Gå til innhold

NEC ND-2500 eller Lite-On LDW-811S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt både hær og der ;)

jepp ND-2500 og ND-2500A er samme - og jeg anbefaler denne grunnet bedre platestøtte og brennekvalitet.

Fordelene med Lite-On er:

-Bedre på backup av kopibeskyttet musikk og spill.

-Bedre og raskere på CD-R/RW brenning.

-Litt raskere på 8x DVD-Brenning.

Utenom dette så er NEC'en helt klart best.

Plater?

Enklere å si hva du IKKE bør kjøpe:

IKKE kjøp disse:

That's write DVD-R

Datawrite DVD-R

AZO DVD-R

Bulkpaq DVD+R

Noen typer princo plater (vanskelig å vite hva man får på forhånd - så derfor er disse alltid litt tvilsomme).

Eclipse DVD-R og DVD+R

...og de fleste noname plater.

Lenke til kommentar

That's write DVD-R kommer visstnok i flere versjoner, noen er bra andre er dårlige. Selv har jeg fått begge deler, de dårlige(VANGUARD fabrikat) klarer NEC 1300 min kun 2x på(uten feilbrenning/meldig), de gode fyker unna på 4x. Vil også tipse om at elkjop selger 4x både + og - verbatim plater til 99.- for 5stk i slimcover(kanskje du klarer 8x på dem?, noen vet sikkert--), ganske billig til å være verbatim.. Men også verbatim kommer i flere fabrikater, de beste er de det står "Made in Japan" på.

Ellers så finnes det en plateguide her på forumet, skal prøve å finne linken.

mht brenner så er NECen ganske bankers. Veldig mange dyrere brennere er basert på disse, bla iomega og TDK.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
That's write DVD-R kommer visstnok i flere versjoner, noen er bra andre er dårlige. Selv har jeg fått begge deler, de dårlige(VANGUARD fabrikat) klarer NEC 1300 min kun 2x på(uten feilbrenning/meldig), de gode fyker unna på 4x. Vil også tipse om at elkjop selger 4x både + og - verbatim plater til 99.- for 5stk i slimcover(kanskje du klarer 8x på dem?, noen vet sikkert--), ganske billig til å være verbatim.. Men også verbatim kommer i flere fabrikater, de beste er de det står "Made in Japan" på.

Ellers så finnes det en plateguide her på forumet, skal prøve å finne linken.

mht brenner så er NECen ganske bankers. Veldig mange dyrere brennere er basert på disse, bla iomega og TDK.

De beste er "Made in Japan" ja = disse er produsert av Taiyo Yuden. Og vet du hva? De som er i slimcover er Made in Japan :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...