Supervisor Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hvilken av dem bør jeg kjøpe og hvilke plater passer best for dem? Forresten, er NEC ND-2500 samme brenner som NEC ND-2500A? OC-Freak, hvor er du? Trenger hjelp her.... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg er litt både hær og der jepp ND-2500 og ND-2500A er samme - og jeg anbefaler denne grunnet bedre platestøtte og brennekvalitet. Fordelene med Lite-On er: -Bedre på backup av kopibeskyttet musikk og spill. -Bedre og raskere på CD-R/RW brenning. -Litt raskere på 8x DVD-Brenning. Utenom dette så er NEC'en helt klart best. Plater? Enklere å si hva du IKKE bør kjøpe: IKKE kjøp disse: That's write DVD-R Datawrite DVD-R AZO DVD-R Bulkpaq DVD+R Noen typer princo plater (vanskelig å vite hva man får på forhånd - så derfor er disse alltid litt tvilsomme). Eclipse DVD-R og DVD+R ...og de fleste noname plater. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Tusen hjertelig takk. Databutikken har fri frakt så det er bare å bestille.... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) That's write DVD-R kommer visstnok i flere versjoner, noen er bra andre er dårlige. Selv har jeg fått begge deler, de dårlige(VANGUARD fabrikat) klarer NEC 1300 min kun 2x på(uten feilbrenning/meldig), de gode fyker unna på 4x. Vil også tipse om at elkjop selger 4x både + og - verbatim plater til 99.- for 5stk i slimcover(kanskje du klarer 8x på dem?, noen vet sikkert--), ganske billig til å være verbatim.. Men også verbatim kommer i flere fabrikater, de beste er de det står "Made in Japan" på. Ellers så finnes det en plateguide her på forumet, skal prøve å finne linken. mht brenner så er NECen ganske bankers. Veldig mange dyrere brennere er basert på disse, bla iomega og TDK. Endret 31. mars 2004 av kindings Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Gleder meg som bare det... (Sitter her med Lite-On LTR-40125S som jeg bruker veldig sjelden) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 That's write DVD-R kommer visstnok i flere versjoner, noen er bra andre er dårlige. Selv har jeg fått begge deler, de dårlige(VANGUARD fabrikat) klarer NEC 1300 min kun 2x på(uten feilbrenning/meldig), de gode fyker unna på 4x. Vil også tipse om at elkjop selger 4x både + og - verbatim plater til 99.- for 5stk i slimcover(kanskje du klarer 8x på dem?, noen vet sikkert--), ganske billig til å være verbatim.. Men også verbatim kommer i flere fabrikater, de beste er de det står "Made in Japan" på. Ellers så finnes det en plateguide her på forumet, skal prøve å finne linken. mht brenner så er NECen ganske bankers. Veldig mange dyrere brennere er basert på disse, bla iomega og TDK. De beste er "Made in Japan" ja = disse er produsert av Taiyo Yuden. Og vet du hva? De som er i slimcover er Made in Japan Lenke til kommentar
kindings Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Vet ,kjøpte en pakke i dag og kjøper nok flere, liker verbatim. Du kunne jo også ha slengt med linken til guiden _du_ har lagd da http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=164498&hl=dvd veldig bra og informativ guide.. "ros til OC-Freak" Endret 31. mars 2004 av kindings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå