Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) det virker som om maskinen min plutselig lider av merkelig "Lagg" tar litt tid før jeg internet explorer åpner seg, før jeg kommer inn i mappene mine osv. rent generelt "lagg" følelse. har formatert for noen dager siden. abit ic7 p4c 3,0 512mb 120gb wd 8mb edit: alt av drivere er installert, og det er bare blitt slik "plutselig" Endret 31. mars 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Rart, du hadde en maskin som funkett fett og var "rask", formaterte, la inn samme OS, de nyeste drivere til skjermkort, hovedkort, og resten av enhetene dine, sp1 og viktige oppdateringer til winxp, og så var maskinen plutselig helt dødtreg, uten at du hadde gjort noen endringer inne i kabinettet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 jepp, opplever også at den bruker mye lengre tid på å boote. f.eks når jeg kommer til windows xp loading så bruker den mye lenger tid enn før, i tillegg er skjermen svart en stund før jeg kommer til innloggingsdelen. eneste endringen som er blitt gjort er at jeg koblet til en ekstra hdd for å overføre noen filer, den ble koblet fra på skikkelig måte igjen. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Du har sikkert sjekka, men har du ultra DMA mode 5 på harddisken? (edit: sjekka at jeg hadde skrevet rett ) Endret 31. mars 2004 av m-kane Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 DMA/ATA-100 (Ultra) hvor sjekke\fikse ? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 høyreklikk min datamskin/my computer -> properties/egenskaper -> hardware fanen -> device manager Under IDE/ATAPI controllers Velg primary / secondary IDE channel, høyreklikk, properties, advanced settings. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 står enhetstype : automatisk gjenkjenning overføringsmodus: dma hvis tilgjengelig gjeldende overføringsmodus: p10 modus hvorfor står den ikke på dma Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Hvilket OS? Vet det var endel som hadde problemer med dette tidligere i winxp. Kan ikke på sparket huske hvordan det ble fikset, men jeg TROR det var nok å slette den IDE kanalen disken var koblet på fra device manager (F.eks velge Primary IDE Channel så uninstall -> reboot, den finner installeres på nytt forhåpentlig med DMA) Men ta et søk først, jeg er IKKE sikker! Denne tråden kan tyde på at jeg huska rett Endret 31. mars 2004 av m-kane Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 er win xp pro skal prøve takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå