Mikkemann Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei. Skal kjøpe 2 seagateharddisker, begge S-ATA. Men følger det med kabler når jeg kjøper de? Har sett jeg må kjøpe egen strømkabel, så det er fikset. Men spørsmålet er om SATA kabler følger med? Noen som vet? Mikkel Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 S-ata kablene er som oftest berre med hkene ikkje diskene. mvh JanEirik Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Følger nok ikke med nei. Drøye priser på disse også, billigste på komplett koster vel 89,- pr stk. Skjønner ikke hva som er så spesielt med disse kablene som gjør dem så dyre. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 PATA kabler er jo like dyre de... Lenke til kommentar
Gandie Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Det er jo på kabler og slike duppeditter de har fortjenestemarginer å snakke om, den koster nok neppe mer enn en 10'er inn. HD derimot kan de ha ganske lav fortjeneste på... Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Dersom du skal kjøpe Seagate s-ata hdd må du huske å kjøpe strømoverganger også, hvis du ikke har s-ata kontakter på psu da. Jeg glemte det når jeg bygget ny pc på jobb nå forleden. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 PATA kabler er jo like dyre de... Men på dem så får du festet 2 disker, så det blir halve prisen. Stor forskjell.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Lol....det har du jo rett i ja - tenkte ikke over det i farten lol......:-) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) men så slipper du evt. hodebry ved master/slave konfigurasjon, jumpere, og brukket ledere og bøyde pinner på IDE porten på HK, også får du bedre luftflyt, lengre kabler og lettere installasjon og... fordelene ved SATA overkommer prisøkningen i mine øyne edit: MEN HUSK SATA strømkontakter hvis du ikke har dem på PSU!! Seagate sine SATA disker er native SATA, så de har ikke gammel Molex plugg, slik som andre disker fra WD eller f.eks. maxtor Endret 1. april 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå