Gå til innhold

Støydempe HDD (Raptor)

Anbefalte innlegg

Jeg har to Raptorer i RAID 0 som bråker som f***, ettersom jeg er ganske så lei av å høre på dette (det er bare diskene som bråker) så hadde jeg håpet på at det var noen andre som har eller hatt samme problem og har konstruktive løsninger på dette. Eventuelt at dere anbefaler hva jeg burde kjøpe av drevramme, penger er ikke noe stort dilemma i det her, vil bare ha dem støydempet men likevelt tilstrekkelig kjølt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen par slike: NoVibes

Hvis ikke har du disse som gjør jobben meget bra også: Sunbeam. Jeg er meget godt fornøyd, nesten all støyen forsvant. Anbefales! :thumbup:

Edit: du kan jo også lese i denne kategorien litt da, er mange slike spørsmål som du kommer med (og svar).

Edit 2: all støy får ikke du vekk fra to stk Raptorer.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Jeg vil absolutt anbefalle strikkoppheng.
Billig enkelt og greit, bare bruk et strikk som du ofte finner inni jakker o.l.
Hvis du i tillegg"ankrer" alle 4 hjørnene og strammer strikkene får du et sikkert og nesten lydløst system.. :yes:
[img]http://home.tiscali.no/~hgeving/Strikkoppheng.JPG[/img]
Bildet er tatt herifra : [url="http://www.silentpcreview.com/article8-page1.html"]silentpcreview[/url] Endret av Howard_
Lenke til kommentar
Jeg har to Raptorer i RAID 0 som bråker som f***, ettersom jeg er ganske så lei av å høre på dette (det er bare diskene som bråker) så hadde jeg håpet på at det var noen andre som har eller hatt samme problem og har konstruktive løsninger på dette. Eventuelt at dere anbefaler hva jeg burde kjøpe av drevramme, penger er ikke noe stort dilemma i det her, vil bare ha dem støydempet men likevelt tilstrekkelig kjølt.

Jeg har også en Raptor, emn den bråker ikke :p

Lenke til kommentar
Jeg vil absolutt anbefalle strikkoppheng.

Billig enkelt og greit, bare bruk et strikk som du ofte finner inni jakker o.l.

Hvis du i tillegg"ankrer" alle 4 hjørnene og strammer strikkene får du et sikkert og nesten lydløst system.. :yes:

Strikkoppheng.JPG

Bildet er tatt herifra : silentpcreview

Smart, men det går naturlig hvis ikke på alle kabbinett....Hvis en har et kabbinet som HDD står mot side døra, har noen et forslag til "strikk opphening"?

MVH: Stian_A

Lenke til kommentar

For et år el to siden var det en her på forumet som brukte en strikk som skal holde på plass ting i bagasjerommet i bilen (for spesiellt interesserte var det snakk om en BMW, med logo på strikken :D) og delte den i to og spente den opp slik at han fikk en slags "ramme". Siden strikken var tjukk og hard, kunne han uten problemer skru diskene i den, og all vibrasjon var borte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har selv tenkt å starte et lite støydempningsprosjekt, der diskene skal settes i vannkjling og støydempes med matter, for så settes inn i en egen støydempet bok i kabinettet. Burde vel bli bra?

Høres i allefall bra ut, lykke til da! ;)

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...