huf Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Har et lite submit script her. Det eneste det gjør, er å sende en mail til en mailadresse med den infoen som blir printet inn av submitteren selv. Det innebærer namn og mail. Det jeg lurer på, er hvordan jeg kan få se avsender? Jeg får jo på en måte se avsender, men det er den adressen som de selv skriver inn. Jeg trenger å få vite avsender. Hvordan er det mulig? Her er scriptet: (link til scriptet her, ingen spam takk) <? $email = $_REQUEST['email']; $namn = $_REQUEST['namn']; mail( "mail", "Arena-lan pålogging", $namn, "From: $email" ); header( "Location:blabla" ); ?> Hmm, når jeg tenker meg om, hvordan er det igrunn mulig? Altså de sender jo ikke fra noen mail, de submitter jo bare fra nettet.. Endret 1. april 2004 av huf Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Klart det er mulig. PHP Manualen er din venn. mail() på php.net Lenke til kommentar
jrz Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 hehe stakkars huf. Ta deg en prat med meg i 12.50 friminuttet, så skal jeg fortelle deg litt om mail(). Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det er umulig å få vite avsender automatisk, altså uten at bruker må taste det inn manuelt. Du kan bruke headers i mail for at det bruker taster inn i e-mail-feltet skal vises som reply-adresse, men ikke noe særlig mer. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Oj, ser ut som de fleste av oss misforstod alt litt. Etter å ha lest igjennom innlegget en gang til er det nok som jorgen sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå