Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bli med på ros til Telenor!


Anbefalte innlegg

synes fremdeles telenor er et selskap som grenser mot det kriminelle når det gjelder markedsføring (anbefalte bl.a. å låse opp telefoner i sverige), NGT er så utrolig mye bedre enn telenor på adsl... mye bedre upload å gir mye mer fart for pengene!  er møkka lei av alt som har med telenor å gjøre nå, etter å ha byttet internett, fast-tlf å mobilabonnement på to tlfer har jeg aldri opplevd å bli oppringt å mast på så my til alle døgnets tider. takker høyere makter for reservasjonsmuligheter i brønnøysundsregisteret!

Så du har ikke prøvd å bestille bredbånd fra NGT, og fått 'jada, det kan du få', for etter et år med masing ikke kan få det likevel?

 

Du har ikke prøvd å få NGT til å flytte abonnementet ditt, og etter 2 måneder ennå sitter og venter?

 

Du har ikke prøvd å komme i kontakt med 'kundeservice' i NGT for å få svar på et trivielt spørsmål, og måtte sitte i 1 time+ i kø?

 

Du har ikke forsøkt å sende mail til NGT, uten å få svar?

 

Du har ikke prøvd å få utsatt fakturaen, og uten å bli møtt av torpedoene til Lindorff?

 

Hvis nei på alle disse, gratulerer.

 

Til alle andre, velg Telenor.

Dette høres dessverre så altfor kjent ut.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og dette er noe å juble for javel.... kanskje bedre enn før... men telenor er forstatt no dritt i forhold til NextGenTel Delta som de fleste kan fikse billig gjennom firma (pappa?) skole osv.... Sehr Schön Sehr Schön, vi snakker 3000kbps her, som akkuratt nå, idag, i realiteten er 5227 kbit/s (ca 650 kilobyte per sekund).

 

Så det så!

Lenke til kommentar
Og dette er noe å juble for javel.... kanskje bedre enn før... men telenor er forstatt no dritt i forhold til NextGenTel Delta som de fleste kan fikse billig gjennom firma (pappa?) skole osv.... Sehr Schön Sehr Schön, vi snakker 3000kbps her, som akkuratt nå, idag, i realiteten er 5227 kbit/s (ca 650 kilobyte per sekund).

 

Så det så!

Det er vel her sakens kjerne ligger? De fleste kan faktisk ikke skaffe NGT billig igjennom Pappa...De fleste kan faktisk ikke skaffe NGT i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Hører også at en del blir portscannet av Telenor.. Er dette noe folk her har opplevd, eller er det bare rykter.. Husker bare jeg leste et sted her, men finner ikke tilbake.

Syntes ihvertfall ikke det hørtes helt bra ut ! men  men.. lykke til alle sammen  :hmm:

Portscanning er en helt vanlig ting i en driftssituasjon for å finne ut f.eks. om ip områder er i bruk. Dette er ikke mer unormalt enn at f.eks. parkeringsvakta går rundt og kikker på bilnummere og noterer i boka si. Begynner parkeringsvakta derimot å gå inn i bilen din og romstere i hanskerommet er det grunn til å rope varsko! Eller om andre 'utenforstående' begynner å holde øye med bilen din!

 

Edit: Det spørs jo naturligvis litt hvilke porter man scanner på da!

 

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar

Ikke glem Telenors ufine forretningsmetoder. Mange rundt i det ganske land har i flere år fått negativt svar når de har henvendt seg til Telenor med forespørsel om å få lagt inn ADSL. Til slutt har lokale krefter tatt initiativ for å kunne tilby dette. De fleste er dessverre nødt til å leie infrastruktur fra Telenor, og på denne måten får de nyss om at det er konkurrenter som har greid å bygge opp en stor potensiell kundemasse på det stedet. Telenor trenerer avtaleinngåelsene lengst mulig, og til slutt annonserer de at de skal bygge ut ADSL på akkurat dette stedet. Resultatet av dette er at Telenor slår bena under den lokale aktøren. Dette er ting som har skjedd flere steder i landet. Jeg mener dette er misbruk av markedsmakt. Er det virkelig en slik markedsaktør vi ønsker å støtte?

Lenke til kommentar
De fleste er dessverre nødt til å leie infrastruktur fra Telenor, og på denne måten får de nyss om at det er konkurrenter som har greid å bygge opp en stor potensiell kundemasse på det stedet. Telenor trenerer avtaleinngåelsene lengst mulig, og til slutt annonserer de at de skal bygge ut ADSL på akkurat dette stedet.

Dette er vanlig praksiss, jeg har sett dette skje mange ganger.

Sist i Aurland og Lærdal kommune, begge kommunesentraene har eller vil få ADSL i løpet av mai.

Hadde ikke kommunen med flere kommet langt med sin egen BB-utbygging hadde man nok neppe hatt noen dato for utbygging av ADSL.

Lenke til kommentar

nettverkseksperten: Er du helt negative til telenor? De gjør sine feil de også, men uten telenor ville vi ikke hatt et så bra nett her i landet. Det telenor trenkte for å få fingen ut var de andre isp'ene vi har i dag. Men det kan også være negativt om priskrigen forsetter(tenker på om noen av de mindre må gi opp)

Lenke til kommentar

Dudes... har ikke undersøkt nok kanskje, men kanke dere svare meg på ett sprsml? Må jeg selv gå å bestille ei oppgradering til 1mbit'ern som koster 1kr mindre enn 384/128 linja mi, eller gjør de det for meg automatich, var nemli d inntrykket jeg fikk av brevet som jeg fikk av dem.

 

Answer me pliiis ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...