Gå til innhold

Tastatur modd m/strøm uttak

Anbefalte innlegg

Siden jeg alltid har lyst til å modde noe hardt, men aldri har tid til sånt så bestemte jeg meg for å modde litt lys i tastaturet mitt (dama måtte jobbe en lørdag så da hadde jeg tid ;))

Som utgangspunk hadde jeg et gammel AST tastatur (som faktisk er jævli digg å skrive med) og rød neon wire fra 3dfxcool.

Siden jeg i utgangspunktet ikke tenkte på å lage en worklog på dette så har jeg faktisk ingen før-bilder eller bilder av av hvordan jeg laga hull til wire'n, men here goes:

PS: alle bildene er linker ;)

Det jeg begynte med var å ta av alle tastene som skulle ha lys under seg. Dvs alle de tastene som er mest brukt, dere skjønner sikkert hvilke jeg mener ;)

Så måtte jeg ha et sted hvor wire'n skulle komme inn. Til dette fant jeg faktisk ut at en loddebolt av utrangert modell kunne brukes så jeg smeltet rett og slett plastikken og fikk et ikke så verst resultat:

Resize%20of%20hull%20i%20tastatur.jpg Resize%20of%20hull%20bak.JPG

(Litt dårlig kvalitet er der fordi webkamera mitt er bedre på detaljbilder enn digitalkamera :angry: )

Så var det det å få limt wire'n til "gulvet" på tastaturet da...Til det brukte jeg bare en vanlig limpistol, men det tok sin tid for å få det bra nok til at jeg ble fornøyd. :thumbup:

Da så det omtrent slik ut:

Resize%20of%20uten%20taster.JPG

(Satt på et par taster for teste det litt...)

Så var det bare å sette på alle tastene igjen..

Etter å ha fått satt alle på plass igjen så tastaturet slikt ut:

Resize%20of%20med%20taster.JPG

Med andre ord slikt det var før omtrent, ingen taster som ble forhøyet eller no :w00t:

Men så til det som egentlig var det verste, å få et strømuttak til tastaturet uten å dra stygge kabler ut fra kabinettet eller å ha et tastatur som lyste konstant :hmm:

Løsningen ble å demontere p4 kontaken fra PSU og gjøre den til dette:

p4%20kontakt.JPG

Litt mørkt bilde, men cluet er at jeg har fjerna pluggen, satt på krympestrømpe og satt på skjøtekontakter.

Den kabelen la jeg så på baksiden av hd'er o.l. se om du ser den her:;)

Resize%20of%20inni%20kassa.JPG

Hint: det er den gule som ligger bak alt :p

Og så ut gjennom viftegrillen slik:

Resize%20of%20viftegrill%20inni.JPG

Før jeg tok den ut gjennom den lille åpningen mellom sjølve "skjellettet" på kabinettet og fronten. Så tok jeg litt borrelås og festet på bunn av kabinettet og på invertern slik at det ble seendes omtrent slik ut:

Resize%20of%20under%20kassa.JPG

Og da var egentlig modden ganske ferdig, eneste som var igjen nå var å isolere skjøtene og teste greia :D

Resultatet ble faktisk ganske så kult om jeg må få si det selv! :D

Resize%20of%20tastatur%20ovenifra%20m%f8rkt.jpg i mørket og slik i litt lys Resize%20of%20tastatur%20ovenifra.jpg :w00t:

Alt i alt ble jeg ganske fornøyd, bortsett fra at space knappen nå er litt ekkel iblant :thumbdown: men det løser seg ved litt rå kraft :cool:

Edit: Leifs

Endret av phsyco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
helt enig, meeeget stilig, men hva kommer til å skje videre da?

Kommer vel ikke til å skje no mer med denna pc'en, kanskje litt neon wire i fronten...

Men til sommern eller no sånt skal jeg mekke et nytt kabinett fra scratch i plexi eller no sånt ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hadde heller kobla opp med enda lenger kabel, lagt denna langs med keyboard ledningen og trekki en svart krympepølse utapå detta igjen.

det hadde blitt mer proft.

Så kan ledningen kobles i bak med en enkel kontakt du mekker.

da slipper du masse ledningsdrit under kassa.

Men bra ide

Lenke til kommentar
Det var drit tøft men hvor høy er den neonwiren egentlig ? Går tastene ordntlig ned ?

Alle tastene funker helt normalt, med unntak av space-knappen, den fungerer ikke på sidene, man må trykke midt på den.... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg hadde heller kobla opp med enda lenger kabel, lagt denna langs med keyboard ledningen og trekki en svart krympepølse utapå detta igjen.

det hadde blitt mer proft.

Så kan ledningen kobles i bak med en enkel kontakt du mekker.

da slipper du masse ledningsdrit under kassa.

Men bra ide

Sant det der, dumt jeg ikke tenkte på det i grunn... :(

Men men....sånn kan det jo gå :p

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Hmm..Holder på å skal prøve det samme, ja inspirasjon heter det ! Jeg skal bruke ett annet tastatur + annen farge. (forsatt)

Jeg er bare redd for at jeg ikke skal få neonwire til å passe under tastene :S

(logitech cordless desktop blue thooth)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...