Gå til innhold

død pc

Anbefalte innlegg

fekk ein telefon frå søster mi i dag, pcen hennas har sluttet å virke. Den reagerte ikkje når den blei skrudd på.

eg kom bort der og fant ut at vifta var totalt tett av støv, og det samme var strømforsyningen. reknet med at dette var feilen og fant fram støvsugeren, skiftet til nye vifte og krysset fingrene. men nei. den er heilt død.

ein ting eg la merke til, dette er ein HP maskin, den har eit grønt lys bak på sjølve strømforsyningen, eg tok ut strømkabelen og puttet inn strømkabelen igjen, då kom det grønt lys der., så eg trykket på startknappen, men absolutt ingen ting skedde anna enn at det grønne lyset stoppet.

egm gjorde det samme igjen, og igjen, eg merket meg at i det øyeblikket eg drog UT kontakten bak, så gjekk vifta eit par runder før den stoppet igjen, men den går ikkje i det heile tatt når kontakten står inni...

nokon som har nokon forslag før eg slakter maskinen for å finne feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tok ut strømforsyningen eg og puttet den i ein annan pc, og då vqar det samme resultat, så då går eg ut ifrå at det er den som er galen. HP strømforsyningen er fysisk mindre enn den i pcen min, finnes det forskjellige størrelser av den å få kjøpt i butikker og?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...