blinkage Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Er det noen som kan gi meg noen tips, hint eller løsninger på hvordan jeg kan optimalisere for løkkene i KeywordCipher Funksjonen i denne koden? modCryptoSchemes (jeg er klar over at denne koden har noen feil, utregningene skal være: p = (C + K) Mod 29 strCipherText = strCipherText + chrKeySpace(CInt((p - 1) Mod 29)) ) Jeg er overbevisst om at det må finnes en ryddigere måte å gå igjenom de for løkkene. Prinsippet bak koden er følgende: Man har strPlainText som alltid er >= strSecretKey som input til funksjonen. Deretter blir hver verdi av bokstavene i strPlainText lagt til verdien av bokstavene i strSecretKey enkeltvis. eks: strSecretKey repeteres langs hele strPlainText, i dette tilfellet hvor BEER brukes blir det BEERBEE strPlainText = TAMEDØL strSecretKey= BEER strCipherText =VFRWFDQ Håper noen skjønner hva jeg babbler om og kan gi noen konstruktive tilbakemeldinger Lenke til kommentar
blinkage Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Ingen som har noen tips, eller var det helt spaghetti-kode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå