Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Web kutter ut etter en stund.

Anbefalte innlegg

Etter en stund. Helt virkårlig hvor lang tid det tar, så kutter web'en ut. Får ikke kontakt med noen servere. Msn, dc++ og mail osv funker. Får også f.eks pinga www.vg.no å tror ikke det er noe galt med dns.

Har prøvd annen maskin på samme ned, så er ikke noe med routern.

Har prøvd uten brannmuren.

Jeg må boote også funker det igjen.

Har prøvd to forskjellige browsere.

Forslag hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke være kabelen når alt annet enn web funker =) ;)

Ellers er pcen helt fri for alt av virus og adware, osv...

Har pcen min helt clean og strøken til en hver tid. Jeg er han naboen din som stryker bilen sin før han legger seg og vasker den hver morgen i en times tid før han kjører på jobb. (Bare at jeg tar hånd om pcen min da, ikke bilen!!)

jaja.

Regner med og "vet" at det er software feil. Men formatering er ingen option. Så håper jeg kan finne ut av det (Så vet jeg svaret til neste gang det måtte skje med noen også) Liker å sanke erfaringer.

Lenke til kommentar
Kan ikke være kabelen når alt annet enn web funker =) ;)

Det har jeg opplevd. Hadde en hjemmemekket nettverkskabel på lan engang. Fikk opp meldingen med at "100mbit er tilkoblet". MSN funket, DC funket, IRC funket, men da jeg skulle inn å sjekke hotmail'en min, samt se på en link en dud sendte på msn. da merka jeg at internett (IE 6.0) ikke funka. stressa opp og ned i mente, men fant ikke ut av det. så kom kameraten ved siden av meg på noe som banalt å bytte nettverkskabel - bare for å teste. voilá, det funket som et skudd!

(for å være sikker på at det var kabelen, prøvde vi den "dårlige" kabelen i hans pc. samme problemet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...