jtsorensen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg lurer på hvordan man kan finne posisjonen til et tall i en string. Tallet kan være fra 0 til 9. Jeg har prøvd strpos, men finner ikke ut koden for å at den skal finne et tall fra 0-9 Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Den var faktisk ikke lett å svare på. Kan ikke tenke meg en ferdig lagd funksjon som dekker dette. Så jeg endte opp med følgende: function numPos($input) { $array = preg_split('//', $input, -1); foreach ($test as $position => $value) { if (is_numeric($value)) { return $position; } } } Bruk: $test = numPos("adsfa3adsf"); echo $test; Den er bare beregnet på at det er et siffer mellom 1 og 9 da. Virket som det var det du var ute etter. Hvis ikke burde det være relativt greit og forandre den til hva en du trenger. Om noen har en bedre løsning på dette ville det vært interesant. Kan jo hende det finnes en fin liten funksjon som kan brukes her. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 eller function numPos($streng) { $deler = preg_split("/[0-9]/", $streng); if ($deler[0] != $streng) { return strlen($deler[0]); } else { return -1; } } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå