Gå til innhold

Plextor px708a! problemer å lese/skrive på cd-r

Anbefalte innlegg

Når jeg er inne på min datamaskin og klikker på cd-stasjon (F) så får jeg denne meldingen: "F:\ er ikke tilgjengelig. Feil funksjon". Det er akkurat som om det ikke er noe cd plate der. Jeg har windows xp profesional, plextor px 708a, prøver å kjøre en cd plate som heter Sony cd-r 48x 700mb 80min. Samme problemet med Smartbuy cd-r 52x multispeed 700mb 80min. Med verbatim cd-rw 8x-10x 700mb platene så går det helt fint. Har foresten firmware 1.6 og plextools 2,11 installert for plextor px-708a. Har alle andre oppdateringer for xp pro installert. Er det noen som kan hjelpe! Eller noen med samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg er inne på min datamaskin og klikker på cd-stasjon (F) så får jeg denne meldingen: "F:\ er ikke tilgjengelig. Feil funksjon". Det er akkurat som om det ikke er noe cd plate der. Jeg har windows xp profesional, plextor px 708a, prøver å kjøre en cd plate som heter Sony cd-r 48x 700mb 80min. Samme problemet med Smartbuy cd-r 52x multispeed 700mb 80min. Med verbatim cd-rw 8x-10x 700mb platene så går det helt fint. Har foresten firmware 1.6 og plextools 2,11 installert for plextor px-708a. Har alle andre oppdateringer for xp pro installert. Er det noen som kan hjelpe! Eller noen med samme problem?

Sjukdom på den brennern.. bare å sende mail til plextor om det eller der du kjøpte brennern ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Fikk du svar på dette? Ser flere andre har hatt problem med "feil funksjon". Jeg også.

Med Norton Internetsecurity/antivirus 2002, virker alt fint. Men ved oppgradering til 2003 eller 2004, så får jeg samme problem. Er ikke noe galt med cd-rom osv.. Har noe med norton-pakken å gjøre. Finner cd-er og usb-harddisker bare ved booting. Noen tips?

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

Fant svaret. Det er bare det at man kan ikke sette inn en tom cd r plate og klikke på cd-stasjon (F) inne på min data maskin. Man må først laste noe ned på den først feks i Nero. Eller ved at man aktiverer cd brenning inne på egenskaper på den DVD stasjonen du har.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Fant svaret. Det er bare det at man kan ikke sette inn en tom cd r plate og klikke på cd-stasjon (F) inne på min data maskin. Man må først laste noe ned på den først feks i Nero. Eller ved at man aktiverer cd brenning inne på egenskaper på den DVD stasjonen du har.

2183018[/snapback]

Sitter på support, og fant svaret her men synes det var litt klønete formulert så lager en rask "veiviser" i tilfelle fler sliter med det samme :):

Åpne "Min Datamaskin" -> Høyreklikk på CD/DVDstasjon og velg "Egenskaper" -> Gå på fanen "Innspilling" -> Hak av for "Aktiver CD-brenning for denne stasjonen" og ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...