fint2004 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 i wish somebody told me to get rid of them much earlier now i fell like i'm stuck with them forever! Lenke til kommentar
vgard Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Uff, og uff! urk og Dobbelt urk! Hva har jeg og pappa begitt oss ut på?? Dårligste linja jeg har hatt til nå. Vi fikk modem og linje 11.mai(bursdagen min), og alt funket greit den første dagen. Så begynte problemene. Plutselig henger internett seg, msn logges av, skype logges av, men surfingen stopper ikke helt, kan fortsatt browse i ca. 2% av vanlig analogt modem hastighet. Har ikke noe virus eller 'ormen lange', og pc'en funker gull på andre linjer. Tiscali linjen varierer endel i hastighet også. Avogtil har jeg 800+kbit, og ofte har jeg 250kbit. Tester ofte på itavisen og dinside, for ikke å snakke om dc++ og emule.. Hadde telenor 704/128 med dialer og 1giga grense(utenom det var det en bra linje. Fin ping i CS), så ble det ngt 2mbit (beste linjen av de tre jeg har hatt, men for dyr) og nå er det altså tiscali. Og dette er vel bare begynnelsen. Jeg er bare i helvetes forgård. Wish me luck! PS. Nå var det visst enda en stopp(10 minutter ca).. Jeg begynner å mislike tiscali nå altså. Et ganske elendig førsteintrykk. Til alle som skal ha ADSL og ikke har skjønt det enda; Styr unna! Du må heller velge Telenor enn tiscali. Og jeg som trodde stjelenor hadde dårlig rykte.. Der skjedde det F... meg igjen! 10-15 minutter hvor alt sto stille.. Jeg blir gal! Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hadde nok vært lurt og sjekka her på forumet før du bestilte adsl så hadde du nok sluppet 1 års helvete fra tiscali..... Missunner deg ikke.... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Uff, og uff!urk og Dobbelt urk! Hva har jeg og pappa begitt oss ut på?? Dårligste linja jeg har hatt til nå. Vi fikk modem og linje 11.mai(bursdagen min), og alt funket greit den første dagen. Så begynte problemene. Angrefrist ? Er jo salg via telefon vil jeg anta !? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har Tiscali nå, ble innstallert 4.juni 2003 med ett års bindingstid. Sendte oppsigelse 7.mai. Så vidt jeg husker er det 3 mnd. oppsigelses tid. Noen som vet om de 3 mnd. gjelder fra utløpet av bindingstiden, altså 4.juni + 3 mnd., eller fra oppsigelsestidspunktet dvs. 7.mai + 3 mnd. ? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Angrefrist ? Er jo salg via telefon vil jeg anta !? Men gjelder den fra du sa ja pr.tlf eller gjelder den fra oppkobling... Det mest logiske er vel at den gjelder fra den dagen man inngikk avtalen. Det vil jo si at angrefristen er ute siden det tar lang tid fra man sier ja til man er oppkoblet... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Angrefrist ? Er jo salg via telefon vil jeg anta !? Men gjelder den fra du sa ja pr.tlf eller gjelder den fra oppkobling... Det mest logiske er vel at den gjelder fra den dagen man inngikk avtalen. Det vil jo si at angrefristen er ute siden det tar lang tid fra man sier ja til man er oppkoblet... Fra og med dagen den er installert. Man kan jo ikke angre på et produkt man ikke har fått testet. Vi kjører i allefall 14 dagers angrefrist fra monteringsdato (Canal Digital Internett) Lenke til kommentar
Porky Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Humm beskrive Tiscali i 1 ord.... DRITT Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Og nå skal altså Tiscali selges her i landet. Det er sikkert pga at de har ødelagt så mye og mistet mange kunder antar jeg. Det kan vel godt bli Tele 2 som overtar kundene. Eller blir det Telenor? Lenke til kommentar
Eonix Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Og nå skal altså Tiscali selges her i landet. Det er sikkert pga at de har ødelagt så mye og mistet mange kunder antar jeg. Tja var nå ikke det jeg fikk ut av Digi Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Tja var nå ikke det jeg fikk ut av Digi Tja, hva fikk du ut av det da? Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg får bare opptil 4kB/s nå med Tiscali 704/128 Jeg ringte akkurat kundeservice, men det var et kvarter for sent (stenger klokka 16) Jeg bor i Nord-Troms Noen andre som får lav hastighet fra dem? Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Nope. Har 704/138...ligger på 731 kbit/s Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Nå har hastigheten blitt bedre, får 703 kbit/s Lenke til kommentar
Eonix Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Tja var nå ikke det jeg fikk ut av Digi Tja, hva fikk du ut av det da? Hvis du fikk noe annet ut av den artikkelen AGVG så opplys meg er du snill. Det er en kjennsgjerning her i Norge at for hver kunde som syter å klager (typisk norsk) så er det 50 fornøyde uansett bransje. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Tja var nå ikke det jeg fikk ut av Digi Tja, hva fikk du ut av det da? Hvis du fikk noe annet ut av den artikkelen AGVG så opplys meg er du snill. Det er en kjennsgjerning her i Norge at for hver kunde som syter å klager (typisk norsk) så er det 50 fornøyde uansett bransje. Dumeste påstanden jeg noen gang har hørt!! Kan du bygge under med noe her utenom svada!?!.. 'Typisk norge' argumente er jeg dritt lei av! Tror ikke vi er så jeævla. mye mer sære enn alle andre... Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg vet det er forakt for telenor men det er det som har funka, har Firstmile nå i tilegg og den linja er super, men jeg vet ikke hvordan det blir hvis jeg får trøbbel med linja. Da får vi se hvor mye problemer det blir =( Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 bearcarlsen: Hva har dette med Tiscali å gjøre? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 'Typisk norge' argumente er jeg dritt lei av! Tror ikke vi er så jeævla. mye mer sære enn alle andre... Må bare le jeg Hvor mange særnorske lover og regler har vi som utlendingene ler seg skakke av da....Joooo,tipper nok at vi er ett jævla sært folkeslag i forhold til mange andre land... Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 bearcarlsen: Hva har dette med Tiscali å gjøre? Det er en generell enighet om at Tiscali er noe dritt. Et selskap som bruker lindorf som inkasso/faktura selskap bør vel strengt tatt legges ned. Jeg ville uansett brukt en større ISP eller en som er veldig professjonell. Virker som alle her tenker på hvilken hastighet mot it avisen osv osv. De forstår ikke at hastigheten til www.itavisen.no er en brøkdel av som er viktig. 1. At ISP har god routing avtale (Ikke sende pakkene via Italia når de skal til sverige *host* tele2 *host*). 2. God routing og utstyr internt (lavere ping i norge og ikke plutselig hopp i ping) (NGT) 3. At din IP ut på nett ikke er blokkert av allverdens internett sider slik at du slipper å benytte deg av proxy. (Kvalito) 4. At når du trenger hjelp eller support eller nytt ADSL modem eller at linja di har detti ned så skal du ikke måtte vente i 50min i tlf kø for å så vente i 5 uker før linja er oppe igjen (NGT *host*) Seff er hastighet viktig, men hvor trenger du den? Hvor trenger du gode ping tider? Hvor lang tid skal ting ta hvis linja går i dundas? Jeg skal ikke være så pro teleknot men jeg har ikke hostet telenor en gang. Jeg har koblet opp endel ADSL linjer og telenor er de mest proffe, jeg slipper å ta minst mulig migrene tabletter når jeg først skal ringe dem. og melde fra om feil eller be om råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå