Daguerreo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Har et Sennheiser PC150 headset til 750 kr (elkjøp), http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...HPC150&toc=2870 og vil investere i lydkort, bruker kun den lydmuligheten som medfølger Abit IC7. Spørsmålet mitt er: Merker jeg forskjell når jeg skifter lydkort. Tenker på Creative S-A SB ZS, og 1300 kr er mye å betale for "litt forskjell"... Er det verdt det? Lenke til kommentar
unabomber Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg kjøpte meg for ikke lenge siden et Creative Audigy kort til rundt 600. Det var absolutt verdt det, den integrerte lyden på hk'et(abit kd7a) mitt var mye dårligere, så jeg merka stor forskjell. Dette gjelder da spesielt i spill og ikke minst musikk Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Takker. Står mye bra i forskjellige tester rundt omkring, men vanskelig å definere hvor bra det er hvis du aldri har hørt bedre enn det som er integrert i hovedkortet Er det dumt å ikke kjøpe høytalere når man kjøper dette lydkortet. At man ikke får utnyttet kortet det bra nok? Endret 31. mars 2004 av Daguerreo Lenke til kommentar
Timur Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hvis du har et steroeanlegg, så kobl det til Bra lydkort + Steroeanlegg = Ganske bra lyd Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg kjørte på integrert realtek ac97 kjørte før det på soundstorm men da jeg gikk over til athlon64 var ikke det noe bra integrerte lydkort. Jeg ble tilslutt lei av den dårlige lyden som var på det integrerte abit kv8-max3 og kjøpte meg et audigy 2zs kort og skal si at det var forskjell Det ga en helt ny spill og musikkopplevelse, men det kan komme an på øret som hører da det ikke er alle som er like kresne. i mine ører er audigy 2zs Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Skal du bruke hodetelefoner (og bare det, ev andre ting som går på kunn 2 kanaler) så ta en titt på denne. Billigere og på akkurat ditt bruk bedre enn Audigy2 (bedre lyd). Edit: Leif Endret 31. mars 2004 av Dollar Lenke til kommentar
Gef Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Men vil det Sennheiser PC150 headsettet få utnytte ett ZS kort til det fulle? Har btw. et Soundblaster kort her hjemme til 250kr. Hører stor forkjell på det og det intigrerte lydkortet jeg sitter med nå i MAX3 kortet mitt! Har hørt lyden av ZS med et Koss SB40 headsett! Lyden var helt rå!! Sykt så klar lyden var! Alt ble så ekte i spill, samt bassen var helt utrolig bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå