norrick Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Noe av grunnen til at Posten i Norge er nødt til å ha en relativt høy pris på produktene sine er at vi bor så spredt, og de kan ikke kutte ut Finnmark f.x. ettersom dette er noen av vilkårene i konsesjonen deres. Det er vel staten som skal subsidiere dette og ikke alle norges "østlendinger"? Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Kanskje, men situasjonen pr i dag er at staten ikke subsidierer posten, så "østlendinger" må betale. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Det er vel staten som skal subsidiere dette og ikke alle norges "østlendinger"? Tror ikke staten subsidierer lenger. Posten er privat nå. Forresten er det ikke så dyrt å sende ting som brev (selv om det kanskje er vanskelig for nettbutikkene å gjøre dette) Brev på opptil 350 gram koster bare 22,- opptil 100g koster 12,- Hadde fint fått sendt den vifta for 12kr visst det bare var til en kompis. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 til dere som syter og klager over at det er så dyrt med posten skal være glad at dere ikke bor på svalbard. alt som skal til/fra svalbard som er over (tror) 1kg må det betales et ekstra gebyr på 160kr. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 *regnet feil* men uansett.. 115, - i frakt.. for en liten vifte? ... og for kabinettet mitt på 17kg betalte jeg 130,- i frakt.. så dere synes det er helt ok å betale 115,- i frakt for noe som veier 100gram? Posten er for dyrt, greit å tjene penger, men de er fremdeles for dyre! Edit: Tittel endret. Jeg skjønner at det må koste såpass at et menneske skal frakte den til en sentral, et annet menneske skal sortere den, et tredje menneske skal frakte den til postkontoret, og et fjerde menneske skal håndtere overleveringen til meg som kunde. Men jeg synes det er såpass mye penger at jeg forsøker å bestille flere ting samtidig for å få lavere fraktpris pr vare. Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) For de som lurer kan jeg informere at for bedrifter er prisen for service pakker ikke så ille. Det er desverre en del nettbutikker som tar et lite gebyr selv også. men disse prisene kan du lett kontrollere på www.posten.no http://www.posten.no/portal/docs/ImportPDF...002endelig3.pdf http://www.posten.no/portal/application/no...nkId=&headerId= Endret 31. mars 2004 av artoffiction Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Det er akkurat det samme som når man sender en pakke i oppkrav som privatperson. Enten man sender en CPU på noen gram eller en pakke på 7 kg, så blir det kroner 156,- takk.....!!Alt som sendes som postoppkravspakke mellom 0 -10 kg koster 156 kroner........... Men opp til ett kilo vil det lønne seg å sende som brev m/oppgkrav. Men du mister sporingen på pakken. Lenke til kommentar
(a).Head.(er) Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 jeg skal fortelle dere en ting! Jeg jobber på Haugesund Postterminal. Dere kan få lov å kommer ned en dag å sortere i 4 timer i strekk. Kabinett og skjerm er noe av det jeg ser mest til. Og ja, jeg sorterer også brev osv. Det er et slit, dere syns kanskje ikke det høres sånn ut, men det er det! Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 jeg skal fortelle dere en ting!Jeg jobber på Haugesund Postterminal. Dere kan få lov å kommer ned en dag å sortere i 4 timer i strekk. Kabinett og skjerm er noe av det jeg ser mest til. Og ja, jeg sorterer også brev osv. Det er et slit, dere syns kanskje ikke det høres sånn ut, men det er det! ja? og? Du som har valgt den jobben er det ikke? Jeg har hvertfall aldri sagt noe om at det er lett for Posten, men sa at det var dyrt jeg.. så skjønner ikke helt hva du vil fram til her. Selvfølgelig skjønner jeg at det er slitsomt å sortere pakker... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hvorfor skal posten ha monopol ? Hadde det vært litt konkurranse så hadde hverdagen min hvertfall blitt mye bedre. Det monopolet opphører ganske snart da. Forøvrig så tilbyr jo posten billigere alternativer. En vifte kunne man f.eks sendt som brev. Husk også at pakka er forsikra. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hvorfor skal posten ha monopol ? Hadde det vært litt konkurranse så hadde hverdagen min hvertfall blitt mye bedre. Det monopolet opphører ganske snart da. Forøvrig så tilbyr jo posten billigere alternativer. En vifte kunne man f.eks sendt som brev. Husk også at pakka er forsikra. En vifte til 100 kr. skal da ikke koste en halv formue å forsikre... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Eneste Posten har monopol på er brev inntill 100 gram. Og det forsvinner i 2006. Ta feks en sjekk på PrivPak og deres samarbeide med H&M. Mye greier som skal fungere når en pakke blir sendt i oppkrav. Prisene er nok ikke helt gærne. En ting som Microplex etc. kanskje kunne ha testa var en type ring-kontant-tjeneste for småvarer. Varer inntill feks 200,- kunne blitt belastet mobiltelefonen og sendt som brev. Men å sette igang et slikt system er sikkert ikke gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå