CaSh Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Topicen sier seg selv egentlig. De som svarer bør henvise ordentlig dokumentasjon. En kompis av meg mener det er KOBOL, jeg tror det er C og eller Java. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 jeg ville gjettet VB, men det er nok ikke korrekt. http://c2.com/cgi/wiki?TheMostWidelyUsedPr...guageAtAnyLevel jeg fant den siden ovenfor, men du skal heller ikke stole 100% på den. Lenke til kommentar
TheBlackHat Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Selfølgelig er det Java, eller Visiual Basic. Er ikke helt sikker! Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Selfølgelig er det Java, eller Visiual Basic. Er ikke helt sikker! Du kan da ikke være sikker, hvis du ikke vet om det er java eller vb. Men faktisk så står det på internett at det er Cobol. Men jeg tviler på at det er det som blir mest utviklet i idag. Men man skal ikke tro på alt man leser. Cobol i banksystemer i norge blir i hvertfall erstattet med J2EE programmering. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 jeg ville antatt at enten c eller c++ er det mest utbredte i verden, meste-parten av programmer vi bruker på unix/linux/windows/mac-platformen er skrevet i c eller c++, antar jeg Lenke til kommentar
Ziplink Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg er 100% sikker på at det er C/C++ Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Verdens største software-kunde, dvs. det Amerikanske Forsvarsdepartementet, insisterer på at all programvare de kjøper til militært bruk skal være skrevet i Ada. Ada er også mye brukt i sikkerhetskritiske applikajoner. Siden mye av dette er spesialdesignet for sitt bruk sitter det nok en del folk å knoter med dette. Husk at et program ikke nødvendigvis skrives for å bli et PC-program. Det kan være styringssystemet i en rakett, autopiloten til et fly eller kontrollsystemer for en fabrikk. Men hvis dette ikke skulle være det mest brukte er nok C/C++ en god kandidat. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg er 100% sikker på at det er C/C++ Såklart. Alt i f.eks *nix liknende programmer o.l. er skrevet i C/C++. De fleste spill-programmere lager spill i C++. De fleste program blir laget i C++ pga. hurtighet. VB er foresten laget i C++, noe som kan si at alt som er laget i VB er "egentlig" laget i C++ Lenke til kommentar
runeb Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg er 100% sikker på at det er C/C++ Såklart. Alt i f.eks *nix liknende programmer o.l. er skrevet i C/C++. De fleste spill-programmere lager spill i C++. De fleste program blir laget i C++ pga. hurtighet. VB er foresten laget i C++, noe som kan si at alt som er laget i VB er "egentlig" laget i C++ Det er bare tull. Det finnes en masse *nix programvare som er lagd i f.eks. Perl eller Python. Det er riktig at de fleste spill lages i C++, men når det gjelder andre typer programvare er det svært mye som lages i VB, Delphi, Java o.l. Argumentet ditt om at alle VB-programmer er lagd i C++ er heller ikke særlig bra. For etter den logikken så er ALLE programmer lagd i maskinkode. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 moesen: Visual Basic, programmet, er skrevet i C++. Men jeg er ganske sikker på at VB, koden, gjøres om til maskinkode og ikke til C++. Hvis man regner C og C++ sammen er det vel ingen tvil om at det er det mest brukte. Og siden ca 90% av verdens C-programmer (i følge Bjarne Stroustrup, mener jeg å ha lest) er gyldige C++-programmer kan man forsåvidt regne begge deler som C++... Angående store programvarekunder: Det er mulig at det amerikanske forsvaret er verdens største kunde, men husk at det amerikanske forsvaret ikke utgjør en så stor andel av all verdens programvarekunder. Og da detter nok Ada ganske fort, tenker jeg.. (Ada har, så vidt jeg vet, innebygd gc. Dette gjør at programmer som trenger hurtighet ikke kan satse alt for mye på Ada. Et raskt søk ga meg denne linken, som ikke gjør meg så sikker allikevel...) Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Angående store programvarekunder: Det er mulig at det amerikanske forsvaret er verdens største kunde, men husk at det amerikanske forsvaret ikke utgjør en så stor andel av all verdens programvarekunder. Og da detter nok Ada ganske fort, tenker jeg.. (Ada har, så vidt jeg vet, innebygd gc. Dette gjør at programmer som trenger hurtighet ikke kan satse alt for mye på Ada. Spørsmålet var "Hva er det mest brukte programmeringsspråket" og jeg tolket det slik at en er ute etter det som det skrives mest i. Virker som mange lar seg lure av salgstall. At et program er populært vil ikke si at språket det er skrevet i er mye brukt. Programmer som er skrevet i Ada er ofte laget på bestilling fra et firma og blir aldri kommersialisert. Når det gjelder GC er det bare å unngå å bruke Unchecked_Deallocation. Du må faktisk spesifisere om du vil bruke den. Ada er også et av de få språkene som er brukbar for sanntidsprogrammering. De som brukes er: C, Occam2, Ada og Java(!). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå