Gå til innhold

Manualen stinker!

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøper spill, så pleier jeg å få utfyllende informasjon om hvordan man styrer de forskjellige aspektene ved et spill, samt et par strategi tips, keyboard layouts, etc. Manualen i BF:V er en spøk, det står INGEN verdensting om hvordan man gjør noe som helst. bortsett fra at det står at man kan løfte tankser, båter/etc med et helikopter, ikke hvordan man gjør det.

OK, har spilt det en stund nå, så jeg har vel ihvertfall lært meg basicen, men fremdeles så sliter jeg med å forstå en del ting, og det som irriterer meg mest for øyeblikket (selv om jeg har spurt om det i forum før, pluss at jeg har søkt rundt) er at jeg fremdeles ikke skjønner hvordan man lager spawnpoints som en NVA engineer, mulig jeg er sinnsyk treig. :blush:

Jeg har sittet i singleplayer (for ikke å ødelegge i multiplayer) og godt rundt med spaden og prøvd å forstå den gjenstanden. Uansett hva jeg gjør klarer jeg ikke å velge spaden, jeg skjønner ikke engang hva jeg skal gjøre. Hva skal jeg lete etter? I multiplayer ser jeg disse såkalte "maurtuene" som er spawnpoints på brettet, og har forstått at dette har noe med denne NVA spaden å gjøre. Klarte desverre ikke å bli noe klokere etter at jeg leste svar på en tidligere post (klarer ikke å finne den for øyeblikket), hvor en bruker prøvde å gi meg en oppskrift.

Uansett, det jeg prøver å si er at manualen stinker i BF:V, samt websidene til EA mangler all vesentlig info om hvordan man spiller spillet. Det eneste som er på denne siden er reklame-trailere og screenshots!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du overvurderer nivået på online-spillerne i BF:V ganske kraftig.

80% av spillerne flyr rundt som hodeløse høns og skyter like mye på sine teammates som fienden (det rørte seg jo i skogen!)

Du ødelegger ingenting ved å være litt n00b, de fleste ER faktisk det på online-spill. Kom deg online og øv, kanskje du glemmer hele spaden.

Lenke til kommentar

joda, for å få bruke spaden, må du "bære" ett spawnpoint

Merk: det er BARE 1 spawn point per map som kan flyttes!!

ta for eksempel det første mappet i lista, spawner du som NVA der, har du to valg av spawn point i basen deres. de er så å si rett ved siden av verandre. Det nærmest flystripa er det som kan flyttes. Spawner du på dette vil du kunne se en liten jord haug (liten haug, med svart hull på, og en spade som står rett opp i)

står du i nærheten av dette, og trykker "G" eller det du trykker for å plukke opp andre våpen, så forsvinner dette spawn pointet, og du "bærer" det.

nå kan du velge spaden!

velg så spaden, og trykk (en gang) på "fire". du vil da få en kort grave animasjon før spawn pointet dukker opp

Lenke til kommentar

samme som ved sprengning av fly/helikopter/kjøretøy

spawn pointet spawner på ny etter en stund der det var til å begynne med...

(forbannet irriterende hvis du har kravla rundt alene i 5 minutter for å plante spawn rett bak FI's main base, åsså dør du av ett random helikopter som spotter deg mens du springer over enga...)

Lenke til kommentar

Manualene er for meg en viktig del av gleden ved å kjøpe et spill.

Derfor blir jeg faktisk litt skuffa når manualen er rævva. Skulle ønske de la litt mere arbeid i manualene, og gjerne la ved litt ekstra godsaker som kart o.l.

Husker enda da jeg kjøpte Ultima ascension, der det fulgte med fete manualer, et tøykart og 2 bunker spesielle tarot kort, det var morro :thumbup:

På den andre siden så var spillet dritt :p

Lenke til kommentar

Ble skikkelig skuffet da flyspillet Lock-on viste seg å kun inneholde en liten lefse av en manual som ikke sa meg noen ting. Hovedmanualen på over 100 sider lå som PDF-fil på cden. Da spillet ofte bugger om man alt+taber var dette veldig knotete. Endte med at jeg kjøpte en skikkelig 300 siders lisensert manual med kunstskinninnbinding :) Kostet meg ca 300kr ekstra men det var verdt det.

Når det gjelder BF:V er jeg helt enig. Heldigvis har jeg spillt BF1942 siden det kom og det meste er likt. Måtte utveksle litt erfaringer med klanen om hvordan spade og annet utstyr fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...