Empty Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Holder litt på med Delphi og fant ut av det hadde vært greit å lagt et par programmer. 1. Net Send Det er greit nok å lage et program som inneholder 2 editbokser og en knapp, hvor man skriver inn pc'navnet i den ene og beskjeden i den andre, trykker på knappen og voila, så kommer melding dit den skal. Men det hadde vært greit at programmet hadde i det den startet, funnet ut hvem som var tilkoblet nettverket og laget en lister over disse, hvor det bare var å huke av de men ville sende mld til og skrive mld'en... Dette får jeg ikke helt til. Tips? 2. IP bytter Å lage et program det man kan skrive inn den ip'en man vil ha også bytter programmet det automatisk, men det jeg også vil at den skal gjøre er å bytte Gateway, Subnetmask og DNS (både primær og sekundær). Gateway, Subnetmask og DNS skal allerede være programmert inn i programmet så man slipper å skrive dette. Dette får jeg heller ikke til. Er det noe i regedit eller no som kan endres på? Tips? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 1. Da er Net (LanManager) funksjonene i LanManager API ett alternativ. Ulempen er at de har ikke samme "stil" som vanlige Win32 API funksjoner. Du må reservere minne der du ikke har ventet det og frigjøre den når du ikke tror du må gjøre det. Sjekk Delphi-Jedi for header translation. Annet alternativ er å skanne IP-adresser med ping eller lignende. 2. NT-kommando "route" kan brukes for å slette og/eller sette opp forskjellige router i routing-tabell. Det må gå an å kjøre riktig kommando via ShellExecute. Jeg fant ikke ut hvordan setter man opp default-route der, men route -f skal teoretisk slette alle router (dvs. alle gateways også) som er satt opp via kontroll-panellet. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Takker for hjelpen, men jeg fikk ikke 'route' commandoen til å funke. Fant istedet en 'set' kommando (har desverre ikke linken nå, men fant den på www.tweakxp.com). Har tatt å skrinlagt begge prosjektene og tar heller å laget et lite program som bruker hotkeyer til forskjelllige oppgave. F.eks. Alt + NumPluss = øker lyden, Alt + NumMinus = senker lyden osv... Takker for hjelpen DidzisK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå