Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bli med på ros til Telenor!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, lol ;)

Det var ikke morsomt.

Humor er en merkelig ting. Det som får deg til å grine av latter får andre til å trekke på skuldrene og omvendt.. :)

 

Syns den var litt småmorsom jeg da.. ;) Men jeg lo egentlig ikke før jeg så reaksjonen hans.. Det var faktisk litt latterkick.. :p

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
I snart to år har Telenor melket kundene sine helt unødvendig. Er det nå plutselig bra at de til slutt går tilbake til det systemet alle andre ISP'er benytter? Hvis dere virkelig lar dere lure av dette, synes jeg virkelig dere er noen lettlurte fjols. Bidra til å opprettholde konkurransen i markedet ved å si bye bye til Telenor og heller velge en av de andre ISP'ene.

Etter innlegget ditt å dømme, skulle man tro du hadde blitt undertrykket. Selv har jeg alltid likt telenor.

 

Du spør om det plutselig er bra når TN går over til det systemet alle andre ISP'er bruker, og jeg må si ja. TN er i dag en av de billigste ISP'ene på markedet. De serverer høye hastigheter til en lav pris. Kunderservicen deres er også meget bra. Altså, TN er i dag en av de beste valgene du kan gjøre av ISP hvis høy båndbredde til lav pris er viktig for deg.

Nei, jeg har ikke blitt undertrykket av Telenor. Jeg vil allikevel sette fokus på Telenors forretningsmetoder. La oss gå noen år tilbake: I årene rundt 1997-1999 forsøkte Telenor å pushe ISDN på flest mulig av sine kunder på analog telefoni. Et av de viktigste argumentene var at abonnementsprisen var den samme på ISDN som på analog telefoni. Etter at Telenor hadde fått mange kunder over på ISDN, økte de plutselig abonnementsavgiften med 40 prosent. Å gå tilbake til analog telefon koster i dag den nette sum av kr. 990,-.

 

Jeg har også lyst til å nevne Telenors aversjon mot å bygge ut ADSL i 2000-2001. I stedet ønsket Telenor å fortsette å selge ISDN og ta inn stor fortjeneste på tidstaksering av datatrafikken. Heldigvis dukket det opp konkurrenter som BlueCom, Catch og NextGenTel som gjorde at Telenor måtte begynne ADSL-utbyggingen for ikke å miste for store markedsandeler.

 

Til slutt har jeg lyst til å spå litt om framtida. Firmaet Telio har nå begynt å tilby billige telefoniløsninger via bredbånd. Denne løsningen er basert på at de fleste samtaler ikke har tidstaksering, man betaler kun fastavgift. Telenor uttaler at de ikke ser på dette som noen utfordring og mener kundene ikke etterspør dette i tilstrekkelig grad. Det betyr at Telenor vil fortsette å ha tidstaksering av alle telefonsamtaler, og dermed ha et sugerør rett inn i abonnentenes lommebøker. Jeg er ganske sikker på at det i løpet av året vil dukke opp flere utfordrere på telefoni over bredbånd, og at Telenor vil komme diltende motvillig etter.

 

Å applaudere at Telenor er den siste som gjør noe bra for kundene er for dumt. Vi trenger jo ikke å oppføre oss som logrende bikkjer overfor Telenor bare fordi de gjør det som alle kunder burde tatt som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Hehe, lol ;)

Det var ikke morsomt.

Humor er en merkelig ting. Det som får deg til å grine av latter får andre til å trekke på skuldrene og omvendt.. :)

 

Syns den var litt småmorsom jeg da.. ;)

Og kanskje hele posten min var ironi? :roll: Hvem vet?

Ja.. hvem vet.. :) Jeg antar at posten burde fortsette med den opprinnelige hensikten som tross alt var: Bli med på ros til Telenor! hehe..

 

Telenor er flink og grei og sånn... (mitt bidrag)

Lenke til kommentar
I snart to år har Telenor melket kundene sine helt unødvendig. Er det nå plutselig bra at de til slutt går tilbake til det systemet alle andre ISP'er benytter? Hvis dere virkelig lar dere lure av dette, synes jeg virkelig dere er noen lettlurte fjols. Bidra til å opprettholde konkurransen i markedet ved å si bye bye til Telenor og heller velge en av de andre ISP'ene.

Etter innlegget ditt å dømme, skulle man tro du hadde blitt undertrykket. Selv har jeg alltid likt telenor.

 

Du spør om det plutselig er bra når TN går over til det systemet alle andre ISP'er bruker, og jeg må si ja. TN er i dag en av de billigste ISP'ene på markedet. De serverer høye hastigheter til en lav pris. Kunderservicen deres er også meget bra. Altså, TN er i dag en av de beste valgene du kan gjøre av ISP hvis høy båndbredde til lav pris er viktig for deg.

Å applaudere at Telenor er den siste som gjør noe bra for kundene er for dumt. Vi trenger jo ikke å oppføre oss som logrende bikkjer overfor Telenor bare fordi de gjør det som alle kunder burde tatt som en selvfølge.

Jeg er dessverre helt enig og det selv om mitt bånd til telenor er tettere enn jeg liker å innrømme :blush:

 

Det finnes ingen unnskyldning for hvordan Telenor fortsatte å pushe ut ISDN og holde tilbake annen nyere og bedre teknologi slik de faktisk gjorde.

 

Likevel syns jeg at det faktum at de nå ser ut til å fått ett snev av konkurransevilje er en god ting. I den siste tiden har de fått en mye bedre kundeservice, produktene deres blir gradvis bedre og den store organisasjonen som Telenor faktisk er har begynt å snu seg og forstå at de faktisk må konkurrere for å beholde kunder og få nye.

 

Dessverre lå den monopolistiske holdningen ganske dypt i telenor men dette er noe som straffer seg over tid tror jeg. Jeg kan si det slik at internt i Telenor er det satt i gang en masse prosesser som har som mål å få fornøyde kunder og forbedrede produkter. Jeg kan ikke si annet enn at jeg håper de vil ta vare på de kundene de har og ta godt i mot nye. Håper ikke at de vil bli straffet alt for lenge for fortidens feil, selv om mange av oss har veldig god hukommelse ;)

 

Når det gjelder din kommentar om logring så er det stor forskjell på å logre og å faktisk gi en positiv tilbakemelding på en endring som folk liker. Husk at dersom folk gir negative tilbakemeldinger uansett hva Telenor gjør er det vanskelig å vite hva de skal gjøre for å få tilfredse kunder, mens gir man gode tilbakemeldinger på slike ting som dette, kan det godt være at de innser at det er slike ting vi ønsker av dem.

Lenke til kommentar
etterspør dette i tilstrekkelig grad. Det betyr at Telenor vil fortsette å ha tidstaksering av alle telefonsamtaler, og dermed ha et sugerør rett inn i abonnentenes lommebøker. Jeg er

Ja fysj så ille. Tenk å måtte betale i forhold til hvor mye man bruker en vare!

Heldigvis er det ikke like ille med resten av tjenestene i samfunnet. Det er jo kjekt å kunne bruke strøm, vann, bensin etc. uten å måtte tenke på å begrense seg.

Men kanskje ekstra stor pris setter jeg på Kiwi butikken nede på hjørnet. Jeg betaler kun en fastpris på 850,- i måneden og kan dermed ta så mye varer jeg måtte ønske. Herlig!

Lenke til kommentar
etterspør dette i tilstrekkelig grad. Det betyr at Telenor vil fortsette å ha tidstaksering av alle telefonsamtaler, og dermed ha et sugerør rett inn i abonnentenes lommebøker. Jeg er

Ja fysj så ille. Tenk å måtte betale i forhold til hvor mye man bruker en vare!

Heldigvis er det ikke like ille med resten av tjenestene i samfunnet. Det er jo kjekt å kunne bruke strøm, vann, bensin etc. uten å måtte tenke på å begrense seg.

Men kanskje ekstra stor pris setter jeg på Kiwi butikken nede på hjørnet. Jeg betaler kun en fastpris på 850,- i måneden og kan dermed ta så mye varer jeg måtte ønske. Herlig!

Meget bra post faktisk :p

Lenke til kommentar

synes fremdeles telenor er et selskap som grenser mot det kriminelle når det gjelder markedsføring (anbefalte bl.a. å låse opp telefoner i sverige), NGT er så utrolig mye bedre enn telenor på adsl... mye bedre upload å gir mye mer fart for pengene! er møkka lei av alt som har med telenor å gjøre nå, etter å ha byttet internett, fast-tlf å mobilabonnement på to tlfer har jeg aldri opplevd å bli oppringt å mast på så my til alle døgnets tider. takker høyere makter for reservasjonsmuligheter i brønnøysundsregisteret!

Lenke til kommentar
Fikk toern i dag. Går så det griner her :wow:

Har hatt toern siden mandag nå, helt konge :w00t:

 

laster nå ned på 250k mot 80 som jeg hadde før :]

 

Upload hastigheten fordobblet, 256 nå, sweet det også.... (men fortsatt for tregt synes jeg)

Faen jeg er så forbanna, jeg bor jo i Oslo, og regner med at allt skal skje med en gang her.. argh, de har ikke satt på hastiheten her, enda netter var nede for 4 min siden.. og nå ringe rjeg til 05000

 

over and out.

Lenke til kommentar
etterspør dette i tilstrekkelig grad. Det betyr at Telenor vil fortsette å ha tidstaksering av alle telefonsamtaler, og dermed ha et sugerør rett inn i abonnentenes lommebøker. Jeg er

Ja fysj så ille. Tenk å måtte betale i forhold til hvor mye man bruker en vare!

Heldigvis er det ikke like ille med resten av tjenestene i samfunnet. Det er jo kjekt å kunne bruke strøm, vann, bensin etc. uten å måtte tenke på å begrense seg.

Men kanskje ekstra stor pris setter jeg på Kiwi butikken nede på hjørnet. Jeg betaler kun en fastpris på 850,- i måneden og kan dermed ta så mye varer jeg måtte ønske. Herlig!

Du kan ikke sammenligne matvarer med data og taletrafikk. Betaler du en månedlig abonnementsavgift for å få lov til å handle hos Kiwi? Mitt poeng er at alle ISP'er nå tilbyr fri bruk av internett. Man betaler bare en månedlig fastavgift basert på hvor stor båndbredde du har tilgjengelig. Hvorfor er ikke dette mulig for telefoni?

Lenke til kommentar
Du kan ikke sammenligne matvarer med data og taletrafikk. Betaler du en månedlig abonnementsavgift for å få lov til å handle hos Kiwi?

Du har kanskje hørt om "Smart Club"? Der betaler man "fastavgift" i tillegg for å kunne handle bla. mat. Dessuten sammenlignet jeg ikke bare mat. Hva med et produkt som elektrisitet som er absolutt nødvendig(og også mer nødvendig en feks. telefon.)?

Mitt poeng er at alle ISP'er nå tilbyr fri bruk av internett. Man betaler bare en månedlig fastavgift basert på hvor stor båndbredde du har tilgjengelig. Hvorfor er ikke dette mulig for telefoni?

Selv mener jeg absolutt også at BÅDE fastavgift og bruksavgift er noe svineri. Men dette gjelder ikke bare telenor og telefoni. Og det mest rettferdige for kunden vil være å kun ha en bruksavgift.

Lenke til kommentar

For det første :

 

Hva er vitsen å "rose" et firma som har melket Norges befolkning for en horribel sum med penger de siste 10-20 åra og kanskje lenger.. De holdt tilbake et ferdig testet adsl produkt, som kunne vært lansert allerede på midten av 90 tallet, men visste at de ville tape penger på dette.

Telenor testet adsl allerede 1993 ! Og her sitter vi å jubler for at en 1mb linje blir til 2? :thumbdown:

Hva er i veien med dere? Sorry at jeg spør, men dette er jo bare en justering de gjør overfor markedet slik at de kanskje får beholde noen kunder..

Syntes det er leit at dette faktiskt fungerer til de grader.. Samtidig gjør de om frie bruks abonnement til Abb. med forbruksmåler, slik at de i større grad kan kontrollere alle med telenor linje. For er det ikke sånn at alle må bruke påfyll på 5 og 5 gb da? Eller er det jeg som har missforstått akkurat den delen.

 

At de senker prisene, er bare i tråd med markedet, for å fortsatt kunne tjene penger og ha kunder.

Samtidig skviser de alle aktører som kjører leie av linjer fra Telenor, for 60 spenn pr linje var det vel!

Så de drar jaggu inn mye penger og! Kan ikke være så enig at dette er så innihampen mye å juble for jeg men! Hører også at TN(h) har sendt ut regninger til folk som skal betales nå, der man fortsatt skal betale gamle priser, opptil 750 mnd fremover.. Samtidig som disse ikke har fått noen hastighets økning.. Og ja de kan juble.. Telenor altså! Nordmenn er jaggu lett å lure :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...