PacAnimal Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hardware: P4 2.6 @ 3.1 Abit IC7-MAX3 1 gig Geil PC3500 RAM Sapphire Radeon 9800 Pro (128) Ultimate Skjermkortet er i utgangspunktet vifteløst med en kjøler fra Zalman, men jeg har satt på viften som kan sees på det nederste bildet, da jeg hadde en som lå og slang (ikke spør om hvorfor). Sammen blir de til kjøleløsningen Sapphire har stappet på 9800xt Ultimate. Dette klarer faktisk å holde kortet lunkent (omtrentlig kroppstemperatur... fingertemperatur) selv på full load, så jeg mener bestemt det skulle være muligheter her... Nåh.. til saken. Jeg har NULL erfaring med overklokking av skjermkort, og enda mindre (om mulig) med modifisering av dem (kjøleløsninger etc.). Jeg har ikke tenkt å bytte ut kjøleløsningen som er på kortet nå. Spørsmålene er så: * Kan dette kortet "flashes" til 9800 xt? * Hva trenger jeg i så fall for å gjøre dette? * Er det noen praktiske programmer jeg bør rive tak i for å overklokke dette kortet? * Erfaringer? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Du kan flashe det til XT, men da må du passe på at det kan overklokkes til 412/365, helst litt høyere også, uten artifacts. For å overklokke bruker man programmer ja, feks. RivaTunder, Rage3d Tweak, Radlinker, Powerstrip osv... Du MÅ ikke ha massevis av kjøling for å overklokke, men da vil du få bedre resultater. Er bare å sette i gang å skru opp frekvensen med et program, for så å sjekke om du får noen artifacts i feks. 3DMark01 eller 03... Lenke til kommentar
mr_sjur Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Guide til det du spør om og fine linker.. VeXx http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=201113 Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 ah holder på å teste klokkefrekvenser nå håper på at ATItool kan gjøre jobben, selv om jeg hører at en del har problemer med det det har stått på over natten og sier nå at 416.81 MHz på core har kjørt stabilt i 72 minutter. ...hvor lenge må den holde den frekvensen før ATItool sier seg fornøyd? Hadde planlang å kjøre minnet mens jeg var på skolen, men det får jeg visst ikke gjort Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 8 timer uten artifacts på 416,81 mhz. ATItool har enda ikke stoppet, men nå synes jeg det får være nok. Om jeg så får en artifakt hver 8. time, så får vel det være i orden Setter den i gang med å klokke minnet i natt, tenker jeg. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Guide til det du spør om og fine linker.. VeXxhttp://forum.hardware.no/index.php?showtopic=201113 Har lastet ned denne biosen fra siden HIS / Sapphire Radeon 9800 "XT" 128MB Samsung Dette skulle være korrekt for et Sapphire Radeon 9800 Pro Ultimate 1280mb, right? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det skal sies at man noen ganger fint kan klokke til en hastighet og alikvell få feil i grafikken etter flashing. Så du burde gjøre det samme etter at du er ferdig med og flashe Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 hm... lurer på om jeg virkelig tør dette her etter å ha lest DETTE, som forøvrig er en fin guide, er jeg litt i tvil fyren snakker om nye artifacts, problemer med gal bios og masse rot.. tror kanskje jeg holder meg til å overklokke til det ATItool har lyst til å kjøre. *skremt* Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Flashe bios kan ikke ødelegge noe... Det værste som kan skje er at du må flashe tilbake i "blinde", altså uten å se noe på skjermen, noe som kan være litt ekkelt... Men det er nok like greit å holde seg til vanlig klokking ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå