Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp netverk med ruter

Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpte meg netop en ruter http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115433&cks=PRL

men jeg får ikke satt den opp.

Jeg satt ipen til mota og gikk inn i det konfig greiene og satt opp alt der men når jeg var ferdig fant jeg ut at jeg hadde glemt og skrive @online.no bak brukernavnet mitt. så da jeg skulle innpå det konfig greiene gikk det ikke jeg skreiv den samme ip adressen i nettleseren. men ingen ting sjedde.

Kan noen hjlpe meg med dette.

jeg har telenor adsl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den routeren der. Jeg sliter og litt med og få resatt den enkelte ganger. Må trykke på den resetknappen og holde den inn å styre med strømmen og greier for å få det til og funke..

Husk også å motta ipadresse på nytt etter å ha resetta den.

Lenke til kommentar
Les posten før du svarer.

jeg fikk jo ikke til og legge inn på nytt.

Men er det noen andre måter og resette routerne på en og trykke på reset knappen bak på den???

Tror nok ikke det er _så_ enkelt å resette router bare å trykke på reset-knappen. På min 3com-router var det en ganske komplisert prosess å resette router. Måtte langt inn i brukermanual for å finne ut hvordan. Tror det var slik: Hold inn reset-knapp -> ta ut strøm -> Sett inn strømforsyning mens du fortsatt holder inn reset-knapp -> hold inne reset-knapp til det begynner å blinke hurtig i strøm lampen på routeren -> ta ut strømkabelen på nytt = Wolla FERDIG :wow:

Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre er ipconfig /release -> ipconfig /renew fra en command prompt (Win XP)

Litt vrient å få noe vettug info ut av sidene til produsenten (som Komplett har sluttet å linke til :no: ), så hvis hverken dette eller noen av de rådene de andre har gitt, ville jeg forsøkt å portscanne hele subnettet som routeren ligger på etter en åpen port 80. Vanligvis vil routere benytte seg av første gyldige IP i subnettet (eks. 192.168.1.1)....

Endret av god_online
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...