Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali.. Hva mener dere om det firmaet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, og uff!

urk og Dobbelt urk! Hva har jeg og pappa begitt oss ut på??

Dårligste linja jeg har hatt til nå. Vi fikk modem og linje 11.mai(bursdagen min), og alt funket greit den første dagen. Så begynte problemene. Plutselig henger internett seg, msn logges av, skype logges av, men surfingen stopper ikke helt, kan fortsatt browse i ca. 2% av vanlig analogt modem hastighet. Har ikke noe virus eller 'ormen lange', og pc'en funker gull på andre linjer. Tiscali linjen varierer endel i hastighet også. Avogtil har jeg 800+kbit, og ofte har jeg 250kbit. Tester ofte på itavisen og dinside, for ikke å snakke om dc++ og emule.. :)

Hadde telenor 704/128 med dialer og 1giga grense(utenom det var det en bra linje. Fin ping i CS), så ble det ngt 2mbit :dribble: (beste linjen av de tre jeg har hatt, men for dyr) og nå er det altså tiscali. Og dette er vel bare begynnelsen. Jeg er bare i helvetes forgård.

Wish me luck! :thumbs:

 

PS. Nå var det visst enda en stopp(10 minutter ca).. Jeg begynner å mislike tiscali nå altså. Et ganske elendig førsteintrykk. :mad:

 

Til alle som skal ha ADSL og ikke har skjønt det enda; Styr unna! Du må heller velge Telenor enn tiscali. Og jeg som trodde stjelenor hadde dårlig rykte.. :green:

 

 

Der skjedde det F... meg igjen! 10-15 minutter hvor alt sto stille.. Jeg blir gal!

Lenke til kommentar
Uff, og uff!

urk og Dobbelt urk! Hva har jeg og pappa begitt oss ut på??

Dårligste linja jeg har hatt til nå. Vi fikk modem og linje 11.mai(bursdagen min), og alt funket greit den første dagen. Så begynte problemene.

Angrefrist ?

Er jo salg via telefon vil jeg anta !?

Lenke til kommentar

Jeg har Tiscali nå, ble innstallert 4.juni 2003 med ett års bindingstid.

Sendte oppsigelse 7.mai. Så vidt jeg husker er det 3 mnd. oppsigelses tid.

Noen som vet om de 3 mnd. gjelder fra utløpet av bindingstiden, altså 4.juni + 3 mnd., eller fra oppsigelsestidspunktet dvs. 7.mai + 3 mnd. ?

Lenke til kommentar

Angrefrist ?

Er jo salg via telefon vil jeg anta !?

Men gjelder den fra du sa ja pr.tlf eller gjelder den fra oppkobling...

 

 

Det mest logiske er vel at den gjelder fra den dagen man inngikk avtalen. Det vil jo si at angrefristen er ute siden det tar lang tid fra man sier ja til man er oppkoblet...

Lenke til kommentar

Angrefrist ?

Er jo salg via telefon vil jeg anta !?

Men gjelder den fra du sa ja pr.tlf eller gjelder den fra oppkobling...

 

 

Det mest logiske er vel at den gjelder fra den dagen man inngikk avtalen. Det vil jo si at angrefristen er ute siden det tar lang tid fra man sier ja til man er oppkoblet...

Fra og med dagen den er installert.

Man kan jo ikke angre på et produkt man ikke har fått testet.

 

Vi kjører i allefall 14 dagers angrefrist fra monteringsdato (Canal Digital Internett)

Lenke til kommentar
Tja var nå ikke det jeg fikk ut av Digi

Tja, hva fikk du ut av det da?

Hvis du fikk noe annet ut av den artikkelen AGVG så opplys meg er du snill.

 

Det er en kjennsgjerning her i Norge at for hver kunde som syter å klager (typisk norsk) så er det 50 fornøyde uansett bransje.

Lenke til kommentar
Tja var nå ikke det jeg fikk ut av Digi

Tja, hva fikk du ut av det da?

Hvis du fikk noe annet ut av den artikkelen AGVG så opplys meg er du snill.

 

Det er en kjennsgjerning her i Norge at for hver kunde som syter å klager (typisk norsk) så er det 50 fornøyde uansett bransje.

Dumeste påstanden jeg noen gang har hørt!! Kan du bygge under med noe her utenom svada!?!..

 

'Typisk norge' argumente er jeg dritt lei av! Tror ikke vi er så jeævla. mye mer sære enn alle andre... :roll:

Lenke til kommentar

 

'Typisk norge' argumente er jeg dritt lei av! Tror ikke vi er så jeævla. mye mer sære enn alle andre...    :roll:

Må bare le jeg :D Hvor mange særnorske lover og regler har vi som utlendingene ler seg skakke av da....Joooo,tipper nok at vi er ett jævla sært folkeslag i forhold til mange andre land... :thumbup:

Lenke til kommentar
bearcarlsen: Hva har dette med Tiscali å gjøre?

Det er en generell enighet om at Tiscali er noe dritt. Et selskap som bruker lindorf som inkasso/faktura selskap bør vel strengt tatt legges ned.

Jeg ville uansett brukt en større ISP eller en som er veldig professjonell.

Virker som alle her tenker på hvilken hastighet mot it avisen osv osv.

De forstår ikke at hastigheten til www.itavisen.no er en brøkdel av som er viktig.

 

1. At ISP har god routing avtale (Ikke sende pakkene via Italia når de skal til sverige *host* tele2 *host*).

 

2. God routing og utstyr internt (lavere ping i norge og ikke plutselig hopp i ping) (NGT)

 

3. At din IP ut på nett ikke er blokkert av allverdens internett sider slik at du slipper å benytte deg av proxy. (Kvalito)

 

4. At når du trenger hjelp eller support eller nytt ADSL modem eller at linja di har detti ned så skal du ikke måtte vente i 50min i tlf kø for å så vente i 5 uker før linja er oppe igjen (NGT *host*)

 

Seff er hastighet viktig, men hvor trenger du den? Hvor trenger du gode ping tider? Hvor lang tid skal ting ta hvis linja går i dundas?

 

Jeg skal ikke være så pro teleknot men jeg har ikke hostet telenor en gang. Jeg har koblet opp endel ADSL linjer og telenor er de mest proffe, jeg slipper å ta minst mulig migrene tabletter når jeg først skal ringe dem. og melde fra om feil eller be om råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...