JanA Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei Jeg har nettopp fått meg en 3 år gammel Fujitsu-Siemens s-4542. Batteriet er desverre ikke helt i form. Er det noe jeg kan gjøre for å øke batterilevetiden? Å få tak i nytt er ikke lett og DYRT. Kanskje man kan skifte ut cellene i det gamle batteriet? Noen som har tanker eller tips om dette? Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 har en fujitsusiemens amilo d som er ca2 år gammel nå og batteriet er helt dødt, hvis eg tar ut strømledningen så svartner maskinen helt. er dette normalt eller kan eg kreve nytt batteri av fujitsusiemens? Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 ingen her som kan svare nei Lenke til kommentar
el_finko Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 hmm. Ofte er det battericeller som man får kjøpt hos clasOhlson i slike eldre laptop batteripakker... Sprett'n opp og se hva som er inni! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 ingen her som kan svare nei Hva med å sende en mail til fujitsusiemens så får du kanskje rett svar med en gang..¨ TaZ Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Batteriet på bærbare er en slitedel, og kan best sammenlignes med batteriet i en mobil. Faktorer som spiller inn er alder, hvor mye bruk og hvilken bruk det utsettes for. En bærbar kan etter et år ha alt fra noe redusert levetid på batteriet til helt kaputt, avhengig av hvor mye det er brukt og om brukeren har fulgt prosedyrer ved lading/utlading. Legg også merke til at produsenter ofte gir lang garanti på selve maskinen, mens batteriet har mye kortere garanti. Eksempelvis 6 mnd. Så å kreve nytt batteri etter 2 år kan du nok glemme, det er nok å forvente at batteriet er utslitt da. Bytte celler i batteriet gjør man nok ikke. Man må nok kjøpe nytt, og normalt ligger priser mellom 1000 og 1500 kr. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har aldri sett et laptop batteri med lengre garanti enn 1år. Batterier er dessverre forbruksvarer. Lenke til kommentar
JanA Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Gå nok an å skifte celler inne i batteripakken, men Li-ion er ikke lett å få tak i og skal vist være litt skumle(kan eksplodere) Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå