dimdal Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Nå har jeg sett meg lei på Postens gebyrer og fraktpriser. Idag skulle jeg bare ha en kab. vifte fra MPX, siden det ikke finnes butikker i nærheten her som selger sånne ting. Så fikk jeg se dette i bestillingsoppsummeringen: Sum: 130,00 Miljøavgift: 0,00 Fraktforsikring: 0,00 Frakt inkl. evt. gebyrer: 93,00 Mva.: 53,00 Totalt: 276,00 HVAAA?! Tenkte jeg.. det kan jo ikke være sant? Men joda.. Frakt og gebyrer koster MER enn selve vifta.. det her er utrolig tåpelig. Ikke nok med at det er dyrt for selve servicepakka, men så er det også TO gebyrer på å sende en pakke!!! Det her er RAN ! DØD OVER POSTEN! Hvorfor skal posten ha monopol ? Hadde det vært litt konkurranse så hadde hverdagen min hvertfall blitt mye bedre. Endret 31. mars 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) 130,- = prisen uten moms Moms legges til helt til slutt, da alle gebyrer o.l. skal tas med i beregningen. Vifta di med moms koster ca 160,-, så kommer 90,- pakkegebyr + moms av det. Dyrt å sende ekspresspost i norge vet du. EDIT: og jeg kan ikke helt se hvordan posten skal ha monopol. Går fint ann å bruke et privat budselskap, men posten bedriftspakke brukes fordi det er billigst og mest til å stole på. Endret 31. mars 2004 av Alastor Lenke til kommentar
qwert Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 HVAAA?! Tenkte jeg.. det kan jo ikke være sant? Men joda.. Frakt og gebyrer koster MER enn selve vifta. Hvordan får du det regnestykket der til å stemme? 130,- er fortsatt mere enn 93,- Inkludert MVA koster vifta 161,- og frakten 115,- Betaler du med kort koster frakten bare 71. På ingen måte er frakten dyrere enn varen. Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Koster mindre i porto per pakke hvis du bestiller noe mere enn bare 1 vifte. Dessuten er ikke Posten en Webshoperfaring og dem har iallefall ikke noe med "ran på åpen gate" å gjøre. dessuten er regnestykke ditt feil og overskriften vill ledende. Posten må jo få litt penger for å frakte rundt på alle pakkene folk vil ha rundt om kring. edit: skrifleleif Endret 31. mars 2004 av Grobo Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg synes du skal endre tittelen på denne tråden, den er faktisk ganske injurierende. Dette har ingenting med ran å gjøre. Hvis du ikke ber om noen tjeneste krever ikke posten penger av deg heller. Hvis du virkelig er så korttenkt som du gir uttrykk for her synes jeg litt synd på deg. Hvordan i alle dager skulle det bli billigere med to postmenn som gikk hånd i hånd ved siden av hverandre og konkurrerte om å være billigst? De ville jo få halvparten så mange sendinger hver. Norge er et stort land å dekke. Hvorfor er det ikke billigere å sende en kabinettvifte med tollpost enn å sende det i posten når det faktisk er konkurranse på spedisjon? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) *regnet feil* men uansett.. 115, - i frakt.. for en liten vifte? ... og for kabinettet mitt på 17kg betalte jeg 130,- i frakt.. så dere synes det er helt ok å betale 115,- i frakt for noe som veier 100gram? Posten er for dyrt, greit å tjene penger, men de er fremdeles for dyre! Edit: Tittel endret. Endret 31. mars 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) 49,- + MVA = oppgravsgebyr J*vla Staten som krever at det skal legges MVA på portoen... Endret 31. mars 2004 av jarmo Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Dessuten er ikke Posten en Webshoperfaring og dem har iallefall ikke noe med "ran på åpen gate" å gjøre. Fant ingen bedre steder å putte denne tråden ... "Ran" i denne sammenhengen er et uttrykk? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Og hvorfor skal man betale gebyrer til posten i tillegg til hva det koster for pakken?! Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Oi den kom visst to ganger.. Endret 31. mars 2004 av dimdal Lenke til kommentar
norrick Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Fraktomkostningene her i norge er såpass høy at det ofte lønner seg å bestille deler fra utlandet... (200 Kr. grense må overholdes men allikevel!). Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Fraktomkostningene her i norge er såpass høy at det ofte lønner seg å bestille deler fra utlandet... (200 Kr. grense må overholdes men allikevel!). AP går inn for å flytte grensen opp til 1000,- Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Fraktomkostningene her i norge er såpass høy at det ofte lønner seg å bestille deler fra utlandet... (200 Kr. grense må overholdes men allikevel!). 200,- kroners grense? hva vil det si? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Fraktomkostningene her i norge er såpass høy at det ofte lønner seg å bestille deler fra utlandet... (200 Kr. grense må overholdes men allikevel!). AP går inn for å flytte grensen opp til 1000,- Og FRP kr. 600,- Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Og hvorfor skal man betale gebyrer til posten i tillegg til hva det koster for pakken?! Fordi Posten ønsker disse pengene.......... Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 *regnet feil* men uansett.. 115, - i frakt.. for en liten vifte? ... og for kabinettet mitt på 17kg betalte jeg 130,- i frakt.. så dere synes det er helt ok å betale 115,- i frakt for noe som veier 100gram? Posten er for dyrt, greit å tjene penger, men de er fremdeles for dyre! Edit: Tittel endret. ikke altid vekten det kommer ann på. det er feks billiger å sende en pakke som er firkanta enn en som er sylinderformet. dette gjør posten bevist pga det er letter å stable og sortere firkantede pakker enn sylinderformed. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Post"vesenet" er et skummelt uhyre som kaver til seg det det kan få tak i. Alt er dyrt i Norge. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 *regnet feil* men uansett.. 115, - i frakt.. for en liten vifte? ... og for kabinettet mitt på 17kg betalte jeg 130,- i frakt.. så dere synes det er helt ok å betale 115,- i frakt for noe som veier 100gram? Posten er for dyrt, greit å tjene penger, men de er fremdeles for dyre! Edit: Tittel endret. ikke altid vekten det kommer ann på. det er feks billiger å sende en pakke som er firkanta enn en som er sylinderformet. dette gjør posten bevist pga det er letter å stable og sortere firkantede pakker enn sylinderformed. Godt poeng.. men en eske med et kabinett er fremdeles ganske mye større enn en pakke med en vifte.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Det er akkurat det samme som når man sender en pakke i oppkrav som privatperson. Enten man sender en CPU på noen gram eller en pakke på 7 kg, så blir det kroner 156,- takk.....!! Alt som sendes som postoppkravspakke mellom 0 -10 kg koster 156 kroner........... Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Post"vesenet" er et skummelt uhyre som kaver til seg det det kan få tak i. Alt er dyrt i Norge. Skummelt uhyre? Hvis du tror du kan levere pakker/brev til HELE norge billigere, så kan du jo prøve å starte opp en konkurrerende virksomhet du. Noe av grunnen til at Posten i Norge er nødt til å ha en relativt høy pris på produktene sine er at vi bor så spredt, og de kan ikke kutte ut Finnmark f.x. ettersom dette er noen av vilkårene i konsesjonen deres. Selv om det selvfølgelig hadde blitt mye billigere å drive postvesen bare på Østlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå