Ducky Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei snart får jeg meg ny data og jeg må dele internetten min mellom 2 datamaskinner... Jeg har Tiscali 704/128kbs tilkobling og et ZyXEL modem.. Hva trenger jeg for å dele forbindelsen og hvordan gjør man dett.. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
magnarl Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Tja, en router? Eller et ekstra nettverkskort i den ene pc`n slik at den kan dele internett til den andre pc`n.. Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 er d ikke innebygd ruter på modemet?? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Det du trenger er en switch og kabler. Switch'en kobles til adsl-modemet og pc'ene kobles til switch'en. plug'n'play Lenke til kommentar
tbartnes Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei! Kjøp deg en router, f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114776&cks=PRL Bruk ikke kryssede nettverkskabler mellom router-modem og mellom router- pcer. Oppsettet er enkelt, og du er på nett med 2 pc-er og kan koble til flere ved behov. Ønsker du trådløs nettverk: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116373&cks=PRL + Billig nettverkskort med usb tilkobling. Enkle, men de fungerer... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120184&cks=PRL Ingen av disse trådløse løsningene gir mer en 11Mbps, så overføring av filer mellom pcene vil gå tregere enn med kabel. Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Det du trenger er en switch og kabler. Switch'en kobles til adsl-modemet og pc'ene kobles til switch'en. plug'n'play trenger jeg ikke router da.. ble litt forvirra Lenke til kommentar
tbartnes Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei! Jo, du trenger en router. Følg den oppskriften jeg skrev og det skal gå greit. Billig er det også hvis du ikke bruker trådløst nett. 350,- + frakt + nettverkskabler det er alt du trenger. Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hold deg til en router! Er det et Zyxel Prestige 600 modem så går dette helt greit. Denne har jeg samt en DI-604 router med 4 uttak. Fra LAN uttaket på modemet setter du inn en ikke-krysset nettverkskablel og andre enden inn i routern. Putt på litt strøm og koble til nettverkskablene mellom uttakene på routeren og videre inn på nettverkskortet i pc'n (ene) Enkelt og greit Lenke til kommentar
tbartnes Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Bommet på prisen, men 378,- +frakt... for Billion routeren.. Det er egentlig samme hvilken router du kjøper, jeg har satt opp mange forskjellige og de fungere like enkelt alle sammen... Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 hva er forskjellen mellom kryssete og vanlige nettverkskabler?? Kan dere være så snille og linke til komponentene jeg bør kjøpe? takker for de raske svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå