Jon A. Feet Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Jeg skal oppgradere maskina mi..... :smile: Men jeg lurer på hva jeg skal satse på å oppgradere først. (Dere ser hva jeg har i signaturen). Jeg trenger råd. Sd-Ram til DDR-Ram eller GayForce2MX til GeForce4 Ti4400. Pluss hvilket GeForce4 kort er best?? Tar gjerne linker til webshopper som selger dem. Også hvet noen om "AMD`s kommende Througbread og Claw Hammer CPUer kommer til og kjøre på Socket A???" Plz Gi meg råd men de må være med begrunnelser. Ikke bare "Asus GeForce4 Ti4400 Ruleeeer". Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Kommer litt an på egentlig, men Geforce4-kortet ville gi deg mest utbytte ved gaming vil jeg tro. Du får jo en del ekstra features bortsett fra hastighet i forhold til GF2MX. Eller så kunne du vente på TI4200, og spare litt spenn på den måten? Gainward og Leadtek TDH pleier å være bra forresten (den første er vel best for klokking). Lenke til kommentar
pan Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Jeg inbiller meg at du vil få mest igjen for å oppgradere skjermkortet, selv om jeg ikke har prøvd ddr ram selv når sant skal sies. dersom du kjøper gf4 bør du ikke kjøpe mx-versjonen, siden dette bare er en oppfrisket gf2mx, og ikke engang inneholder programerbar vertex-shader. På tester gjør dette kortet det i mange tilfeller dårligere enn gf3. billigeste gf4 kortet jeg har sett var ett creativ gf4 ti4400 til 2995,- på http://www.komplett.no Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Gainward koster noen kroner mer enn Creative, men de er utrolig gode på minne og funksjoner. Du går glipp av den store mengden drittspill i bundelen, så det helt store tapet blir det ikke der heller. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Gå for skjermkortet om du vil ha mest ytelse igjen. Ser du på sider som f.eks. Toms Hardware er det nok av tester der som viser forskjellen på SDram og DDRram, og det er ikke noe å rope høyt om. Forskjellene på *urk* GF2mxkortene (hadde dette selv før, og det stinket noe usedvanlig) og de nye GF4-kortene (ikke mx) er meget stor, så det er liten tvil om hva du har mest igjen for. -P- Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 29. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2002 På nettbutikken på http://www.vaagenconsulting.no selger de: Gainward GeForce4 4400 "Ultra/700XP Golden Sample" Til kr 3404,- Gainward GeForce4 4600 "Ultra/750XP Golden Sample" Til kr 4152,- Hvem bør jeg velge?? Gir 4600 vesentlig bedre ytelse enn 4400? Har noen erfaringer med noen av kortene? Gjerne overklokkings erfaringer. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 29. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2002 P.S. Er det noen her som vet hvilke klokkefrekvenser Gainward kortene kjører på???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå