Suppelars2k Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 ... And it's a BULLSHITATON Tror nok de fleste skjønner hva dette egentlig handler om. Dere driter dere (og Onde Høyre) så loddrett ut at jeg sitter her og LER. Jauda gauda. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Toleranse for folk som tenker nytt, gründere mm. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Tolerere konkurranse på markedet, det fremmer utviklingen. Det er kanskje det dummeste jeg har hørt, I DAG. Er det en... aprilspøk? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Det er kanskje det dummeste jeg har hørt, I DAG. Er det en... aprilspøk? Jeg forventer ikke at sosialistene skal forstå markedsøkonomi. Det er mer omfattende enn de fleste tror... Endret 1. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) ... og jeg som håpet det var en aprilspøk Seriøst, er dette representativt for Unge Høyre? Altså, dere sier jo inndirekte at man ikke skal vise toleeranse ovenfor f.eks nye landsmenn. Uff. Og by the way: jeg forventer ikke at erkekonservative troll skal forstå seg på medmennekselighet, som jeg vil påstå er LANGT viktigere en den forbanna markedsøkonomien din... ER du så korka Holger, eller leker du? Endret 1. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Jeg skriver ikke på vegne av Unge Høyre her, Hva Holger gjør for han ta på egen kappe. Men ja, jeg er medlem av VAUH. OG: MARKEDSØKONOMI er viktig Endret 1. april 2004 av JoachimR Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg skriver ikke på vegne av Unge Høyre her, Hva Holger gjør for han ta på egen kappe. Men ja, jeg er medlem av VAUH. Vel Holder har tidligere gått ut med uttalelser og sagt han er styremedlemm i UH Lillehammer, da tar jeg indirekte det han sier som en uttalelse fra det holdet. OG: MARKEDSØKONOMI er viktig Men ikke like viktig som helsesaken, bistand og andre sosiale saker. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 OG: MARKEDSØKONOMI er viktig Men ikke like viktig som helsesaken, bistand og andre sosiale saker. Jo, om ikke viktigere. Ja, er klar over at Holger har gjort det, men om det kunn hjaldt det ene innelegget eller alt, det får du spørre ham om. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Hvis jeg taler på vegne av Lillehammer og Omegn Unge Høyre, så sier jeg selvsagt på forhånd i fra. Endret 1. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hvis jeg taler på vegne av Lillehammer og Omegn Unge Høyre, så sier jeg selvsagt på forhånd i fra. Hallo? INDIREKTE Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hvis jeg taler på vegne av Lillehammer og Omegn Unge Høyre, så sier jeg selvsagt på forhånd i fra. Hallo? INDIREKTE såvidt jeg vet dreier det seg om ET innlegg hvor Holger L. skrev under med Unge Høyre. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hallo? INDIREKTE Nå er du bare useriøs, det burde du skjønne selv. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 INDIREKTE INDIREKTE INDIREKTE Altså, som sagt, jeg tar det som en uttalelse INDIREKTE fra det holdet... På samme måte "representerer" olsen RU. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg har ikke oppfattet at Olsen representerer Rød ungdom i det han har skrevet heller. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) INDIREKTE EDIT: tar du hintet nå? Endret 1. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 såvidt jeg vet dreier det seg om ET innlegg hvor Holger L. skrev under med Unge Høyre. Jeg får påpeke at jeg skrev under med meg selv. Jeg nevnte posisjonen min, for å fortelle andre hvilken side jeg kommer fra. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 NSDAP - Nationalsozialistische Deutsche Arbeiderpartei self-explanatory Ærlig talt. Tror jeg starter Det Norske Liberalistiske Undergrunns Parti jeg, men fremmer kommunismen. Er jeg fremdeles liberalistisk? NSDAP kan ha vært så "sosialistisk" det bare orket, det var fremdeles det tyske borgerskapets verktøy for å utvide og ta over andre markeder. Er ingen motsetning det. Kvasisosialist? Det må gå an å skille kommunismen fra sosialismen. NSDAP var et arbeiderparti (som i hvert fall kalte seg for sosialister). Likevel hadde de sterk mistro til kommunismen, den var den store fienden. Men dette betyr ikke at de likte liberalisme noe bedre. Og angående borgerskapet i tyskland på 1930-tallet: For det første var det krise i tyskland på denne tiden, mark infladerte til en brøkdel av verdien... man måtte ha trillebårer med penger for å få kjøpt brød... banker gikk konkurs... tror du at dette ikke gikk ut over det tidligere borgerskapet? de som hadde spinket og spart opp litt penger så alt falle i grus. Hitler så sitt snitt og utnyttet den såkalte "dolkestøtslegenden"... Dermed har mister Olsen også en del rett i det han sier, det var borgerskapet som var først ute med å støtte NSDAP. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det er kanskje det dummeste jeg har hørt, I DAG. Er det en... aprilspøk? Jeg forventer ikke at sosialistene skal forstå markedsøkonomi. Det er mer omfattende enn de fleste tror... Dere i Høyre er fantastiske til å kalle folk "sosialister". Jeg er ingen sosialst - nå vet du det, jeg kan bare ikke fordra enøyde og arrogante holdninger hos pappagutter i Unge Høyre. Når du poster her, må du vite at du også representerer organisasjonen din. Dog kunne du unnlatt å fortelle allmennenheten at du ledet ditt lokale UH-lag, men den barrieren ønsket du å bryte. Da må du også forstå at det gjør deg til en slags talsmann. Konkurranse, er jeg også for. Jeg fikk nå bare bekreftet at det nyliberalistiske Høyre har oppstått. Konservatismen er død! Liberalismen du står for, er ikke for individets frihet til å utfolde seg, da ville du respektert menneskelig mangfold og toleranse - det er her snakk om økonomiens frihet til å være uavhengig av staten, uavhengig av kontrollorganer, og i det hele tatt så fri som overhodet mulig. Jeg mener altså at en sammenslåing av Unge Høyre og Fremskrittspartiets Ungdom (FpU) ikke høres usannsynlig ut, og vil gjøre det lettere å forstå hva dere egentlig mener. Du og din organisasjon røpet deg selv i stad - når du nokså frekt forsøkte å overse de mål organsasjonen har. Ærlig er du, ihvertfall. Og takk for det. Jeg har fått bekreftelsen på at den norske konservatismen snart er død, den videreføres blant annet av kloke folk som Kåre Willoch, mens nyliberalistene i Høyre nå tar over for den. Så til de norske konservative - gjør klar til å innta gravølet, morgendagens konservative er nyliberalister. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Begrepsforviklinger folkens? Liberalisme - utvikling gjennom konkurranse Sosialisme - utvikling gjennom statlig styre og reformer Kommunisme - utvikling gjennom revolusjon I hvert fall det boka mi sier... Endret 1. april 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Begrepsforviklinger folkens? Liberalisme - utvikling gjennom konkurranse Sosialisme - utvikling gjennom statlig styre og reformer Kommunisme - utvikling gjennom revolusjon I hvert fall det boka mi sier... Helt riktig. Men etter at Adam Smith "grunnla" liberalismen på 1760-tallet, skilte den seg etterhvert i to deler. Den sosialliberale og den markedsliberale. De sosialliberale kjemper for individets frihet og samfunnets medansvar, mens den markedsliberale kjemper for økonomiens rett til å utvikle seg uten innblanding av staten. Det er mange "forviklinger" her. Endret 1. april 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå