ArmenMinAU Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) edit Endret 31. mars 2004 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Det er altså et operativsystem, men den vil ikke boote når jeg bare brener iso fila Hva skal stå i cue fila? Endret 31. mars 2004 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Kan du starte cd´n manuelt ? Ser du filoversikten på cd´n? Skal du legge inn operativsystemet fra scratch? Trenger du bootdelen? Igjen, delete *.cue fila di Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 hvordan får jeg cd'n til å boote manuelt da? Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 En annen ting du kan gjøre, er å legge inn Isobuster og pakke ut *.iso fila Åpne Nero, velg Cdrom (boot) og flytt filene over og rename cdnavnet navnet til det som måtte stå som navn på utpakke dir´n Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 hvordan får jeg cd'n til å boote manuelt da? Tenkte det å trykke på startfilen*.exe (install/setupfilen) på cd´n Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Se på denne siden : BeOS 5 PE Max Edition How To Create CD in Windows Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei. Ikke hør på de som sier at du IKKE trenger .cue-fila til å brenne BeOS.. BeOS benytter seg av forskjellige "boot-images" allt etter hardware, og du MÅ derfor benytte deg av .cue-fila. Åpne .cue-fila med notepad. Se etter der det står filnavnet på .iso-fila.. Sjekk at det navnet stemmer med .iso-fila. Hvis ikke, rediger til det er korrekt. Lukk og lagre. Åpne så Nero. Trykk "Cancel/Avbryt" på den "hjelperen". Gå til "Recorder" menyen. Velg "Burn Image" og bla deg fram til .cue-fila. Ser du ikke .cue-fila, velg "All files" i valgboksen. Dobbelklikk på .cue-fila, og vips, så er du igang. Mvh, Thomas. (Som har brukt BeOS siden 1999.) Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Eller den her : http://www.beosmax.org/IsoImages.htm Virker som det ikke er helt enkelt å få en slik cd til å virke. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 http://beos.spb.ru/program/84/ - Der er OS'et... Mev hvordan skal jeg brenne cd'n da? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Takker du med BeOS'en Driver å lurer på om jeg skal ta BeOS max v3 eller PhOS - begge er videreutvikinger av BeOS I .cue-filen - Skal jeg forandre "boot.img" til "PhOSb5.iso" ? Endret 31. mars 2004 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei.. Prøv gjerne PhOS.. Den er fin.. BeOS MAX 5 er jo også rimelig bra... Obs på drivere, men det kjenner du vel til? Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Ser det er kommet en bedre kvalifisert person her nå, så da får han ta over Men til slutt: Til "vanlig" "image" brenning tregs ikke *.cue fila.. Men jeg ser i dette tilfellet at det er nødvendig.. Men alt dette kan jobbes rundt hvis man bruker isobuster og få alle filene servert og jobber videre derfra... med bootcd brenning osv.. Takk for meg Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Skal jeg forandre "boot.img" til "PhOSb5.iso" da? Gidder ikke å sløse me alle cd'ne Endret 31. mars 2004 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei. Nei, du må ikke forandre "boot.img" til noe annet... Det du må passe på er å ha ei fil som heter boot.img i samme katalog som .iso og .cue-fila.. boot.img-fila er nemlig "bootloaderen" som laster operativsystemet inn i minnet, og som leter etter filsystemet på CD. Sjekk forøvrig BeForever portalen.. Du finner mange linker til bra BeOS stoff der. Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) *edit* Endret 24. april 2004 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) *edit* Endret 24. april 2004 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Har du screenshot av BeOS-desktop'en din Data-n00b? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå