Hellslayer Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 I det siste har jeg sett at den ene adsl leverandøren etter den andre oppgraderer linjene sine og det til mye hyggeligere priser, til sine kunders fornøyelse. Det er da jeg tenker: Hva driver Tiscali med? Jeg sitter her med min Tisclai linje på 384/128... Hva er så galt med den? Jo nå skal dere få høre: 1. Tiscali henger etter de fleste adsl leverandørene da det gjelder fart kontra hastighet. "Vi" må betalte blodige 829kr for en 2mbit linje ... Til forskjell i fra f.eks nå: Telenor/Bluecom/nexgentel som leverer til MYE hyggligere priser 2. Da tiscali oppgraderer sine linjer blir ikke de som har abbonemanget oppgradert til det nye... Å nei da.. Jeg sitter fortsatt på ett abbenomang som det ikke går ann å bestille lenger engang jeg.. Og jeg betaler 379kr per måned (for 384/128) mens tiscali sin "dårligste" linje nå koster 329 (og det er 704/128) Og siden Tiscali ikke oppgraderte abbenomange mitt automatisk må jeg bestille på nytt, og det krever 12nye måneders bindingstid (Dette vil ikke jeg da jeg skal flytte om 3 måndere og det er usikkert om jeg får adsl dit jeg flytter) 3. Tiscali gjør det heller ikke lett for deg å få oppgradert linjen (I alle fall ikke for meg) Jeg tenkte jeg skulle gå på tisclai sine hjemmesider for å sjekke om det var muligheter for å oppgradere litt:) Da jeg kommer dit så finner jeg ut etter noen minutter at jeg trenger å komme meg inn på "min konto" for å få oppgradert... "Greit nok tenker jeg.. Da må jeg vel skrive inn litt personlig info for å få tilsendt ett passord per mail" Men nei da... Det er intet slik system her, og jeg har funnet ut at for å få adgang til min konto så må jeg enten sende dem en mail først eller ringe (Rett meg hvis jeg tar feil nå da ) Tungvindt sier nå jeg! 4. Bare så det er sagt så er jeg ikke missfornøyd med mitt kundeforhold hos tiscali... Linja har vært stabil den og lite med problemer slik jeg ser det... Det jeg ville med denne posten er bare å påpeke noen punkter hvor tiscali kunne forbedret seg... Kanskje de får flere kunder av det og (Håper noen som jobber i tiscali leser denne posten) Noen fler som har noen tanker/meninger omkring tisclai? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Mine erfaringer med Tiscali er crap, crap og atter crap fra ende til annen. For lite fart, ikke hjelp å få hos kundeservice, de svarer ikke på mail, holder ikke de de lover osv osv osv. Hvis du tror jeg skal kvitte meg med Tiscali nå, har du gjettet riktig. Håper noen som jobber i tiscali leser denne posten Jeg også. Endret 1. april 2004 av Rikky Lenke til kommentar
xtrail Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Tiscali er det største dritt firmaet jeg har vert borti. Jeg sa opp mitt tiscali abonemang fra den 6april og skal ha 3 mndrs oppsigelse derfra så jeg skulle ha tTiscali til den 6Juni men de kutter meg nå den 6April og jeg hadde bestilt ny leverandør fra den 18 mai så nå blir jeg uten internett til 18mai. Tiscali bryr seg ikke om dine rettigheter idet hele tatt. Jeg har bare hatt tull med Tiscali fra første dag. Dårlig hastighet og service vet de ikke hva er engang.. Tenk dere om ti ganger før dere tar Tiscali... Lenke til kommentar
PaiNKillaH Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Tiscali er et søppel firma Lenke til kommentar
JustMe Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Vi kan jo alltids håpe det går samme vei med Tiscali som det gikk med Kvalito, kansje litt mye å håpe på men useriøse firmaer som Tiscali burde ikke ha vært i norge. Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har tiscali og jeg har ikke hadd problemer hittil.. Men jeg har bare opplevd å få dårlig ping i cs.. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det eneste jeg har å klage på er den elendige kundeservicen som de har. Får du svar påhalvparten av mailene så har du flaks. (skal visstnok ha bedret seg). Det at de ikke oppgraderer hastigheten er også forkastelig. Alle andre gjør det. Betaler nå 430,- for 704kb linje. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 I det siste har jeg sett at den ene adsl leverandøren etter den andre oppgraderer linjene sine og det til mye hyggeligere priser, til sine kunders fornøyelse. BLABLABLABLA, + masse bull. Da er mitt spørsmål til deg, hvorfor i %&¤#%& bruker du Tiscali? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Bruker tiscali 704\128 hver dag og er ganske fornøyd. Ikke aprilsnar, tenkte at eg kunne skrive 1 posetiv komentar. Betaler 329 i Mnd. Lenke til kommentar
magnarl Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Tiscali er ikke veldig seriøse. De presterte å kreve betaling for internett i en periode som jeg ikke hadde hatt tiscali abb i. Når jeg ringte kundeservice og spurte uskyldig om når det sto registrert at jeg hadde sagt opp abbet så ble det oppgitt en dato som var før perioden som jeg fikk regning for. Ringte forbrukerrådet og sa ifra til Tiscali samtidig..så presterte de å sende meg regning for en annen periode. Jævlig dårlig. Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 I det siste har jeg sett at den ene adsl leverandøren etter den andre oppgraderer linjene sine og det til mye hyggeligere priser, til sine kunders fornøyelse. BLABLABLABLA, + masse bull. Da er mitt spørsmål til deg, hvorfor i %&¤#%& bruker du Tiscali? Fordi jeg for 1.5 år siden var dum og hadde 0 peiling på internett... Jeg fikk beskjed av en kammerat som da hadde internett i fra telenor om at jeg kunne få adsl fra Tisclai... Og jeg viste jo intet om firmaet den gangen.. Det tok ikke lang tid før jeg skjønte at jeg hadde gjort en MEGATABBE med valg av adsl leverandør, men 12 måneders bindingstid er 12 månedersbindingstid... Eller en sur høvding for å si opp før de 12 månedene Og nå er det for sent... Riktignok er bindingstiden utløpt, men alle firmaer har bindingstid og jeg skriver ikke under på noe med mindre jeg vet med 100% sikkerhet at de kan levere det dit jeg flytter! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 For min del så har det vært helt tragisk, det tok 9 mnd. fra bestilling til Tiscali ADSL var i huset. De "mistet" ordren min og ble oppfordret til å bestille igjen med akkurat det samme resultat, måtte bestille en tredje gang og da klarte de også å rote noe helt forferdelig, brukte mange timer på supporttelefon hvor de lovte gang på gang at det skullle førsteprioriteres og ADSL ble lovet i snarlig fremtid. Mange e-mails senere så fant de ut at det var mange bestillinger inne på mitt navn og derfor surret de enda mer. Så kom endelig datoen for oppkobling men nei det var enda mere surr så der la de selvfølgelig skylden på bravida så det gikk noen måneder før linjen var lagt inn hos meg. Endelig tenkte jeg, nå får jeg snart ADSL modemet men dette uteble og jeg tok igjen kontakt med Tiscali og de svarte noe så dumt som: Det er Telenor sin feil, de skal ha sendt deg modemet for lengst... Ukene gikk og gikk og tilslutt fikk jeg modemet men tror dere at "sync" lyset gjorde noe annet enn å blinke monotomt grønt mot meg? Ringte igjen og spurte rett og slett "HVA I HEL.ETE ER DET DERE DRIVER PÅ MED???", nå var jeg ganske så forbannet og hadde sett meg lei på alt dette forbannede surret fra dems side og jeg sa at jeg ville ikke høre så mye som en unnskyldning til, jeg sa at jeg vil poste min erfaring på alle HW relaterte forum og poste på alle nettrelaterte nyhetsgrupper samt ta kontakt med de store HW sidene for å se om de kan lage en liten reportasje ang. problemtillingen med levering av Tiscali ADSL og at jeg var villig til å fortelle dem min historie. Det ble stumt et lite øyeblikk før en eller annen nervøs fyr fikk stammet frem beklager, unnskyld og masse annet jalla! Dagen etter lyste ADSL synken som den skal! Nei, jeg vet kansje ikke hva jeg skal anbefale men jeg vet ihvertfall at Tiscali ikke er en av mine favoritter. Når man bruker lengere tid på å legge inn en ADSL-linje enn det tar å fullføre et svangerskap så er det noe riv ruskende galt en plass! Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Enda en historie som bekrefter Tiscali sitt utrolig dårlige supportsystem, og kundeservice En ting jeg la merke til nå (Dvs siden oktober i fjord) er at de kjører dette såkalte "kampanjetilbudet" sitt på adsl... De oppdaterer siden sin hver måned ved å skrive "Bestill innen (f.eks): 31.12" Og måneden etter skriver de "bestill innen 31.1" og måneden etter det står det "Bestill innen 30.2 osv... Jommen har de ikke oppdatert i dag igjen... "bestill innen 18.4" Dvs det samme som at "tilbudet" til Tiscali går over mange mange måneder Hva er galt med det? Jo: Leser du videre så får du se at de som fra før er kunde og har igjen bindingstid så gjelder ikke disse prisene men noen langt dyrere priser.. Eks: Kunde uten bindingstid betaler 329kr per måned for en 704/128 linje, mens en som derimot har bindingstid men vil oppgradere må betale 419kr per måned for samme linje Dvs at de som har den samme krapy linja som jeg har, men har bindingstid vil aldri få oppgradert til