Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er din(e) drømmebil(er)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har da CCR en toppfart på 415km/t .. og det er raskere en Bugatti Veyron som har fått toppfarten senket til 380km/t .. så det så

Vet du om noen har hatt bilen i 415km/t?

Litt kjipt, for da har den slått sledgehammer-rekorden (selv om sledgehammer ikke akkurat var serieprodusert så var den gateregistrert)

Lenke til kommentar
Den nye konsept-Bugatti'en har dem fått opp i over 420 km/t :D

PS: http://www.supercars.net/cars/1938@$M...%20Recordg.html :roll:

http://magasinet.startsiden.no/magasinet/c...view/full/14247 :p Tilogmed brannbiler slår Koenigsegg'en :p

men det er en konsept .. og vi begyner å lære fra erfaring nå at bugatti sine konseptbiler og prototyper ikke holder mål i den virkelige verden .. .

de blir tyngre enn de sier .. de klarer ikke det med aerodynamikk.. og de senker toppfarta heletiden

415km/t er det høyeste de har hatt CCR oppe i så langt .. men de har enda ikke satset for å slå noen rekorder ..

og CCR er ikke en konsept .. det er ikke en bil med jettmotor det er en bil som man faktisk kan dra til Tønsberg å se på står til salgs .. eller så er det stor sansynlighet at man møter den på Nye E18 mellom oslo og Tønsberg .. der kjører den ofte ..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som har sett den offisielle Gumball 3000 filmen her? Hvis ikke så er det en som kjører med Koenisegg der. Før han i det hele tatt får startet løpet har den lekket olje og må på verksted. Og halvveis gjennom Usa mister han kløtsjen. Eieren hadde en kranbil fra "Jeffs auto-service" til å følge etter seg fra San Fransisco til Miami i tilfelle det skulle ble flere problemer med kjerra.

Den bilen var jo en prototype da.

Lenke til kommentar

Bugatti Veyron er en slags spøkelsesbil. Folk elsker å overdrive om den. Den var vel på konseptstadie i flere år, og lanseringsdatoene ble utsatt og utsatt. Når den endelig ble vist frem for et pressekorps i USA greide den erfarne testsjåføren å snurre bilen et par ganger ved første sving. Veyron har bare blitt en enorm kostbar og tullete affære for VW, og jeg vil satse store summer på at den adri vil slå noen som helst rekorder. Først skulle den visstnok overskride den magiske 400-grensa med god margin, men nå er vel siste tall 350 km/t.

Koenigsegg CCR har ennå ikke blitt testet for å sjekke hvor høyt den kan gå, men ryktene sier at den er god for 400. Dvs. rundt 10 km/t raskere enn nåværende rekordholder McLaren F1.

Forresten var det uhyre mange vulgære ''drømmebiler''. Se ut til at folk ennå ikke har glemt den oppskrytte Skylinen. Hva som er sjarmerende med en bil med masse krefter som går rett frem veldig fort og som ser ut som en japansk høygravid Sumo-bryter på steroider, vet ikke jeg. At bilen ikke har godt av 1000 hestkrefter er tydeligvis ikke kjent kunnskap, synd at dette blir fjortisenes drømmebil, når bilverdenen kan by på så mye mer.

Lenke til kommentar

Hmm...jeg lastet nå ned en film der dem testet Bugatti'er på bane og Veyron fikk dem helt opp i 403 på en lang rettstrekning, og akselerasjonen var helt som den skulle være - deretter kom Bugatti-sjefene med en melding om at de ikke ville ha den ut på markedet før den kunne klare 420 km/t :) men men....søk på internet osv så finner dere nok den dere også :D

Lenke til kommentar
Hmm...jeg lastet nå ned en film der dem testet Bugatti'er på bane og Veyron fikk dem helt opp i 403 på en lang rettstrekning, og akselerasjonen var helt som den skulle være - deretter kom Bugatti-sjefene med en melding om at de ikke ville ha den ut på markedet før den kunne klare 420 km/t :) men men....søk på internet osv så finner dere nok den dere også :D

Så den greier altså 403 på en vanlig bane? Da må den jo være like rask som en Formel-1 bil, noe jeg tviler sterk på.

Lenke til kommentar

Så den greier altså 403 på en vanlig bane? Da må den jo være like rask som en Formel-1 bil, noe jeg tviler sterk på.

Jeg sa lang rettstrekning - ikke bane :)

Skal se om jeg finner URL jeg :D

Lenke til kommentar

Det hele høres veldig merkelig ut. For det første ville ikke en video med en profesjonell test bli lagt ut på nettet, det er tross alt VW og Bugatti vi snakker om her. Hvis det var en privat test, så ser du feil bil, den har såvidt jeg vet ikke blitt lagt ut for salg. Og tror ikke noen av kjøperne er potensielle lagere av en slik film. For det andre: Bilen er ikke god for over 400.

Uansett: Ser du selve bilen utifra? Sikker på at det ikke er en annen Bugatti? HVORDAN kan du se at den gjør over 400?

Dette skal jeg se, før jeg tror ett eneste ord av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...