Gå til innhold

brente dvd+r hakker litt


OeO

Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg brenner DVD plater, brukt både Nero og brent direkte fra Pinnacle Studia 8, brent rippet dvd og egenprodusert, så hakker dvd platene litt ved avspilling. Dvs de henger seg opp i 1/3 sekund til 1 sekund. Har brent til sammen 4 hvorav 2 har fått feil, annehver plate.

 

Tenkt litt på muligheter til dette, kan det være platene?

Har tidligere flashet dvd-brenneren, kan det være problemer med flashingen?

Kan det være at platene er dårlige?

 

Noen som har opplevd noe lignende tidligere, og vet hvordan de fikset dette?

Tenkte å starte med å oppdatere firmware, noen som har en _adresse_ til den nyeste, helst fra en offisiell "kilde".

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme brenner og har brukt tonnevis av de samme platene. Biosen min er orginal.

 

Når du sier hakking - er det i dvdbrenneren på pc'n eller på din stasjonære. Er det på din stasjonære så er det "helt vanlig" fordi mange av dem er veldig kresne på hvilket media de godtar. Du kan prøve og brenne ut en plate på 2x. Platemerket kan ha stor innvirkning på avspillingen - test med et annet platemerke

 

 

Hakker platen når du skal spille den av i dvdbrenneren, ja da har du et problem - som jeg desverre ikke kjenner noe løsning på.

 

Edit - fikset litt her, og fikset litt der.

Endret av Taxman
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat de samme problemene.. Jeg har en NEC 2500, har pr0vd aa encode MPEG med forskjellige programmer, Lager meny'er etc med MediaFactory og brenner ISO med Nero.. Paa Xbox, Laptop og PC funker DVD'ene nesten perfekte (hakker litt naar kameraet flytter seg raskt, men det kan jeg leve med), men paa 2 forskjellige stasjonære DVD spillere som er pr0vd hakker de vistnok ganske mye (har ikke sett de selv).. Jeg brenner paa Ritek G04 plater, som vistnok skal vaere blant de beste.

 

Kan andre som har laget DVD'er fra hjemmesnekra DV film fortelle meg hvilke programmer, etc de brukte dersom det ikke hakker paa DVD spillere?

Lenke til kommentar

Jeg har en benq8x og den fungerer som bare det..

Alle skivene, har brent ca 20 filmer hittil og alle funker..

Men det som er rart faktisk er at den stasjonære spilleren min som er faktisk fra begynnelsen av 1999 leser alle formatene..

+r, -r og +RW ikke minst..brente cd-r også..

Må nesten si at jeg er imponert over sony:) :cool:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...