Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali.. Hva mener dere om det firmaet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er også en stakkars sjel som gjorde den store feilen å bestille Tiscali ADSL da det kom til norge for snart 2 år siden. Jeg har vært plaget av:

  • Mye nedetid og nedsatt hastighet i perioder (spesielt før jul03).
  • Ruting via sverige (til adresser i norge) som resulterer i 30-40 høyere ping enn tilsvarende linjer på alt.
  • Null respons fra kundeservice.
  • Feilfakturering, fikk regning på: wait for it...gratis oppkobling og 1 måned før jeg ble oppkoblet fra Lindorff. Eneste gangen de har svart på mail (sikkert fordi den blir referert til Lindorff). Det "ordnet" seg da, selv om jeg måtte ut med 218 kr mer enn jeg skulle betale. Jeg gidda bare ikke mer av dritten deres.

Jeg holder nå på med å prøve å få abbonemanget oppsagt, men som dere sikkert har skjønt er det ikke så lett :/ Jeg har sendt mail og ringt i over 7 uker uten å få noe respons av dem, skal prøve å ringe igjen i dag. Kan ikke si jeg gleder meg til å høre på crappy tlf-musikk til "kun 39 øre minuttet".

 

Tiscali kan brenne. Lenge og smertefullt forhåpentligvis.

Endret av Rhymfaxe
Lenke til kommentar
hmm.. Jeg tror helvete har frosset over eller.no

Jeg sendte en mail til tiscali, og forklarte hva som skjedde, da gikk det ca 2 timer, så fikk jeg svar. Så sendte jeg en respons på den mailen. Og da lå svar på mailen i innboksen min morgenen etter. Ble imponert jeg. Dessuten sjekket han linja, og problemet forsvant. Digg. Nå har jeg 700-780kbit/sec. For en gangs skyld reagerte de fort. Og jeg skrev selvfølgelig en seriøs mail.
Sendte til [email protected] . men kanskje det bare er de som ikke sitter med fingeren opp i rompa.. Ikke vet jeg. :w00t:
Lenke til kommentar

Mye dårlig kan sies på tiscali og mye BØR sies men det virker som det har tatt seg et tak i nakken den siste tiden.

 

Sendte oppsigelse pr fax og det gikk ca 1 time så fikk jeg bekreftelse på dette..

skrev at jeg forlangte at linje skullle være opp i hele oppsigelses tiden på 3 månder.(noe de så klart ikke klarte kobla ned etter 1 dag) De rettet heldigvis opp dette ASAP og jeg var på nett etter 2 dager igjen

 

Ringte support kl 11.05 en onsdag formidag og fikk faktisk svar kl 11.10

( skal sies at det er det raskeste svaret jeg noen gang har fått)

men 5 min er IKKE så dårlig i forhold til flere andre leverandører( ngt, Tn... osv)

 

 

et annet Stort pluss om jeg vil gi til tiscali er følgene..

Når jeg bestilte så kunne ikke Tn lever ADSL der jeg bodde.. og siden tiscali hadde sagt ja til å koble opp fikk jeg isteden LEID Linje. :cool: . Ikke no deling av linje med adsl linjer her nei. dedikert linje rett inn til oslo og rett på routeren.

 

Dette fikk jeg vite av en montør som sjekket opp linjen min en gang..

Jeg har betalt normal adsl avgift hele tiden.

 

Så selv om tiscali trolig trenger en hard og brutal gjennomgang av sine support rutinger og mye mere kompetente folk så er de blitt "litt" bedre den siste tiden.

Lenke til kommentar

Vel, så er det bestemt.

Jeg skal til forliksrådet med min sak vedrørende Tiscalis fakturarot fra 2001 til 2003.

Forbrukrerådet hadde saken, men som sedvane så svarer jo ikke Tiscali på mail, men heller ikke på brev. Forbruksrådet fikk heller ikke svar fra dem. Etter at forbruksrådet dermed sendte dem brev om at de regnet saken som ute av verden fordi de ikke svarte, mottok jeg sporenstreks en ny og større regning fra Lindorff.

Jeg ringte Lindorff, og de sa at Tiscali hadde vunnet alle sakene rettslig til nå.

Jeg opplyste Forbrukerrådet om dette for å høre om dette var riktig...

og etter en stund kom det frem at de hadde riktig nok vunnet saker, men på grunn av at folk hadde uteblitt fra forliksrådet.

 

Jeg ser frem til saken og vil på det sterkeste anmode alle som har tilsvarende krav på seg som meg (etterfakturering fra tidligere overforbruk av surfing etter oppsigelse av abonnement), om å føre saken via forliksrådet. Møt for guds skyld opp!!!

 

Tiscals metoder kan ikke godtas. Jeg betaler alle regninger i tide og når kravene er riktig, men dette går over stokk og stein. Mangelen på kommunikasjon fra Tiscalis side er også øredøvende.

Lenke til kommentar

Er utrolig synd at sånne ting må gå ut over vanlige forbrukere..

Når de ikke klarer å føre et skikkelig regnskap i et så stort firma, så er det noe som er virkelig galt.

 

Du får ha lykke til, og så må du huske å møte opp du også. :p

 

[edit] skriveleif

Endret av vgard
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg er i samme situasjon, og det blir forliksråd på meg også. Jeg tror ikke Tiscali har spesielt mye å stille opp med, siden de ikke engang gidder å svare på brev som jeg sendte med innsigelser. Fikk bare nye inkassokrav uten noe som helst svar fra Tiscali. (Det står faktisk i inkassoloven at dette ikke er lov så lenge det pågår en tvist om saken) Saken blir ikke noe bedre av at Tiscali brøt sine egne regler om 1 måneds gjensidig oppsigelsestid da jeg sa opp mitt abonement.

I mine øyne er faktisk Tiscali verre en det Kvalito noen gang var, der fikk man i all fall tak i supporten selv om det ikke altid var like bra svar man fikk.

Lenke til kommentar
Er utrolig synd at sånne ting må gå ut over vanlige forbrukere..

Når de ikke klarer å føre et skikkelig regnskap i et så stort firma, så er det noe som er virkelig galt.

 

Du får ha lykke til, og så må du huske å møte opp du også. :p

 

[edit] skriveleif

Takk skal du ha!

 

Jeg skal legge ut resultatet når det kommer på denne tråden.

Vær du sikker på at jeg skal møte opp.

Jeg har heldigvis (og for en gangs skyld) tatt utskrift av orginal avtale på den dagen den ble ingått, samt alle mail + reklame mottatt under abonnementstiden. Det betyr at jeg kan dokumentere at de aldri varslet meg, og at de heller aldri oppgav at man faktisk måtte gå inn på deres nettsider for å avslutte abonementet.

Jeg møter i det hele tatt forberedt!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
bruker nextgentel Lindorff?

Ja..

På fakturaen står det:

 

Tiscali A/S

v/Lindorff AS

 

Postboks 283 Skøyen

0213 OSLO

 

..

 

Det skulle vel bety at de bruker Lindorff til det regnskapelige.

 

Edit.. Nexgentel? Så det litt seint.. Ai Ai :blush:

Endret av Mortsun
Lenke til kommentar

Ja huff.. la oss gå sammen om å få Telio lagt ned  :roll:

Hvorfor skal du legge ned Telio da..?? Eller mener du Tiscali... :hmm:

Leste du i det hele tatt det jeg siterte? :)

 

Cluet var at han jeg siterte mente at enhver bedrift som benytter Lindorff som fakturapartner burde legges ned. Telio benytter også Lindorff samt mange flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...