Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket trådløst nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Jeg har planlagt litt dårlig og trenger plutselgi å skaffe meg et PCI WLAN-kort før påske (=haster). Jeg regner ikke med at nettbutikkene rekker å sende meg enn før påsken så jeg må få kjøpt det lokalt her i Trondheim.

Eneste krav er altså:

• Kortet må kunne kjøpes i Trondheim innen et par dager
  • Kortet må være PCI
  • Kortet må ha avtagbar antenne (skal bruke ekstern antenne)

Ellers så setter jeg pris på om kortet har høy signalstyrke, er billig, har linux-drivere (offisielle eller uoffisielle), og har fine topp-Mbit/s-tall, men dette er ikke noe krav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt SMC, da de har høyest sendestyrke.

Denne har avtagbar antenne, koster ikke mye, finnes på komplett i trondheim og har 54mbps.

Dette kortet har også utmerket støtte for linux (se her).

Håper du finner deg et ønskelig kort før påsken. Lykke til!

cheers.

Lenke til kommentar

Det haster fordi jeg nettopp har flyttet og ikke ønsker å være uten internett. Tenkte jeg skulle benytte påsken til å pakke ut og fikse meg trådløs internett via WLAN-soner som jeg har utsikt til.

ADSL var lang leveringstid på og koster dessuten mye (tusenlapp) i førstegangsavgifter når jeg ikke vil binde meg så lenge. Månedsavgiftene er også litt i dyreste laget (ca 3900 kr/år for de billigste + 720 kr/år fordi jeg ikke vil ha fasttelefon)

Satser derfor på bedrifter som er generøse med de trådløse sonene sine. ;)

Lenke til kommentar

Har utsikt over hele Lade, mot Tyholt, havneområdet mellom Ladehammeren og sentrum, bakklandet, og østlige seler av sentrum.

Tror ikke det skal så mye flaks til for å finne noen som er generøse nok. Byavisa.no avslørte at det var over hundre usikrede soner i Trondheim sentrum, og erfaringer fra venner i Tromsø er 40-50 åpne soner i Trømsø sentrum. Det er jo flott at det er så mange IT og sikkerhets-ansvarlige som er så generøse med de trådløse sonene sine. Virkelig snille folk. hehe ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...