Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem når det gjelder kobling mot internett. Bruker et trådløst 3com kort, koblet opp mot en router som igjen har adsl mot internett. Linja funker forsåvidt, men så ved en tilfeldighet her om dagen at linja så og si blir "død" med jevne mellomrom. Har lagt ved et bilde av hvordan overføringen ser ut i windows xp.

nettverk.gif

Noen som har et forslag på hva som kan være galt?

på forhånd takk!

Jo Erik

Endret av johe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, laster ned konstant. akkurat her drev jeg med nedlasting av en fil på 1,3gb. Ved surfing og nedlasting av småfiler ville jeg ikke reagert på at det så slik ut, men alle nedlastinger som tar litt tid burde ha litt mer "jevn" belastning av nettet?

En poll av accesspunktet bør heller ikke ta så mye båndbredde, og heller ikke vare så lang tid :hmm:

Forslag? Minner meg litt om noen bilder jeg så på et kurs om nettverk hvor nettverket ble "mettet" med trafikk, og ingen av kortene fikk sendt noe pga pakker som krasjet... Men det er 100 år siden jeg tok det så det er bare vill gjetting :-)

Lenke til kommentar
Uansett, hvis kortet hadde fungert slik det skulle, hadde den nok hatt mer enn ca. 10% i nettverksbruk. Snåle greier...

ang at det burde hatt mer enn 10% belastning... nei, er ikke enig der.

Kortet kjører vel på 10 eller 11 mbps, og linja "ut" fra routeren er jo bare på 700 og noe kbps.. så 10% vel i overkant av hva man egentlig kan forvente...?

jo erik

Lenke til kommentar
Uansett, hvis kortet hadde fungert slik det skulle, hadde den nok hatt mer enn ca. 10% i nettverksbruk. Snåle greier...

ang at det burde hatt mer enn 10% belastning... nei, er ikke enig der.

Kortet kjører vel på 10 eller 11 mbps, og linja "ut" fra routeren er jo bare på 700 og noe kbps.. så 10% vel i overkant av hva man egentlig kan forvente...?

jo erik

De prosentene som blir oppgitt i oppgavebehandlinga er i forhold til ditt trådløse nettverkskort (som i dette tilfellet er på 11mbit). Nå skal man jo ta stilling til at den teoretiske hastigheten er 11mbit, men den i praksis bare er ca. 1mbit. Så da kan det stemme med at det er rundt 10% full load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...