Gå til innhold

Vannkjølt PSU fra Microplex

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å gå over til vannkjøling da jeg så den artikkelen hvor de vannkjølte en strømforsyning men i forumet var det snakk om at da de gjorde det ble det brutt et galvanisk skille, det skille gjør at ikke hele maskinen sier BOOOM nå lynet slår ned men istedet for at alt av hovedkort og HDD og ram og sjermkort OSV ryker så ryker bare strømforsyningen, så jeg lurte på var om det var et slikt galvanisk skille på den vannkjølte strømforsyningen på Microplex?

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC26002

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den var jo billig da..

jo men jeg vil heller ha en med et galvanisk skille en å herpe hele maskinen i et tordenvær, ellers syntes jeg også den er sjikelig dyr altså.

tenk om det var flere folk som kjøpte en slik PSU, da ville prisen synke!

en dag vil dere takke meg :D

Lenke til kommentar

Nå sitter ikke jeg med noen statistikk. Men utifra sunn fornuft, og ørten "lynrapporteringer" her på forumet, så kan jeg si at sjansen for at hele, eller nesten hele maskinen ryker ved en nedslag, er veldig stor uansett hvor mye galvanisk skille det er. Mitt tips: Vannkjøl PSU med god samvittighet, og dra ganske enkelt ut kontakten når det lyner... Evt. stol på et eller flere skikkelige overspenningsvern.

Lenke til kommentar
Nå sitter ikke jeg med noen statistikk. Men utifra sunn fornuft, og ørten "lynrapporteringer" her på forumet, så kan jeg si at sjansen for at hele, eller nesten hele maskinen ryker ved en nedslag, er veldig stor uansett hvor mye galvanisk skille det er. Mitt tips: Vannkjøl PSU med god samvittighet, og dra ganske enkelt ut kontakten når det lyner... Evt. stol på et eller flere skikkelige overspenningsvern.

japp... Strøm i vannet = strøm i alt vannkjølt i PC.

Lenke til kommentar

Jeg tror dere har rett folkens, jeg har kommet frem til det å kjøpe en kraftig PSU som er luftkjølt å modde den til en vannkjølt en slik de gjorde det i artikkelen "project waterpower" og i tilleg kjøpe et bra overspenningsvern.

Det blir til å med billigere en den vannkjølte PSUen :p

Lenke til kommentar
Den var jo billig da..

jo men jeg vil heller ha en med et galvanisk skille en å herpe hele maskinen i et tordenvær, ellers syntes jeg også den er sjikelig dyr altså.

tenk om det var flere folk som kjøpte en slik PSU, da ville prisen synke!

en dag vil dere takke meg :D

For det første: regner du med at det skal slå ned i huset ditt?+ er det ingen høyspentledninger e.l. ved siden av huset ditt?? lyn slår alltid ned i det høyeste punktet det finner....

Dessuten kan du jo høre når det begynner å lyne og tornde... jo kortere tid det er mellom tordent og lysglimtet, jo nermere er det...

Istedenfor å kjøpe en sinnsykt dyr psu kan du vann kjøle den selv og heller kjøpe et overspenningsvern, som funker sånn at hvis (selv om det ikke kommer til å skje) det slår ned i huset ditt så vil overspenningsvernet gjøre sånn at overspenningen ikke kommer fram til pc'en din... :yes: dette er også mye billigere enn den psu'en...

POST NR 100!!!!!!

Endret av Acid Burn
Lenke til kommentar

lyn slår ikke nødvenigvis ned i det høyeste pungtet.

les om hvordan et lyn fungerer på www.howstufworks.com

og om galvanisk skille i enten en gk elektro - elektronikk bok (det er pensum). jeg fatter ikke hvorfor han karen gidder å blåse opp en såpass liten bagatell opp til de grader. jeg kan da saktens lage meg et galvanisk skille for psu'n ved bare å vikle en trafo med et likt forhold mellom viklingene! da for hele denb fodømte pc'n!

det galvaniske skille er i grunnen lite viktig.

det er læreren (vk2 service elektronikk) enig i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...