nye priser (Med mindre de venter til bindingstiden er utløpt da), fordi Tiscali tilstadighet utvider kampanjetiden sin. Dette er å melke kundene sine til det ekstreme synes jeg... Shame on you Tiscali Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Tiscali er ikke veldig seriøse. De presterte å kreve betaling for internett i en periode som jeg ikke hadde hatt tiscali abb i. Når jeg ringte kundeservice og spurte uskyldig om når det sto registrert at jeg hadde sagt opp abbet så ble det oppgitt en dato som var før perioden som jeg fikk regning for. Ringte forbrukerrådet og sa ifra til Tiscali samtidig..så presterte de å sende meg regning for en annen periode. Jævlig dårlig. Du betalte ikke håper jeg? Lenke til kommentar
ripset Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Tiscali er det største dritt firmaet jeg har vert borti.Jeg sa opp mitt tiscali abonemang fra den 6april og skal ha 3 mndrs oppsigelse derfra så jeg skulle ha tTiscali til den 6Juni men de kutter meg nå den 6April og jeg hadde bestilt ny leverandør fra den 18 mai så nå blir jeg uten internett til 18mai. Tiscali bryr seg ikke om dine rettigheter idet hele tatt. Jeg har bare hatt tull med Tiscali fra første dag. Dårlig hastighet og service vet de ikke hva er engang.. Tenk dere om ti ganger før dere tar Tiscali... Har planer om å si opp mitt tiscaliabonnement, men er usikker på om de stenger linjen fra første dag, og vil ha betalt for 3 måneder der du ikke får noen linje. Er ikke interessert i å sitte i lengre tid uten linje grunnet den kundefientlige kundeservicen hos tiscali, hvis en i det hele tatt kan kalle det kundeservice. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Tiscali er ikke veldig seriøse. De presterte å kreve betaling for internett i en periode som jeg ikke hadde hatt tiscali abb i. Når jeg ringte kundeservice og spurte uskyldig om når det sto registrert at jeg hadde sagt opp abbet så ble det oppgitt en dato som var før perioden som jeg fikk regning for. Ringte forbrukerrådet og sa ifra til Tiscali samtidig..så presterte de å sende meg regning for en annen periode. Jævlig dårlig. Sliter med det samme selv Jeg får stadig vekk purringer på en regning på 11000.- som de krever for overforbruk i en periode på 6 månder etter at jeg sa opp forholdet med tiscali. Har kun brukt ADSL etter at jeg sa opp tiscali, men de klarer enda å sende meg en mega rengning for det. De får ikke 5 flate øre fra meg! Tiscali svindler folk! det er jeg overbevist om! Lenke til kommentar
ripset Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hos krever Tiscali betaling for "gratismåneden" som ble lovet da jeg inngikk kontrakt høsten 2002, og de krever også betaling for en tidligere betalt faktura selv om jeg kan fremlegge kvittering på at den er betalt. Kvittering hjelper ikke der i gården, og når jeg ringer dem for å si i fra, blir de bare sur på meg og slenger på røret. Mailet de også om saken for ca. 2 måner siden, men har fremdeles ikke hørt noe. Har i det minste oppnådd å få lindorff til å sette regningen på hold, men de kommer ikke til å få en krone i fra meg, så lenge de ikke har rett på det. Kjører om nødvendug saken helt til retten, for jeg begynner å bli temmelig dritlei hele Tiscali. Kundeservice vet de overhodet ikke hva er Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Det rare med dette her er at jeg i høst sendte regningene og et kvast brev i retur, og etter noen månder uten noen som helst svar fra dem trodde jeg at saken var ute av verdenen. Men helt til i dag da jeg fikk inkassovarsel for andre gang og det 6. månder etter at jeg sendte alt i retur. Da er det på'n igjen da Lenke til kommentar
ripset Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Ja, jeg glemte å skrive at jeg strevde med akkurat samme saken i fjor vår, og da jeg fortalte dette til Tiscali, sa de at jeg løy, og at de aldri hadde sendt disse regningene før. saken i fjor vår trodde jeg var avklart, men se der, våren kommer og "tiscali-uhyret" våkner til liv igjen. Synes de er flink til å kvitte seg med betalende kunder jeg Lenke til kommentar
JustMe Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 At Tiscali sliter med kundesupporten er ikke noe nytt.... Jeg har enda ikke fått noe svar på brev nr2 jeg sendte til dem etter de monster regningene dem sendte ut på isdn for et halvt år siden ca. Jeg har gjort det jeg kan så får det være opp til Tiscali og ordne opp i resten, unner ingen å måtte ha med Tiscali kundesupport å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå