk over en periode på 18 måneder på en regning. Har sendt 2 fakser med der jeg klager på regningen og ber om spesifisert faktura, men likevel sender de meg purring/inkassokrav på 15k med 1 ukes betalingsfrist ( noe dem ikke har lov til i følge norsk lov, dersom jeg har sendt klage på regningen ) På denne regningen har de heller ikke trukket av de 25% avslag de allerede har lovet på regningen.Dessuten er det jo klin umulig å få tak i den rette personen man skal snakke med på tiscali, blir bare satt over til 50 forskjellige avdelinger til man ikke gidder sitte i tlf mere. Så vidt meg angår er Tiscali _VERRE_ enn Kvalito noen gang var. kvalito svarte i det minste på mail/tlf de gangene jeg prøvde å få tak i dem, selv om svarene var noe rar enkelte ganger. Så til alle som fortsatt lurer, hold dere så langt unna Tiscali som overhodet mulig, de er et useriøst drittfirma som kan dra dit peppern gror! Du sliter med regninga ja? Jeg fikk 11.000 i regning, jeg måtte TA OPP LÅN for å få betalt regninga! Tiscali kan BRENNE. Lenke til kommentar
Porky Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Tiscali, Tiscali. Eksiterer de ennå? Dette selskapet nokså dårlig (tror ikke de kommer til å holde på lenge her på berge). Jeg var kunde hos de da ISDN var "inn". Det var null problem å melde seg inn, det var et bedre valg enn Tel#"%# ENESTE problemet (ikke av de minste) var at disse folka sendte ikke regning før enn etter 3 måneder... Dette førte til skjy høye regninger.... Det var min feil = ja. Men et seriøst selskap sender ikke regning etter 3-4 måneder (i hvertfall ikke når det hjelder ISDN ) Jeg kommer til å juble når tiscali er ute av Norge(eller ennå bedre ute av virksomheten). Noen snakket om mafia virksomhet, DET er jeg enig i. "Pisskali" ALDRI mer for min del iallefall! Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Fikk idag bekreftelse fra Tiscali angående oppsigelsen min, og det ser merkelig ut som det kommer til å gå i orden. Men jeg skal ikke være sikker før regningene slutter å komme. Her er svaret jeg fikk: Hei, viser til mottatt brev vedrørnede oppsigelse av ditt abonnement. Vi har registrert oppsigelsen av ditt ADSL abonnement til 02/09/2004, da i beregnet 3 mnd oppsigelsestid. Etter at abonnementet har blitt stengt vil du motta en returlapp slik at du kan sende tilbake modemet. Vi vil på forhånd takke for tiden vi har hatt deg som kunde. -- Med vennlig hilsen kundeservice Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Tiscali ja .. Det er noen luringer Har hatt Tiscali i snart 1.5år, og jeg er kjempe fornøyd med både linja og routeren. Har aldri hatt noen nede tid her jeg bor (Jessheim/Eidsvoll), men .. Jeg flyttet fra Jessheim til Eidsvoll og sendte en mail ang flytting 1mnd før jeg flyttet (Og ringte sikkert 10 ganger for og forsikre meg om at de hadde fått mailen og skjønt at jeg flyttet). Hadde ingen planer om og ha hus tlf i nye leiligheten så jeg måtte bestille montør. Har en kompis som er montør i Bravida her oppe så jeg sjekket ut om Tiscali hadde boks der, og det hadde de. 5.FEBRUAR var linja mi oppe og gikk .. 3 MND på og flytte en linje .. Kjempe bra gjort når alt lå til rette. Betalte 620kr mnd når jeg fikk ADSL'en for første gang, og betaler fortsatt samme pris selvom alle andre ISP'r ligger på rundt 400kr for samme linje. Korteste ventetid på kundeservice har vært ca 10min, og lengste har vært på ca 1 time. Har ringt ditt ca 50 ganger. Konklusjon: Linjestabilitet: 10/10 Kundeservice: -1/10 Pris: -5/10 Mitt kundeforhold her er snart historie ... Endret 2. juni 2004 av miZtiNk Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Noen som vet hvilken e-postaddresse jeg skal sende min oppsigelse til? Tror det er til [email protected], men jeg vil sjekke først Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg sendte min skriftlig pr. post. Tror dette er best. Tiscali svarer som kjent ikke på mail........... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå