Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er din(e) drømmebil(er)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig en som har skjønt det, det er ikkje akstidene som avgjør om en bil er en potent sportsbil.

Det er vel stortsett kun 911 GT1 (trur det var GT1 i hvertfall), Enzo, Endonis og TVR Speed 12, viss den har blitt produsert i tilstrekkelig antall. Muligen og Monteverdi Hai F1 fra samme tid som Mclaren.

Saleen S7 skal vistnok og kunne hamle opp med Mclaren...men bare nesten, like rask på papiret, men vi snakker tidels forskjeller i 0-100. Finnes biler som slår dem på aks, men en og annen hjemmesnekkra skyline har ikke en sjanse rundt bane..

Lenke til kommentar
Hallo Catherham er IKKE serieprodusert! :realmad: Derfor kan hvilken som helst ikke serieprodusert bil som f.eks. en dragbil slå den bilen :p Catherham ser ut som en av de styggeste bilene fra LeMans i gamle dager :p

Caterham er absolutt serieprodusert. Det er faktisk verdens eldste serieproduserte bil som fortsatt er i produksjon.

Alle Caterhamer er nå godkjent i hele EU og har en generell type godkjenning

Blir ikke produsert mange av dem, det er sant dog.

Faktisk så fikk Caterham sin "low volume type approval" i 1993 for modeller med K-type og Vauxhall HPC motorer.

 

Caterham er akkurat like serieprodusert som Ferrari, Saleen og Ultima(som for øvrig har rekorden for raskeste 0-100-0mph for tiden.Nøkkel tall:0-100-0 10,3sek, 0-100 2,8sek, 990kg, 640HK)

 

Noen synes Caterham er stygg, jeg synes det er den ultimate "non-bullshit" kjøremaskinen. Den har snart vært i produksjon i 50 år og ser ut som den gjør fordi skal du lage en bil som er så lett som mulig så er det ikke så mange andre måter å gjøre det på. Denne designen brukte Collin Chapman en helg på å tegne...genialt!

Lenke til kommentar
Hallo Catherham er IKKE serieprodusert! :realmad: Derfor kan hvilken som helst ikke serieprodusert bil som f.eks. en dragbil slå den bilen :p Catherham ser ut som en av de styggeste bilene fra LeMans i gamle dager :p

Caterham er absolutt serieprodusert. Det er faktisk verdens eldste serieproduserte bil som fortsatt er i produksjon.

Alle Caterhamer er nå godkjent i hele EU og har en generell type godkjenning

Morgan(husker ikke hva modellen heter i farten...) og Landrover Defender slår nok Caterham med hvor lenge de har vært i serie produksjon.... ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hallo Catherham er IKKE serieprodusert! :realmad: Derfor kan hvilken som helst ikke serieprodusert bil som f.eks. en dragbil slå den bilen :p Catherham ser ut som en av de styggeste bilene fra LeMans i gamle dager :p

Caterham er absolutt serieprodusert. Det er faktisk verdens eldste serieproduserte bil som fortsatt er i produksjon.

Alle Caterhamer er nå godkjent i hele EU og har en generell type godkjenning

Morgan(husker ikke hva modellen heter i farten...) og Landrover Defender slår nok Caterham med hvor lenge de har vært i serie produksjon.... ;)

Jeg glemte å nevne at det er den eldste sportsbilen fortsatt i produksjon. Defender kom i 1948 og vil nok sansynligvis være den eldste bilmodellen som fortsatt er i produksjon...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Helt klart en Ford Mustang Shelby GT500 (se "Elanor" på Gone in 60 Seconds så skjønner du hva jeg mener :yes: )

 

Selvfølgelig er alle de andre Mustangene også til å sikle over, men GT500 er fortsatt best :w00t:

 

10000% enig!

 

Pontiac GTO er heller ikke å forakte!

Lenke til kommentar

Mine drømmebiler er følgende :

 

Bmw M3 1996mod eller 2003(4)

Lamborghini Diablo og Gallardo

Mercedes Sl55 amg

Hummer H2 (stylet, alt chrom osv)

Toyota Supra

Toyota "Zelini" :love: (en spesiell Celica)

Audi Rs6

Bugatti Eb16 veyron

Dodge Viper SRT-10

77mod Camaro m/v8 7,2L 450hk :cool: bror min har en slik :)

 

Er noen til men husker ikke nå :)

 

Bildet er av zelini :love:

post-150-1107013901_thumb.jpg

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar
Mine drømmebiler er av samme merke... ;)

 

1) Chevy Corvette Stingray L88 - 1968 Modell

2) Chevy Corvette Stingray 1972-73 Modell

 

Så må jeg få nevne til slutt at en Stingray 1989 er vanvittig fin.. :yes:

:thumbup:

 

(men ingenting slår GT40 og Cobraen da (merk: ikke replika))

 

Mvh Audun Hagen

 

Det er noen som vet hva bil er!! :tease:

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...