Gå til innhold

XP-home vs. XP-prof

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en annen som hadde brukt lang tid på å lage en liste over forskjellene. søk i programvare kategorien!

Men jeg kan nevne med en gang at det er ingen forskjell på hvor bra/stabilt/rakt de to OS'ene er, kun at det i Pro versjonen følger med støtte for noen ting som ikke er i Home, og at det er noen flere programmer (mest nettverk) - som valige brukere vanligvis ikke har bruk for.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-29 15:55, The Jackal skrev:

XP Pro: Man kan logge på domener

XP Home: Følger med videoredigerings software. (tror jeg da)

Ellers er de ganske like så vidt jeg vet.

Det går an å logge seg på domener også i XP Home, men da må man ta i bruk verktøy som TweakUI eller X-Setup (automatisk pålogging mot domene). MS har nå fjernet denne muligheten fra den nyeste PowerToys-pakken, de vil selvsagt at du kjøper Pro-versjonen for å komme inn på domener!

Dessuten er bl.a. Gpedit.msc fjernet, samt Local Users & Groups i Computer Management - dvs at man må inn i Control PanelUser Accounts for å legge til/redigere/fjerne brukerkontoer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Den 2002-03-29 16:55, EviLEddiE skrev:

Det går an å logge seg på domener også i XP Home, men da må man ta i bruk verktøy som TweakUI eller X-Setup (automatisk pålogging mot domene). MS har nå fjernet denne muligheten fra den nyeste PowerToys-pakken, de vil selvsagt at du kjøper Pro-versjonen for å komme inn på domener!

Du har tilfeldigvis ikke den PowerToys pakken. Jeg hadde den gamle, men mista den i et diskhavari.. Nå må du forresten laste ned en og en fil fra MS for XP Powertoys :sad: Kan godt maile den til meg, eller url til der den ligger --> joffer (a t) online.no

Lenke til kommentar

Vil ikke en Professional versjon starte opp mange flere bakgrunns-services (fordi den har mere søl innebygd) og dermed ta ressurser ??

Så engang en side som gikk igjennom disse servicene og forklarte i detalj hva de bruktes til... og at mange kunne skrues av ... noen som har den eller tilsvarende sider ??

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...