Gå til innhold

Creative Audigy 2 ZS vs Audigy 2 ZS Platinum Pro

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen mellom de overnevnte?

Har søkt litt rundt men ikke funnet noen god konkret oversikt over forskjellene

1.

Hva kan jeg gjøre med bay'en som følger med i platinum pro, som jeg ikke kan uten denne?

2.

Og hvis vi ser bort fra Bay'en , er det noe forskjell melllom kortene?

Jeg skal stort sett bare bruke det til 3D gaming og avspilling av DVDer, DivX filmer, mp3 o.l.

Har ingen planer om opptak eller lyd redigering

Jeg ønsker med andre ord å ha 7.1 THX støtte og god gjengiving av film og spill effekter.

Det kan eventuelt bli snakk om å plugge i et enkelt headset m/mikrofon for bruk i CS eller i ventrilio osv.

Hvilken av de to bør jeg kjøpe? :hmm:

Endret av IronCube
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med bay'en har du tilgang til alle mulige inn- og utganger, som optisk, koaksial S/PDIF, midi, firewire, headset- utgang i front med volumvrider, samme med mikrofon og IR-sensor for bruk av fjernkontroll. Jeg har SoundBlaster Audigy 2 Platinum, og synes dette er ganske kjekt å ha. Så er spørsmålet om du er villig til å betale den ekstra summen dette koster.

Lenke til kommentar

men, er det forskjell på selve kortene?

og, koaksial, SPDIF optisk osv, kan jeg ikke minnes å ha brukt noen gang før.

hva bruker man dem heholdsvis til, om en skal gå i detalj?

Endret av IronCube
Lenke til kommentar

For eksempel kan man bruke optisk/koaksial S/PDIF hvis man vil koble PC'en til et stereoanlegg med digitaldekoder.

Edit: Tror ikke det er så stor forskjell på kortene, hvis det da i hele tatt er forskjell mellom dem

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Tja, blir nok ZS standard på meg. Ser nå ærlig talt ikke vitsen med den boksen hvis det er alt den kan gjøre for 1000 spenn. Fjernkontrollen kunne kanskje vært no, men om jeg har en standard volumnknott på høytalere innenfor arm rekkevidde, er jeg fornøyd.

Endret av IronCube
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

med audigy 2 zs platinum pro får du med en boks som det er mange innganger, volumstyring headset utgang.... det er ca 150cm ledning med, så boksen trenger ikke stå på pcen... Det eneste negative er prisen... ca 2000...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...