Gå til innhold

WindowsUpdate med Blasterbeskyttelse?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å ta med oppdateringer til en maskin som for det meste står offline. Tenkte å sope med meg det som var av oppdateringer til Windows XP.

Jeg gikk inn her http://v4.windowsupdate.microsoft.com/no/default.asp og gikk på !"søk etter oppdateringer av windows" og valgte OS. Ingen av de oppdateringene jeg ser, ser ut til å gå på å tette de mange sikkerhetshullene.

Å bare innstallere SP1 hjelper vel neppe noe, da det kom før f.eks. Blaster.

Hvordan kan jeg laste ned alt som er av oppdateringer, uten å lete nettet rundt etter de spesifikke som trengs? Når jeg kjører Windows Update på min egen PC etter clean install, så laster jeg ned sikkert 30 stk, disse vil jeg gjerne brenne ut på CD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fixen for hullet som Blaster brukte ble sluppet lenge for Blaster-viruset var i omløp.

Med andre ord: De som kjører windowsupdate regelmessig (eller automatisk) ble aldri rammet av Blaster, og fixen heter vel heller ikke noe med Blaster siden den kom FØR Blaster...

Du trenger ikke å lete nettet rundt - hent det som er på windowsupdate og du er så oppdatert som du kan bli.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Alt ligger som sagt på Windows Update og det er jo hele konseptet med Windows Update: Alle sikkerhetsoppdateringer til Windows på ett sted. Legg også merke til linken der til office update. Office må også patches som et OS må. :thumbup:

Hvis du er plaget med Blaster kan du prøve Blaster removal tool for å fjerne ormen.

Hvis du vil så kan jo la Microsoft Baseline Security Analyzer skanne maskinen din for oppdateringer som mangler. La meg si med en gang at denne kan gi noe forvirrende svar med mindre du har litt peiling på dette området. :hmm:

Lenke til kommentar
Alt ligger som sagt på Windows Update og det er jo hele konseptet med Windows Update: Alle sikkerhetsoppdateringer til Windows på ett sted.

Poenget er at jeg vil patche en anne maskin enn den jeg bruker til å laste ned oppdateringene. Det med CD-en var noe sånt jeg var ute etter, men jeg tenkte at jeg skulle klare å lage den CD-en selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...