Gå til innhold

Vifte-oppsett i mitt kabinett..

Andreasfe

Anbefalte innlegg

Her er en paint tegning... får håpe dere skjønner noe av mine kunstneriske evner :D

skal ihvertfall forestille et Chieftec Dragon Miditower innvendig ;)

mod.JPG

Noen som har noen synspunkter/kommentarer... Noen ting jeg bør gjøre annerledes.???

skal styre alt med viftestyring...

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt ann på hvordan psuen fungerer. Har selv en MIST PSU som suger luft ut av kabinettet. Alle de andre har jeg satt til å dra kald luft inn. Det virker som det funker bra. Har bare 12 db papst vifter, og det blir rimelig grei kjøling.

Ville ihvertfall satt viften som står nærmest CPU til å dra kald luft inn. Blir mye bedre kjøling av å blåse kald luft på cpu.

Eneste grunn til å la være dette er hvis du har satt CPU cifta til å trekke luft vekk fra ribba. Da ville jeg la oppsettet være som det er....

Og husk støvfilter på vifta under PCen. Hvis du ikke er ekstremt nøye med å støvsuge da :p

Lenke til kommentar
Kommer litt ann på hvordan psuen fungerer. Har selv en MIST PSU som suger luft ut av kabinettet. Alle de andre har jeg satt til å dra kald luft inn. Det virker som det funker bra. Har bare 12 db papst vifter, og det blir rimelig grei kjøling.

Ville ihvertfall satt viften som står nærmest CPU til å dra kald luft inn. Blir mye bedre kjøling av å blåse kald luft på cpu.

Eneste grunn til å la være dette er hvis du har satt CPU cifta til å trekke luft vekk fra ribba. Da ville jeg la oppsettet være som det er....

Og husk støvfilter på vifta under PCen. Hvis du ikke er ekstremt nøye med å støvsuge da :p

Grunnen til at jeg har satt den vifte som er nærmest CPU til å suge ut er at kabinettet skal stå "inne i et skrive bord".. er liksom dumt å blåse inn varm luft...

mulig att jeg lager noen "kanaler" som fører den varme lufta som suges ut litt vekk fra PCen...

og den vifta som står på gulvet i kabinettet er egentlig kun en vifte som skal skape litt god trekk i kabinettet.. tenkte jeg... skal liksom ikke suge inn kald luft fra gulvet..

takk for kommentar.!

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

ja... kanskje lurt det.... Mulig jeg kjøper en 120 mm vifte istedet da.. og setter den sånn at det kommer litt luft på skjermkortet også :cool:

men igrunn så tror jeg egentlig det skjermkortet vil klare seg ganske bra uanz..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Da skaffer jeg meg filter også da vøtt ;)

eller bruker enn strømpebukse...

Den som ligger flatt i bunn på kabinettet skal ikke hente luft utenifra... den skal kun skape godt trekke inni kabinettet... ;)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...